Opel Astra GTC: Podrobné představení

Opel Astra GTC: Podrobné představení

 
 

Opel zveřejnil vše, co nás zajímá o třídveřové Astře. Zbývá už jediné: vyzkoušet ji na vlastní kůži.

Novinkové žně Opelu budou pokračovat i letos na podzim. Vedle dlouho dopředu avizované Ampery a nedávno představené Zafiry Tourer se dočkají také zájemci o sportovněji střižený hatchback. Třídveřová verze Astry nese opět přívlastek GTC a zůstává svébytným modelem s vlastní karoserií, která jen v základních rysech připomíná pětidveřovou Astru.

Model, který má v odbytu Astry představovat 15 až 20 % zákazníků, se poprvé představil na autosalonu ve Frankfurtu, v polovině září 2011.

Zatímco lídr trhu – Volkswagen – zůstává u klasického třídveřového modelu v nižší střední, Opel s Renaultem se vydali vstříc směrem k individualitě. Design vychází z loňské studie GTC Paris. Karoserie nové třídveřové Astry GTC sdílí s pětidveřovou verzí jen vnější zpětná zrcátka a anténa. Dokonce i šest ze sedmi vzorů kol z lehkých slitin je vyhrazeno pouze pro GTC.

Opel Astra GTC: První dojmy (video) – Frankfurt 09/2011

Nová je ale i podvozková technika. Vzadu sice zůstává prověřená náprava s Wattovým přímovodem, přední kola jsou však zavěšena na vzpěrách HiPerStrut (High Performance Strut), podobných těm ze sportovního provedení Insignie OPC.

Ve srovnání se standardní vzpěrou McPherson má HiPerStrut zmenšený příklon rejdové osy a kratší poloměr rejdu. To zlepšuje vedení kola, omezuje reakce nápravy na přidání plynu v zatáčce (torque-steer) a zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Nová konstrukce je připravena pro tovární instalaci kol o průměru 17 až 20 palců.

Proti pětidveřové Astře byla světlá výška díky sportovnímu podvozku snížena o 15 mm, základní míry podvozku naopak narostly. Prodloužená ramena na zadní nápravě přispěla ke zvětšení rozvoru o 10 mm na 2695 mm. Větší je rozchod kol vpředu (1584 mm, +40 mm) i vzadu (1588 mm, +30 mm).

Opel Astra GTC: Nový podvozek pro třídveřovou verzi

Při ladění podvozku byl od počátku brán v úvahu systém adaptivních tlumičů FlexRide, který zvyšuje jízdní stabilitu, odezvu auta na podněty z řízení a rychlost v zatáčkách. K dispozici jsou nadále režimy Normal, Sport a Comfort.

Opel Astru GTC nabídne nejprve se čtyřmi známými motory. Sportovní verze OPC přijde na trh v roce 2012, stejně jako další turbodiesely.

Základními motorizacemi jsou dvě výkonové verze motoru 1,4 Turbo s 88 kW a 103 kW. Obě jsou vybaveny stop-start systémem, mají momentová maxima 200 Nm a kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km.

Prozatímním vrcholem je motor 1,6 Turbo (132 kW), se kterým Astra GTC jede až 220 km/h.

Opel Astra GTC - předběžné technické údaje a ceny pro Německo
Motor1,4 16V1,4 Turbo1,4 Turbo1,6 Turbo2,0 CDTI2,0 OPC
Převodovka5M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]139813641364159819561998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600088/4200-6000103/4900-6000132/5500121/4000206/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]130/4000200/1850-4200200/1850-4900230/2200-5400350/1750-2500400/-
Max. rychlost [km/h]178192201220210250
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,99,98,38,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,95,97,04,9-
Cena pro Německo [Euro]19.90021.75022.25023.25025.055-

Jediný turbodiesel v nabídce je čtyřválec 2,0 CDTI (121 kW, 380 Nm). S ním umí Astra GTC stovku za 8,9 s, nejvyšší rychlost 210 km/h a kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Standardem je stop-start.

Později jej doplní 1,7 CDTI ve verzích 81 a 96 kW, který pohání už pětidveřovou Astru a kombi Astra ST.

Opel Astra OPC: Proti Golfu R s dvoulitrem a 206 kW

Pýchou Opelu je nejen svébytný design, ale i praktičnost sportovně zaměřené verze Astry. V zádi je k dispozici 370 l pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se užitečný objem rozšíří na 1235 l.

Elektronická výbava Astry patří k nejlepším ve třídě, a tak není divu, že ji Opel nabídne i v GTC. Rozpoznávání dopravních značek je teď navíc chytřejší než dříve, kamera zajišťující data pro systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu nově zásobuje daty indikaci aktuální vzdálenosti od vozidla, které jede před vámi, tzv. Following Distance Indication.

Opel Astra GTC - srovnání generací
ModelGTC (od 2011)GTC (2005-2010)rozdíl
Délka [mm]44664290+176
Šířka [mm]18401794+46
Výška [mm]14821435+47
Rozvor [mm]26952614+81
Rozchod vpředu [mm]15841488+96
Rozchod vzadu [mm]15881488+100
Zav. prostor [mm]380340+40

Absolutní novinkou v Astře GTC je čtvrtá generace adaptivních světlometů AFL 4. K devíti funkcím předchozího AFL+ přidává zapojení kamery Opel Eye, která pomáhá automaticky upracovat režim funkce světlometů pro maximální osvětlení vozovky a minimalizaci oslňování ostatních účastníků provozu. Nová funkce se nazývá Intelligent Light Ranging.

Astra GTC byla navržena a vyvinuta v Rüsselsheimu, kde se bude taky vyrábět. Prodej v Německu startuje 7. června 2011, základní cena činí 19.900 Euro. První novinářské jízdy jsou naplánovány na konec listopadu.

Opel Astra GTC: Velkoplošné čelní sklo i pro novou generaci

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce Top Gear prodává Astru za rozumnou cenu. Nikdo ji nechce

Poslední "auto za rozumnou cenu", s nímž v Top Gearu…

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…