Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Palivové články: Daimler, Ford, Renault a Nissan dohromady

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Německý koncern Daimler zpozdí přípravu sériové výroby třídy B s palivovými články, partnery pro projekt však již našel.

Zatímco BMW v této oblasti spolupracuje s Toyotou, Daimler (respektive značka Mercedes-Benz) vyvíjel napájení elektromotoru palivovými články prakticky pouze ve vlastní režii. Problémy německého koncernu nebyly blíže specifikovány, ale je víceméně jisté, že mají finanční charakter. Vývoj je přece jenom příliš nákladný, byť v něm Stuttgart došel už dosti daleko, vlastně až k sériové produkci.

Jenže, jde tu hlavně o snížení výrobních nákladů, aby cena výsledného produktu nebyla v nebeských výšinách a mohl vznikat ve větších sériích. Na pořad dne tak vstoupilo hledání strategického partnera. Jednání ještě minulý týden potvrdil mluvčí Daimleru: „Jsme ve fázi slibných rozhovorů se zúčastněnými společnostmi." Alan Hall od Fordu se komentářů zdržel a odpovědní z řad franouzsko-japonské aliance se nevyjádřili vůbec. Dle informací serveru Automobilwoche však k dohodě došlo. Podepsali ji 28. ledna Thomas Weber (Daimler), Raj Nair (Ford) a Mitsuhiko Yamashita (Nissan).

Z rozhovorů však nevzešel vítěz, Daimler totiž uzavřel smlouvu s oběma nadnárodními výrobci. Co se peněz týče, na projektu se budou všichni podílet stejnou měrou. Sdílená technika se dostane hlavně do kompaktních modelů. Příchod plánované třídy B s palivovými články se ovšem zpozdí, sériová verze nebude představena dříve než za čtyři roky. V současnosti by totiž byla velmi drahou záležitostí. Klasický bateriový elektromobil, jehož prototyp byl představen loni v Paříži, však přijde na trh příští rok. Původně se tak mělo stát i v případě verze F-Cell.

Renault a Nissan s Daimlerem čile spolupracují, ať už na poli užitkových, či osobních vozů. Dodávku Mercedes-Benz Citan, dvojče Renaultu Kangoo, lze běžně koupit. Luxusní odnož Nissanu Infiniti chystá kompaktní model na základě třídy B, vznětový čtyřválec 2,14 l je pak připraven pro evropskou specifikaci nového sedanu Q50.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - pelikoš
29. 1. 2013 18:08
hmm
v jednotě je síla :-!