Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Polo oficiálně: Větší kabina a nejmodernější technika

David Bureš
Diskuze (193)
Volkswagen Polo v šesté generaci překonalo délku čtyř metrů. Zákazníkům vedle větší kabiny chce nabídnout tu nejmodernější techniku.

Volkswagen dnes v Berlíně světu poprvé ukázal novou, již šestou generaci malého hatchbacku Polo. Automobil je pro výrobce nadmíru důležitý, vždyť patří mezi vůbec nejprodávanější vozy v Evropě. Proto Volkswagen přistoupil k nové generaci opravdu pečlivě a změnil co se dalo. Nové Polo má nepochybně tendenci způsobit v segmentu malých aut revoluci.

První důležitou změnou je nárůst rozměrů, poprvé za šest generací Polo překonalo magickou hranici čtyř metrů. Novinka na délku měří 4.053 mm, o 81 mm více než dosud. Rozvor se natáhl ještě více, o 94 mm na celkových 2.564 mm, čímž dokonce překonal čtvrtou generaci o segment většího Golfu z přelomu tisíciletí, která disponovala rozvorem 2.511 mm. Nové Polo se také výrazně rozšířilo, 1.751 mm je o 69 mm více než u předchůdce. Díky nárůstu rozměrů se zvětšil i zavazadelník, mezigeneračně z 280 na 351 litrů.

Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelPolo Mk6 (2017-)Polo Mk5 (2009-2017)
Délka (mm)40533972
Šířka (mm)17511682
Výška (mm)14461453
Rozvor (mm)25642470
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1525/15051463/1456
Objem zavazadelníku (l)351280

Ostré křivky

Cílem designérů bylo podle jejich šéfa Klause Bischoffa udělat auto sportovnější, svěžejší a charismatičtější. Ve výsledku ale pokračuje v nastoleném trendu a navazuje na Golf. To znamená ostře řezané rysy a vodorovné lišty v mřížce masce chladiče. Řešení přídě se ale proti kompaktnímu Volkswagenu výrazně liší, spíše než Golf evokuje Arteon. Zezadu možná lehce připomíná aktuální Seat Ibiza, s níž sdílí platformu MQB A0, a to včetně stejného rozvoru, bližší pohled ale dokazuje zcela odlišné detaily včetně koncových světel.

Video se připravuje ...

K dispozici bude několik variant lišících se svým vzhledem. Vedle tří stupňů výbavy, tradičně nazvaných Trendline, Comfortline a Highline, se počítá se sportovně střiženým paketem R-Line nebo variantou Beats s 300wattovým hudebním systém stejnojmenného výrobce. Vrcholem bude GTI.

Výrazně jiný je také interiér. Obrazovka multimediálního systému (6,5palcová až 8“ dle verze) se posunula navrch středového panelu, aby na ní řidič lépe viděl. Opticky tak tvoří jeden celek s přístrojovým štítem, centrální výdechy ventilace jsou umístěné pod ní, ještě níže je ovládání klimatizace. V tomto ohledu Volkswagen neexperimentoval a novému Polu uchoval konvenční tlačítka. Stejně tak si i displej vrcholné navigace naštěstí ponechal konvenční otočné ovladače pro oddálení a přiblížení mapy, které doplnily dotykové plochy.

Důležitým prvkem bude i již dříve avizovaný digitální přístrojový štít, tzv. Active Info Display. Co jsme však nevěděli, je fakt, že půjde o jeho novou generaci. Polo bude prvním Volkswagenem, kterou tuto verzi s přehlednější grafikou a jednodušším ovládáním dostane.

Volkswagen Polo – srovnání rozměrů s konkurencí
ModelVolkswagen PoloFord FiestaRenault ClioOpel CorsaŠkoda Fabia
Délka (mm)40534040406240213992
Šířka (mm)17511783173217461732
Výška (mm)14461476144814811467
Rozvor (mm)25642493258925102470
Rozchod vpředu/vzadu (mm)1525/15051508/14711506/15061472/14641457/1451
Objem zavazadelníku (l)351303300285330

Hlavně tříválce

Z hlediska motorů se počítá se tříválci a čtyřválci. Skupinu zážehových agregátů zastoupí dvě verze atmosférického tříválce 1.0 MPI (48 kW a 55 kW), dvě varianty přeplňovaného tříválce 1.0 TSI (70 kW a 85 kW) nebo čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW), zatímco z turbodieselů bude k dispozici 1.6 TDI ve verzích s 59 kW a 70 kW. V nabídce se poprvé objeví i motor na stlačený zemní plyn, a to v podobě 1.0 TGI o výkonu 66 kW.

Standardem všech jednotek je start-stop systém a rekuperace brzdné energie. Slabší jednotky budou kombinovány s pětistupňovým manuálem, ty silnější budou mít o kvalt navíc. Motory od 70 kW nahoru bude možné pořídit i v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která ve všech případech bude mít sedm stupňů.

Vrcholem nabídky pak bude dobře známá varianta Polo GTI. Už dříve automobilka přiznala, že tenhle hot hatch projde upsizingem. V jeho útrobách bude pracovat přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 147 kW, který nahradí 1.8 TSI (141 kW) z předchozí generace.

Bohatá výbava

Výbava bude převzata z aut větších segmentů. Polo se zaměří jak na oblast konektivity (nabídne funkce MirorrLink, Android Auto i Apple CarPlay), tak bezpečnost. Proto bude k dispozici široká nabídka asistenčních systémů, ať už brzdný asistent s rozpoznáním chodců, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h s funkcí stop and go nebo sledování vozidel v mrtvém úhlu, které bude před nebezpečím varovat i při couvání. Příplatková výbava zahrne také bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, bezklíčový vstup, adaptivní tlumiče nebo full-LED světlomety.

A kdy se nového Pola dočkáme? Volkswagen zatím neurčitě tvrdí, že do prodeje vstoupí ještě letos. Více se už ale jistě dozvíme brzy, premiéry v Berlíně se účastní Honza Mička, který z akce připravuje první dojmy včetně bližších podrobností o této novince.

David Bureš
Diskuze (193)
19. 6. 2017 10:13
Polo - šetří se :-)
Pamatuji si jak přišla Fábie III a lidi zběsile kupovali, recenze psali jak je to "parádní podvozek". Nyní po třech letech vlastně přišlo vystřizlívění :-) Palubka občas vrže, stístněný interiér, různé pazvuky od motoru a podovzek vlastně nic moc.
Když se dívám na Polo, vidím padární exteriér, až na postaru upevněná zrácatka a typické "lowcost" chyby koncernu - malé přední okno a nesmyslně nízké auto, takže i se 180cm bude problém nemít oči v úrovni horní hrany předního okna :-)
Co ale ukazuje více na šetření je interiér, tvrdý plast, tvrdý plast, tvrdý plast a ozdobá lišta to nezachrání.
Nevím pro koho auto je, ale pro mladou rodinu nebo starší lidi určitě ne :-)
Pak je tu cena, 300tis.kč s motorem 1.0 MPI, který opravdu patří do Citigo a ne do segmentu B :-) , za tu cenu mám u konkurence silnější motor a lepší výbavu....
19. 6. 2017 09:25
Re: moc pekne
kupoval som Fiestu a chcel som z vyberu motorv co ma prave 1.0ecoboost
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2017 20:18
Re: Súčasný dizajn koncernu VW je absolútna svetová špička
Hmm.
I když připustím, že tentokrát už třeba bude mít normálnější životnost... tak na co potřebuješ v autě této velikosti a poslání 110 kW?
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2017 19:17
Re: Tříválec
Budiž Ti přáno!
Je dobře, že se ti dobře jezdí v tom, co sis schválně koupil... kdyby sis to koupil nedopatřením, bylo by to horší.

Že jinak je směr tříválců k vzteku a obecně zejména koncernové benzíny vynikají náročným servisem a mizernou životností je prostě fakt.

Můžeš o tom pochybovat, můžeš to i popřít. A to je asi tak jediné, co s tím můžeš dělat.
Avatar - white label
18. 6. 2017 19:13
Re: Súčasný dizajn koncernu VW je absolútna svetová špička
Tím motorem je 1.5 TSI.