Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Vivaro VPC: Stovka rychlých dodávek pro nizozemský trh

Václav Pavlečka
Diskuze (18)
Dodávky nemusí být jen nudné nástroje k převozu větších nákladů. Rozhodně ne podle Opelu, který na autosalonu užitkových vozidel Autorai představuje koncept Opelu Vivaro VPC. Dodávka je inspirována sportovními odnožemi vozů s označením OPC.

Jak z tuningového časopisu

Sportovní nárazník, snížené prahy, litá kola s výrazným designem, dvě chromované koncovky výfuku a další prvky karoserie odkazující na sportovní původ. Takový popis není u osobních vozů ničím překvapivým. Ale u dodávky tedy ano. Nepatří nikomu jinému než showcaru Opelu Vivaro VPC. Písmena VPC pocházejí ze sousloví Vivaro Performance Concept.

O pohon užitkového vozidla se stará turbodieselový agregát o zdvihovém objemu 2,5 litru s výkonem 107 kW při 3500 ot./min. Sériový motor plní emisní normu EURO 4, má filtr pevných částic a maximum točivého momentu 320 Nm je k dispozici od 1500 ot./min.

Sportovní genetika není znát jen zvenčí, ale i uvnitř. O sportovní posezení cestujících se postarají dvě skořepinová sedadla Recaro. I prostor pro náklad nezůstal bez úprav. Neobvyklý je odzhora dolů, a to doslova – prostor totiž rozzáří LED diody umístěné ve střeše a podlahu pokrývá dřevo.

Limitovaná edice

Vzhledem k tomu, že sportovní verze dodávek není právě obvyklým sortimentem, rozhodl se Opel začít zprvu opatrně. Své Vivaro VPC bude nejprve nabízet v omezeném množství jedné stovky kusů na nizozemském trhu. Každý exemplář bude mít pořadové číslo, aby byla zdůrazněna exkluzivita řady. Ke standardní výbavě patří mimo optického kitu také dešťový a světelný senzor, mlhové světlomety, parkovací senzory vzadu, navigační systém a metalický lak.

Cena na nizozemském trhu činí 34.900 Euro bez DPH, tj. asi 945 tisíc Kč.

Podle reakcí zákazníků a veřejnosti se zřejmě německá automobilka rozhodne, jak bude dále s „nabroušenou dodávkou“ pronikat na další evropské trhy.

Vivaro VPC je konkurentem Transitu SportVan.

Václav Pavlečka
Diskuze (18)
5. 11. 2007 04:52
Asi takhle-
je to obicejny Vivaro a ma jen pozmeneny zevnejsek a to ne moc :no: a zajimalo me kde prisly na tu cenu? asi proto ze ma exkluzivni stitek s vyrobnim cislem >:D naprosty nesmysl
4. 11. 2007 17:31
Re: preplacany krasavec
Prepac, ale 945000.-Kc bez DPH je trochu moc na to, aby si auto naslo prave takych zakaznikov, o akych pises. Drobny zivnostnik si za tu cenu kupi normalnu dodavku a este 1 auto, asi radsej. Skor by som to videl ako auto nie pre podnikanie, ale prevoz nacinia, akym su napriklad surfy, stvorkoliek, dlzky loznej plochy, ci snezny skuter. Moznosti je vela, no pri zohladneni dlzky loznej plochy (medzi 2,4 a 2,5m), nam asi kopa z toho odpadne. No nieco sa urcite najde. ;-)
Co sa tyka vzhladu, z Vivara je uz teraz trosku horsie vidiet hore na semafory, takze ta haraburda na hornom konci celneho skla mi okrem ineho pride aj neprakticka. Okrem ineho preto, ze spolu s tou dolnou aj zbytocne kazia cisty tvar auta. Podobne to vidim so zadnym stresnym spoilerom. Tu sa mohli inspirovat skor Espacom III., ktoreho spoiler bol praktickym stresnym nosicom na batozinu. Skoda teda pouzitia samoucelnych tych hraciciek.
Co sa tyka porovnania s Transitom, myslim, ze by si z neho trochu mohli v Opli vziat priklad. Pripada mi to ako tuning versus tuzing. Transit som neriadil, ale podla toho, co som vela-krat cital, ma Transit omnoho lepsie riadenie, ktore dava vodicovy lepsiu spatnu odozvu od kolies. Vivaru v tejto oblasti este vela chyba. Na radeni rychlosti je tiez vidno, ze Vivaro vzniklo viac u Renaultu, ako Opla. Ale brzdy, brzdy su presne tym, cim je Vivaro niekde vpredu. Popisalo sa o nich vela a ja len zopakujem z vlastnych skusenosti, ze su uplne skvele a je to presne tym, co predurcuje Vivaro aj na sportovejsiu jazdu.
To je snaha o objektivitu, cloveka, ktory na Vivare jazdi a fandi mu.
4. 11. 2007 17:08
A co...
...anatomicke europalety???kdyz uz nejsou v cene,tak aspon jako priplatkova vybava ;-)
Avatar - Dragon.001
4. 11. 2007 15:28
To je ale krasavec =D
Nemůžu si pomoct, ale krásnější dodávku jsem neviděl >:D kam se hrabe ten jeho rádoby konkurent Transit SportVan. Vypadá prostě skvěle. A chci vidět výraz v obličeji všech těch amatérskejch garážovejch tunerů. Co si daj místo vejfuku trubku do komína, auto snížej uřezáním kusu pružin a zpod lacinejch plastů jim vytéká lepidlo. Jak si je na okrsce, nebo na semaforech dává tahle překrásná dodávka :yes:

Ano, tohle auto není vhodný na stavbu, ale je spousta lidí. Kterým by přišlo vhod.

Například drobní podnikatelé a řemeslníci. Kteří třeba nemají na 2 auta, dodávku k obživě potřebují. Ale chtějí jezdit trošku na úrovni. A když nic nevezou, tak si alespoň v rámci možností zablbnout. Nebo třeba lidé vozící menší náklady na delší trasy, popř. prodejci například zakázkového nábytku, či jiných věcí. Kde auto musí splnit přepravní funkci, ale zároveň musí i reprezentovat. :yes:

Ano, tohle má budoucnost a za ty peníze?!

Hodně úspěchu a GO :yes: OPEL :yes: GO
4. 11. 2007 11:26
trochu preplacane
Trochu sa budem opakovat, lebo na tuto dodavku ma nedavno uz upozornil kys.ky na moje.auto.cz.
Podla mna je trochu preplacana. Podobny model sa vyraba ako Vauxhall Vivaro Sportive uz trochu dlhsie, ale co je zaujimave, tiez len v dodvakovej verzii. Tie kolesa su pekne, no celkovo vyzeralo Vivaro spred faceliftu asi lepsie. Smerovku v narazniku mu dodavali robustnejsi vzhlad.