16.6. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika

 

Volkswagen Polo v šesté generaci překonalo délku čtyř metrů. Zákazníkům vedle větší kabiny chce nabídnout tu nejmodernější techniku.

Volkswagen dnes v Berlíně světu poprvé ukázal novou, již šestou generaci malého hatchbacku Polo. Automobil je pro výrobce nadmíru důležitý, vždyť patří mezi vůbec nejprodávanější vozy v Evropě. Proto Volkswagen přistoupil k nové generaci opravdu pečlivě a změnil co se dalo. Nové Polo má nepochybně tendenci způsobit v segmentu malých aut revoluci.

První důležitou změnou je nárůst rozměrů, poprvé za šest generací Polo překonalo magickou hranici čtyř metrů. Novinka na délku měří 4.053 mm, o 81 mm více než dosud. Rozvor se natáhl ještě více, o 94 mm na celkových 2.564 mm, čímž dokonce překonal čtvrtou generaci o segment většího Golfu z přelomu tisíciletí, která disponovala rozvorem 2.511 mm. Nové Polo se také výrazně rozšířilo, 1.751 mm je o 69 mm více než u předchůdce. Díky nárůstu rozměrů se zvětšil i zavazadelník, mezigeneračně z 280 na 351 litrů.

Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelPolo Mk6 (2017-)Polo Mk5 (2009-2017)
Délka (mm)40533972
Šířka (mm)17511682
Výška (mm)14461453
Rozvor (mm)25642470
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1525/15051463/1456
Objem zavazadelníku (l)351280

Ostré křivky

Cílem designérů bylo podle jejich šéfa Klause Bischoffa udělat auto sportovnější, svěžejší a charismatičtější. Ve výsledku ale pokračuje v nastoleném trendu a navazuje na Golf. To znamená ostře řezané rysy a vodorovné lišty v mřížce masce chladiče. Řešení přídě se ale proti kompaktnímu Volkswagenu výrazně liší, spíše než Golf evokuje Arteon. Zezadu možná lehce připomíná aktuální Seat Ibiza, s níž sdílí platformu MQB A0, a to včetně stejného rozvoru, bližší pohled ale dokazuje zcela odlišné detaily včetně koncových světel.

Video

K dispozici bude několik variant lišících se svým vzhledem. Vedle tří stupňů výbavy, tradičně nazvaných Trendline, Comfortline a Highline, se počítá se sportovně střiženým paketem R-Line nebo variantou Beats s 300wattovým hudebním systém stejnojmenného výrobce. Vrcholem bude GTI.

Výrazně jiný je také interiér. Obrazovka multimediálního systému (6,5palcová až 8“ dle verze) se posunula navrch středového panelu, aby na ní řidič lépe viděl. Opticky tak tvoří jeden celek s přístrojovým štítem, centrální výdechy ventilace jsou umístěné pod ní, ještě níže je ovládání klimatizace. V tomto ohledu Volkswagen neexperimentoval a novému Polu uchoval konvenční tlačítka. Stejně tak si i displej vrcholné navigace naštěstí ponechal konvenční otočné ovladače pro oddálení a přiblížení mapy, které doplnily dotykové plochy.

Důležitým prvkem bude i již dříve avizovaný digitální přístrojový štít, tzv. Active Info Display. Co jsme však nevěděli, je fakt, že půjde o jeho novou generaci. Polo bude prvním Volkswagenem, kterou tuto verzi s přehlednější grafikou a jednodušším ovládáním dostane.

Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s konkurencí
ModelVolkswagen PoloFord FiestaRenault ClioOpel CorsaŠkoda Fabia
Délka (mm)40534040406240213992
Šířka (mm)17511783173217461732
Výška (mm)14461476144814811467
Rozvor (mm)25642493258925102470
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1525/15051508/14711506/15061472/14641457/1451
Objem zavazadelníku (l)351303300285330

Hlavně tříválce

Z hlediska motorů se počítá se tříválci a čtyřválci. Skupinu zážehových agregátů zastoupí dvě verze atmosférického tříválce 1.0 MPI (48 kW a 55 kW), dvě varianty přeplňovaného tříválce 1.0 TSI (70 kW a 85 kW) nebo čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW), zatímco z turbodieselů bude k dispozici 1.6 TDI ve verzích s 59 kW a 70 kW. V nabídce se poprvé objeví i motor na stlačený zemní plyn, a to v podobě 1.0 TGI o výkonu 66 kW.

Standardem všech jednotek je start-stop systém a rekuperace brzdné energie. Slabší jednotky budou kombinovány s pětistupňovým manuálem, ty silnější budou mít o kvalt navíc. Motory od 70 kW nahoru bude možné pořídit i v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která ve všech případech bude mít sedm stupňů.

Vrcholem nabídky pak bude dobře známá varianta Polo GTI. Už dříve automobilka přiznala, že tenhle hot hatch projde upsizingem. V jeho útrobách bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 147 kW, který nahradí 1.8 TSI (141 kW) z předchozí generace.

Bohatá výbava

Výbava bude převzata z aut větších segmentů. Polo se zaměří jak na oblast konektivity (nabídne funkce MirorrLink, Android Auto i Apple CarPlay), tak bezpečnost. Proto bude k dispozici široká nabídka asistenčních systémů, ať už brzdný asistent s rozpoznáním chodců, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h s funkcí stop and go nebo sledování vozidel v mrtvém úhlu, které bude před nebezpečím varovat i při couvání. Příplatková výbava zahrne také bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, bezklíčový vstup, adaptivní tlumiče nebo full-LED světlomety.

A kdy se nového Pola dočkáme? Volkswagen zatím neurčitě tvrdí, že do prodeje vstoupí ještě letos. Více se už ale jistě dozvíme brzy, premiéry v Berlíně se účastní Honza Mička, který z akce připravuje první dojmy včetně bližších podrobností o této novince.

Anketa

Ohodnoťte design šesté generace VW Polo jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI? Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI?

Po statické premiéře v Berlíně jsme vyrazili do Hamburku,…

Poprvé za volantem nového VW Polo. Ptejte se, co vás zajímá Poprvé za volantem nového VW Polo. Ptejte se, co vás zajímá

V okolí Hamburku testujeme novou generaci Volkswagenu…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…