Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V BMW bude ještě více japonské techniky, než se čekalo

Michal Fokt
Diskuze (61)
Ve vozech BMW bude pracovat ještě mnohem více japonské techniky, než se původně očekávalo. Kromě hybridů chtějí v Mnichově i palivové články.

Japonec až nakonec, říkává se. Očividně to ale už dávno neplatí a to nikoli pouze v elektronice, ale i v automobilech. Bez japonské techniky se totiž už nyní neobejde BMW, které se rozhodlo v poměrně širokém rozsahu spolupracovat s Toyotou. Spolupráce je ovšem jen jemný výraz pro to, že se v Mnichově prostě bez know-how japonské jedničky neobejdou.

Už dříve bylo oznámeno, že BMW převezme hybridní techniku Toyoty a Japonci na oplátku budou mít méně starostí s vývojem dieselových motorů, protože by bylo naivní se domnívat, že kvůli dohodě s BMW vlastní vývoj nafťáků stopnou. Dohoda dále zmiňovala zatím blíže nespecifikovaný sportovní vůz, spekuluje se o hybridní Toyotě Supra, postavené s využitím zkráceného šasi šestkového bavoráku ..a pochopitelně jeho bavorácké variantě.

Jak jde čas, ukazuje se ale, že BMW má zálusk ještě na další špičkovou japonskou techniku - elektromobily, vybavené vodíkovými palivovými články. BMW si pohrává s vodíkem už dlouhou dobu a upnulo se k vizi jeho spalování v klasických motorech, které potřebují jen minimální změny v konstrukci. Jedná se sice o naprosto neefektivní řešení, což určitě všichni viděli, ale důležitější asi bylo, že z marketingového hlediska bylo co propagovat a vyvolat dojem, že tím, kdo v této oblasti ztrácí, je Mercedes-Benz ... a Japonci.

Jak vidno, je to přesně naopak. Zatímco Toyota a Honda chtějí v roce 2015 přijít s novou generací vodíkových aut, které chtějí skutečně prodávat (Honda dosud své vodíkové FCX Clarity pouze pronajímá vybraným zákazníkům a institucím) a Nissan, Hyundai a Mercedes nejspíš za nimi příliš nezaostanou, BMW, které je nyní velmi blízko dohodě s Toyotou i ohledně palivových článků, by mělo v té době představit svůj prototyp a sériová verze se momentálně předpokládá až kolem roku 2020.

Možná to vypadá jako s křížkem po funuse, ale vzhledem k tomu, že budování sítě vodíkových čerpacích stanic je zatím všude na světě v plenkách, bude to možná tak akorát a náskok konkurence tak možná bude menší, než jak to dnes vypadá.

Michal Fokt
Diskuze (61)
14. 6. 2013 11:32
Re: If you can't beat them...
Smysl to má ve vyšším výkonu bez zvýšené spotřeby :-!
Avatar - bigsoul
25. 1. 2013 20:28
Re: Japonec nakonec..
Tlachas *. Uvedom si, ze aj BMW ma svoje drzaky, tak isto ako Japonci. Ale zajdi do visich tried, kde je viac techniky a elektriky a uz tak tam tu bezporuchovost hladat nebudes, tak lahko. Je riesit auto, kde vrcholom lektroniky je zapolovac na cigara je trosku mimo!!!
Avatar - bigsoul
25. 1. 2013 20:25
Re: z nemca bude jeste vetsi japonec nez jsme doufali
Keby si ty nebol tak blby a zabedneny korejec, ktory ma mnoho techniky zdielanej, tak by si vedel, o dlhodoblej spolupraci Toyoty a BMW a cuduj sa svete su to dve najsilnejsie znacky svet!a!!!
25. 1. 2013 17:22
Re: No aspon to bude kvalitnější
Neskutečně inteligentní odpověď. Jsem rád, že si mi to objasnil :-)
25. 1. 2013 10:36
Re: If you can't beat them...
hybrid je slepé rameno automobilového průmyslu. Nedává smysl ani ekologicky, ani ekonomicky. Proto chápu BMW, že nechce investovat peníze do něčeho tak neskutečně hloupého.