Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 207 SW 1.4i: Žádná velká sláva

Bazarové Recenze
Diskuze (48)
Peugeot 207 se jako ojetina prodává zejména s menšími zážehovými motory. Ale jaká asi bude základní čtrnáctistovka v prodloužené verzi SW?

Nástupce modelu 206 to neměl na trhu s novými automobily vůbec jednoduché. Design se sice docela líbil, ale častokrát byla vozu vytýkána zbytečně vysoká hmotnost a kromě toho byl neustále srovnáván se svým předchůdcem z hlediska prodejnosti, což byl tvrdý oříšek.

Jenže co se podaří jednomu, u druhého zkrátka nemusí vyjít. Stačí se kouknout třeba na prodejní trhák v podobě první generace Fiatu Punto a jeho druhou řadu, která se mu nedokázala přiblížit. I přes nižší prodeje ale není Peugeot 207 na trhu s ojetými automobily nedostatkovým zbožím. Navíc během své výroby mezi lety 2006 a 2013 vyjel hned ve třech základních karosářských verzích, což dává příležitost nejen zájemcům o standardní hatchback, ale i těm co zatouží po kombi 207 SW nebo kupé-kabrioletu 207 CC.

Nám padlo do oka červené kombi z nabídky Auto ESA, které má na počítadle ujeté vzdálenosti 109 995 kilometrů. Nahlédnutí na ceduli s údaji vozu prozradí rok uvedení do provozu 2007. Jednoduchým výpočtem pak odhalíme, že vzdálenost na počítadle děleno počtem let provozu plně odpovídá běžnému ročnímu proběhu většiny českých řidičů. Za tenhle Peugeot 207 SW s nevelkou výbavou a základním motorem 1.4i prodejce požaduje 119 900 korun.

Prostor pro posádku

Nabídka místa pro cestující je na danou třídu normální, zato se zavazadly je to špatné. SW totiž disponuje podprůměrným zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 335 litrů. Konkurenční Škoda Fabia, ale třeba i Renault Clio tenhle Peugeot s přehledem strčí do kapsy. Zavazadelník hatchbacku 207 vykazuje průměrný objem 267 litrů a kupé kabriolet nabídne 187 nebo 370 litrů podle pozice střechy, která se skládá pod víko zavazadlového prostoru.

Palubní deska má předsazenou vrchní část z plastu. Za tím nezaostává ani spodní díl se středovým panelem, na němž jsou soustředěny prvky ovládání autorádia a ventilace. Pozor si dejte na manuální nastavování zpětných zrcátek z interiéru, do prostoru trčící plastové páčky na madlech dveří nepůsobí vůbec odolně. Výhodu představují pohodlná sedadla, ale u testovaného vozidla jsme na čalounění našli vady.

Pokud by se nám dostal do rukou kupé-kabriolet, museli bychom se opřít do nabídky místa na zadních sedadlech, které je v tomto provedení doslova směšné. Ale u kombi žádný problém nehrozí, ostatně ani hatchback na tom není nijak zle.

Motor a převodovka

Základním motorem Peugeotu 207 je osmiventilová zážehová čtrnáctistovka o výkonu 54 kW. Právě tento agregát nalezneme i v testovaném automobilu. Vozidlu poskytuje rozumný výkon, pokud tedy za jeho volantem nesedí řidič-sportovec, ten by pak žehral na nedostatek koní. Situace bude o to horší, když kombi naložíte a plně obsadíte. Pak si předjíždění raději odpusťte.

V takových případech obstojí lépe šestnáctiventilové čtrnáctistovky, které se dodávaly s výkony 65, 70 a 80 kW, případně motory 1.6 VTi/88 kW a 1.6 THP/110 a 115 kW. Do Peugeotu 207 se ale montovala také úsporná HDi. Nejmenší z nabízených turbodieselů je 1.4 HDi pracující s výkonem pouhých 50 kW. Sil nemá na rozdávání, ale může se pochlubit dobrou spolehlivostí. Naproti tomu svižné turbodiesely 1.6 HDi o výkonech 66 či 68 a 80 nebo 82 kW se dobré pověsti vůbec netěší. Jejich poruchovost je obecně známá, přesto po nich řada řidičů sáhne s vidinou nízké spotřeby.

Manuální řazení Peugeotu 207 je stejně nevydařené jako třeba u „dvěstěšestky“. Sice tam kvalty nemusíte vyloženě nalosovat, ale o nějaké přesnosti pohybu řadicí páky v kulise nemůže být ani náhodou řeč. Na něco takového jsme byli zvyklý u vozů z osmdesátých let, ale to je přece už dávná automobilová historie. Vždyť tento model se vyrábí od roku 2006!

Jízdní vlastnosti a komfort

Měkce nastavený podvozek si poradí s nerovnostmi a posádce zaručí slušné pohodlí i na typických českých komunikacích. Přeposilované řízení však neposkytuje potřebnou zpětnou vazbu, na to si majitelé Peugeotu 207 musejí zvyknout. Jízdními vlastnostmi patří vůz spíše k průměru. Testované kombi SW si nestojí špatně díky dobrému stavu podvozku bez vůlí. Při přejezdu nerovností nevydává žádné pazvuky, jízdní vlastnosti zůstávají zachovány a posádka není rušena. Nevýhodu ale představuje základní výbava bez klimatizace. V době našeho testu naštěstí nebyly teploty nijak vysoké, avšak v letním pařáku by se nám s vozem jezdit nechtělo.

Výbava a cena testovaného vozu

Co tedy výbava zkoušeného Peugeotu 207 SW nabízí? Najdeme zde již zmiňovaný posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant, centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a elektrické ovládání bočních oken vpředu. Ovládání vnějších zpětných zrcátek je řešeno jenom páčkou na madlech dveří, což řidiči situaci neulehčí, protože na dveře spolujezdce ze svého místa nedosáhne.

Žádné další prvky komfortní výbavy v testovaném vozidle nenajdete. Z bezpečnostní výbavy nechybí ABS a dvojice čelních airbagů. Naštěstí u vozidla nechybí servisní knížka, bylo nové zakoupeno v Česku a je po prvním majiteli. Jeho historie by tedy měla být bez problému dohledatelná.

Expert Auto ESA radí

Zatímco karoserie má dobrou ochranu, výfuk nezřídka korozi podléhá. Na podvozku zkontrolujte také přední nápravu, kde se objevují vůle především v táhlech stabilizátoru. Známé jsou poruchy vnějšího osvětlení, proto kontrolu světel nepodceňte. U turbodieselů 1.6 HDi pozor na prodřené hadice od turbodmychadla, někdy zlobí ventil EGR či vstřikovače a známé jsou také závady turbodmychadla. Turbomotory 1.6 THP zase trápí špatné studené starty, za nimiž většinou stojí vadné teplotní čidlo. Krátkou životnost vykazují brzdové komponenty.

Peugeot 207 SW 1.4i
Objem motoru (cm3)1361
Maximální výkon (kW/ot. za min.)54/5400
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.)118/3300
Zrychlení 0-100 km/h (s)14,5
Největší rychlost (km/h)170
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km)6,3
Rok výroby testovaného vozu2007
Počet ujetých km dle palubních přístrojů109 995
Cena vozu (hotovost/financování v Kč)119 900/85 100

Bazarové Recenze
Diskuze (48)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 10. 2014 22:57
Re: Ti co mi dávají MÍNUS
Výborně, jak říkám dej toho francouze do síně slávy, ....... nemám slov. 8-s
Myslím že tam bude první. >:D
Ale když se budeme bavit vážně, tak až koupíš auto nové, a najedeš s ním ty těch 260 tis., pak tady můžeš velkohubě prohlašovat něco o tom, co to auto chtělo a nechtělo.
28. 10. 2014 18:44
Re: Ti co mi dávají MÍNUS
mimochodem soused měl thalii 1,5dci cca 2002 a nalítáno má 370tisíc s původním motorem a spojku měnil na 330 tisících,jinak vše původní a to byl kuchař 150kg a stále něco tahal v ní,tenhle motor je nesmrtelnej ale spíš ve slabší verzi 63Kw nebo 55 kw než 78kw(nyní 70kw proti 81kw
28. 10. 2014 18:29
Re: Ti co mi dávají MÍNUS
Chlapče to se musíš starat,měnit olej max po 15 tisících,destičky,kotouče,brzdovou kapalinu,chladící kapalinu,rozvody pumpu,řemen,kromě těchto věcí jsem nic neměnil jen jezdím...a ještě si toto zvládnu udělat skoro sám.Megane ll po faceliftu bylo výborné auto,ani ho nechci prodat,koupil jsem ho na 50 tisících 1,5roku starý teď 260 tis a do důchodu se mu nechce :-) :yes:
28. 10. 2014 14:56
Re: Ti co mi dávají MÍNUS
Megana II mám taky. 1.5 dci 78kw po FL, elektronika mi zahaprovala jen jednou a nebylo to nic vážnýho, jen nezhasl display. To co tvrdí v různých duchaplných diskuzích že si elektronika žije vlastním životem tak s tím jsem se nesetkal u žádného renaultu. Myslim že megane II po fl je naprosto v pohodě auto, co se týče motorů, elektroniky atd. Samozřejmě se musí člověk o auto starat a nenechávatt vše do rozpadnutí. U každýho aute se musí sem tam něco vyměnit.
28. 10. 2014 10:01
Re: Žádné zásadní nedostatky (sakra!)
Taky to na mě tak působí. Co vlastně se jim na tom autě nelíbilo? Že nemá klimatizaci? Tak proč si na hodnocení vybrali auto bez klimatizace?

A trochu mi tam chybí fotka sklopených zadních sedadel. To má 207 vyřešené moc hezky, to by fábkař čuměl :-)