Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva
Nástupce modelu 206 to neměl na trhu s novými automobily vůbec jednoduché. Design se sice docela líbil, ale častokrát byla vozu vytýkána zbytečně vysoká hmotnost a kromě toho byl neustále srovnáván se svým předchůdcem z hlediska prodejnosti, což byl tvrdý oříšek.
Jenže co se podaří jednomu, u druhého zkrátka nemusí vyjít. Stačí se kouknout třeba na prodejní trhák v podobě první generace Fiatu Punto a jeho druhou řadu, která se mu nedokázala přiblížit. I přes nižší prodeje ale není Peugeot 207 na trhu s ojetými automobily nedostatkovým zbožím. Navíc během své výroby mezi lety 2006 a 2013 vyjel hned ve třech základních karosářských verzích, což dává příležitost nejen zájemcům o standardní hatchback, ale i těm co zatouží po kombi 207 SW nebo kupé-kabrioletu 207 CC.
Nám padlo do oka červené kombi z nabídky Auto ESA, které má na počítadle ujeté vzdálenosti 109 995 kilometrů. Nahlédnutí na ceduli s údaji vozu prozradí rok uvedení do provozu 2007. Jednoduchým výpočtem pak odhalíme, že vzdálenost na počítadle děleno počtem let provozu plně odpovídá běžnému ročnímu proběhu většiny českých řidičů. Za tenhle Peugeot 207 SW s nevelkou výbavou a základním motorem 1.4i prodejce požaduje 119 900 korun.
Prostor pro posádku
Nabídka místa pro cestující je na danou třídu normální, zato se zavazadly je to špatné. SW totiž disponuje podprůměrným zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 335 litrů. Konkurenční Škoda Fabia, ale třeba i Renault Clio tenhle Peugeot s přehledem strčí do kapsy. Zavazadelník hatchbacku 207 vykazuje průměrný objem 267 litrů a kupé kabriolet nabídne 187 nebo 370 litrů podle pozice střechy, která se skládá pod víko zavazadlového prostoru.
Palubní deska má předsazenou vrchní část z plastu. Za tím nezaostává ani spodní díl se středovým panelem, na němž jsou soustředěny prvky ovládání autorádia a ventilace. Pozor si dejte na manuální nastavování zpětných zrcátek z interiéru, do prostoru trčící plastové páčky na madlech dveří nepůsobí vůbec odolně. Výhodu představují pohodlná sedadla, ale u testovaného vozidla jsme na čalounění našli vady.
Pokud by se nám dostal do rukou kupé-kabriolet, museli bychom se opřít do nabídky místa na zadních sedadlech, které je v tomto provedení doslova směšné. Ale u kombi žádný problém nehrozí, ostatně ani hatchback na tom není nijak zle.
Motor a převodovka
Základním motorem Peugeotu 207 je osmiventilová zážehová čtrnáctistovka o výkonu 54 kW. Právě tento agregát nalezneme i v testovaném automobilu. Vozidlu poskytuje rozumný výkon, pokud tedy za jeho volantem nesedí řidič-sportovec, ten by pak žehral na nedostatek koní. Situace bude o to horší, když kombi naložíte a plně obsadíte. Pak si předjíždění raději odpusťte.
V takových případech obstojí lépe šestnáctiventilové čtrnáctistovky, které se dodávaly s výkony 65, 70 a 80 kW, případně motory 1.6 VTi/88 kW a 1.6 THP/110 a 115 kW. Do Peugeotu 207 se ale montovala také úsporná HDi. Nejmenší z nabízených turbodieselů je 1.4 HDi pracující s výkonem pouhých 50 kW. Sil nemá na rozdávání, ale může se pochlubit dobrou spolehlivostí. Naproti tomu svižné turbodiesely 1.6 HDi o výkonech 66 či 68 a 80 nebo 82 kW se dobré pověsti vůbec netěší. Jejich poruchovost je obecně známá, přesto po nich řada řidičů sáhne s vidinou nízké spotřeby.
Manuální řazení Peugeotu 207 je stejně nevydařené jako třeba u „dvěstěšestky“. Sice tam kvalty nemusíte vyloženě nalosovat, ale o nějaké přesnosti pohybu řadicí páky v kulise nemůže být ani náhodou řeč. Na něco takového jsme byli zvyklý u vozů z osmdesátých let, ale to je přece už dávná automobilová historie. Vždyť tento model se vyrábí od roku 2006!
Jízdní vlastnosti a komfort
Měkce nastavený podvozek si poradí s nerovnostmi a posádce zaručí slušné pohodlí i na typických českých komunikacích. Přeposilované řízení však neposkytuje potřebnou zpětnou vazbu, na to si majitelé Peugeotu 207 musejí zvyknout. Jízdními vlastnostmi patří vůz spíše k průměru. Testované kombi SW si nestojí špatně díky dobrému stavu podvozku bez vůlí. Při přejezdu nerovností nevydává žádné pazvuky, jízdní vlastnosti zůstávají zachovány a posádka není rušena. Nevýhodu ale představuje základní výbava bez klimatizace. V době našeho testu naštěstí nebyly teploty nijak vysoké, avšak v letním pařáku by se nám s vozem jezdit nechtělo.
Výbava a cena testovaného vozu
Co tedy výbava zkoušeného Peugeotu 207 SW nabízí? Najdeme zde již zmiňovaný posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant, centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a elektrické ovládání bočních oken vpředu. Ovládání vnějších zpětných zrcátek je řešeno jenom páčkou na madlech dveří, což řidiči situaci neulehčí, protože na dveře spolujezdce ze svého místa nedosáhne.
Žádné další prvky komfortní výbavy v testovaném vozidle nenajdete. Z bezpečnostní výbavy nechybí ABS a dvojice čelních airbagů. Naštěstí u vozidla nechybí servisní knížka, bylo nové zakoupeno v Česku a je po prvním majiteli. Jeho historie by tedy měla být bez problému dohledatelná.
Expert Auto ESA radí
Zatímco karoserie má dobrou ochranu, výfuk nezřídka korozi podléhá. Na podvozku zkontrolujte také přední nápravu, kde se objevují vůle především v táhlech stabilizátoru. Známé jsou poruchy vnějšího osvětlení, proto kontrolu světel nepodceňte. U turbodieselů 1.6 HDi pozor na prodřené hadice od turbodmychadla, někdy zlobí ventil EGR či vstřikovače a známé jsou také závady turbodmychadla. Turbomotory 1.6 THP zase trápí špatné studené starty, za nimiž většinou stojí vadné teplotní čidlo. Krátkou životnost vykazují brzdové komponenty.
Peugeot 207 SW 1.4i | |
Objem motoru (cm3) | 1361 |
Maximální výkon (kW/ot. za min.) | 54/5400 |
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.) | 118/3300 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 14,5 |
Největší rychlost (km/h) | 170 |
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km) | 6,3 |
Rok výroby testovaného vozu | 2007 |
Počet ujetých km dle palubních přístrojů | 109 995 |
Cena vozu (hotovost/financování v Kč) | 119 900/85 100 |