Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207 RC: oficiální informace

Libor Zezulka
Diskuze (24)
Jen malinký kousíček od hranic své domoviny představí automobilka Peugeot ostrý hatchback 207 RC.

Oficiální tisková zpráva uvádí základní informace o novince a vyvrací některé spekulace, které se v minulých týdnech objevily. Nyní víme, že nový ostrý hatchback francouzské automobilky, chcete-li hot hatch, ponese opět označení 207 RC, a to na všech trzích, na které vstoupí. Jako základ malého sportovního Peugeotu posloužila 4,0 metry dlouhá třídveřová verze modelu 207, jež prošla několika kosmetickými úpravami.

Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu Peugeot přikázal mírně upravit přední a zadní nárazník, vzadu přitáhne pozornost i dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Srdcem nové 207 RC bude zážehová přeplňovaná šestnáctistovka THP (Turbo High Pressure) s maximálním výkonem 128 kW a točivým momentem 240 Nm dostupným již v 1600 otáčkách. Jednotka disponuje rovněž funkcí over-boost.

Díky ní bude možno dočasně zvýšit točivý moment z 240 na 260 Nm. Jednotku vyvinutou ve spolupráci s BMW charakterizuje přímé vstřikování paliva a turbodmychadlo s dvoukanálovou skříní "Twin Scroll". Jednotka pracuje se vstřikovacími tlaky 120 bar, nejvyšší plnící tlak turbodmychadla činí 0,8 bar. Motor bude spojen s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou se specifickým nastavením převodových poměrů.

Peugeot 207 RC dosáhne maximální rychlosti 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekund, podle automobilky si přitom v kombinovaném cyklu neřekne o více než 7,2 litrů paliva. Charakteru vozu odpovídá podvozek se zesílenou přední nápravou a tvrdším tlumiči a pružinami, odvětrávané přední kotouče o průměru 302 mm, jakož i řízení se specifickým nastavením elektrického posilovače řízení.

Peugeot 207 RC stojí na 17palcových kolech obutých do pneumatik Bridgestone Potenza 205/45R17. Bohatá standardní výbava zahrnuje systém ESP s možností úplné deaktivace, automatickou klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu, rádio s CD a MP3 přehrávačem, kůží potažený volant i hlavici řadicí páky a samozřejmě sportovní sedačky. Za příplatek bude možné pořídit i GPS, parkovací senzory, tempomat a další.

Libor Zezulka
Diskuze (24)
Avatar - da_b0mb
3. 3. 2007 21:43
Re: Pro kritiky RC
Neposuzuju jizdni vlastnostni,protoze je neznam...ani motor,protoze jeste nikde nebyl zadnej test...posuzuju co vidim. A RC je nudna,uz ty jeji defaultni tvary jsou tak fadni,ze nikdy nemuze pusobit jako hothatch. Ale jiste,je to jen muj nazor a nekolika dalsich diskutujich. Ty mas jinej
Avatar - da_b0mb
3. 3. 2007 08:21
Re: Pro kritiky RC
Otacel jsem se i za Fiatem Multipla...a rozhodne ne proto ze by se mi libil ;-)
2. 3. 2007 18:51
Re: RC - jen ochutnávka, ale...
Já napsal schválně král s otazníkem. Každý ať si dosadí sám. Ale v tuhle chvíli ani jeden z nás nemůže říci zda bude GTI lepší než Clio RS. Hodnotit vzhled teď nemá cenu - co člověk to názor. U těchto HH je rozhodující hlavně technika. A právě motor z 207 RC má ambice předčít jednotku z RS. Zda tomu bude i u podvozku, brzd či řízení se necháme překvapit.
2. 3. 2007 16:04
Re: RC - jen ochutnávka, ale...
Ještě odkaz [odkaz]
2. 3. 2007 16:03
Re: RC - jen ochutnávka, ale...
možná bys to měl s tou Corsou OPC ještě uvážit. V Ženevě se představý i 207 GTI s 1.6 naladěnou na 154kW. Ten by měl být mnohem radikálnější a na mušku si bere Clio RS. Nový král? Snad ;-) :yes: