Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Opel Astra - Bude to malá Insignia? (První foto interiéru)

Ondřej Láník
Diskuze (243)
O kvalitách Insignie už ti, kdo se s ní blíže seznámili, nepochybují. Půjde-li Astra v jejích šlépějích, dočkáme se možná velkého návratu značky Opel na výsluní evropských trhů.

Od Opelu se očekává příchod modelu, který bude mít příď podobnou té na Insignii a konceptu Merivy. Boční linie oken začíná malým trojúhelníkem jako u Corsy a podobně řešená je také záď nové Astry - vše je jen o číslo větší. Ze snímků to vypadá na přeskupení tvarů kolem C-sloupku, neboť i přes kamufláž zřetelný tvar druhých dveří prozrazuje, že za nimi bude ještě čtvrté boční okno.

Nové snímky poprvé umožňují nahlédnout do kokpitu nové Astry. Harmonické tvary jsou moderní ale tradiční současně, módní výstřelky si designéři ponechali jen pro exteriér. V několika detailech připomíná Astra Insignii, ale co hlavně, v ničem se nepodobá své předchůdkyni. To se o aktuálním Golfu rozhodně říci nedá a všem je jasné, že právě na pozice Golfu bude chtít Opel svou Astrou zaútočit.

Motory prý budou nejprve podobné současné nabídce, ale během prvního roku by je měly nahradit inovované nebo nové, úspornější agregáty. K těm budou patřit nové čtyřválce 1,4 Turbo (74 až 103 kW) s přímým vstřikováním benzinu do válců. Nad nimi pak bude mít své místo již dnes používaná 1,6 Turbo (ve výkonových stupních 110 a 132 kW). U turbodieselů bude Opel sázet na menší objem 1,7 CDTI, který nedávno prošel revizí a jehož vývoj pokračuje, takže jeho budoucích 110 kW zřejmě vytěsní dnes velmi rozšířenou motorizaci 1,9 CDTI. Jestli se pod kapotu nové Astry dostane také větší turbodiesel z Insignie zatím údajně není rozhodnuto. Co je ale již téměř jisté je zapojení přeplňované 1,6 CNG (110 kW, 210 Nm), která v Zafiře již objevila. Vzhledem k velkému zájmu flotilových zákazníků se prý zvažuje i tovární verze spalující LPG.

Základem odbytu bude opět pětidveřový hatchback (na snímcích), ale těšit se máme také kombi Cavavan (konec roku 2010). Na třídveřové kupé ve stylu Calibry (zřejmě nahradí dnešní GTC) si počkáme do roku 2011 a chybět prý nebude ani kupé kabriolet Twin-Top.

Premiéru by pětidveřová novinka měla mít buď už v Ženevě nebo nejpozději po létě v Frankfurtu.

Ondřej Láník
Diskuze (243)
Avatar - wikinko
27. 1. 2009 03:50
Re: BMW1
:no: :no: :no: >:-[] ako len mozes spomenut golf a bmw 1 v jednej vete?
26. 1. 2009 15:43
Re: JEDINÝ KONKURENT
Ja to Coupe videl v Chorvatsku v Sisaku, meli ho vystaveny v Intersparu,holt na jiznejsi zeme asi utocej driv..interier jsem neresil,ale z boku to bylo pekny,hezci nez Sciroco a cumak je sqelej,jen mi nedochazi,proc to nekdo neudelal uz davno,treba peugeot porad otevira tlamu a pritom tohle reseni je stejne ,,silacke" a pritom dustojne..
Avatar - Plautus
26. 1. 2009 09:03
Re: BMW1
:yes:
25. 1. 2009 21:31
Re: Sbohem GOLFe..
Tak tak, ale to se nesmi rikat vis, protoze tady je vetsina lidi privrzenec jedne znacky, ktera mu sedi doma v garazi,nebo pred barakem a maxilmalne stredni trisda,protoze clovek majici na vic, neni tak omezeny ,aby tvrdosijne tvrdil, ze jen to co ma on je nejlepsi, kdyby mu dali novou Astru,tak bude rikat,ze nejlepsi je Opel,kdyby mel dacii tak to asi tak prehanet nebude a bude rikat, ze neni zas tak spatna jak vsichni tvrdi...tady to nema smysl,diskutovat se tu vetsiniou neda, i kdyz je tu par rouzumnejch lidi...
25. 1. 2009 21:29
Re: Sbohem GOLFe..
Neboj, na Megana nema nikdo ;-) ani Bugatti :-!... ;-\