Peugeot 207 RC: oficiální informace
Oficiální tisková zpráva uvádí základní informace o novince a vyvrací některé spekulace, které se v minulých týdnech objevily. Nyní víme, že nový ostrý hatchback francouzské automobilky, chcete-li hot hatch, ponese opět označení 207 RC, a to na všech trzích, na které vstoupí. Jako základ malého sportovního Peugeotu posloužila 4,0 metry dlouhá třídveřová verze modelu 207, jež prošla několika kosmetickými úpravami.
Pro zvýraznění sportovního charakteru vozu Peugeot přikázal mírně upravit přední a zadní nárazník, vzadu přitáhne pozornost i dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Srdcem nové 207 RC bude zážehová přeplňovaná šestnáctistovka THP (Turbo High Pressure) s maximálním výkonem 128 kW a točivým momentem 240 Nm dostupným již v 1600 otáčkách. Jednotka disponuje rovněž funkcí over-boost.
Díky ní bude možno dočasně zvýšit točivý moment z 240 na 260 Nm. Jednotku vyvinutou ve spolupráci s BMW charakterizuje přímé vstřikování paliva a turbodmychadlo s dvoukanálovou skříní "Twin Scroll". Jednotka pracuje se vstřikovacími tlaky 120 bar, nejvyšší plnící tlak turbodmychadla činí 0,8 bar. Motor bude spojen s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou se specifickým nastavením převodových poměrů.
Peugeot 207 RC dosáhne maximální rychlosti 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,1 sekund, podle automobilky si přitom v kombinovaném cyklu neřekne o více než 7,2 litrů paliva. Charakteru vozu odpovídá podvozek se zesílenou přední nápravou a tvrdším tlumiči a pružinami, odvětrávané přední kotouče o průměru 302 mm, jakož i řízení se specifickým nastavením elektrického posilovače řízení.
Peugeot 207 RC stojí na 17palcových kolech obutých do pneumatik Bridgestone Potenza 205/45R17. Bohatá standardní výbava zahrnuje systém ESP s možností úplné deaktivace, automatickou klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu, rádio s CD a MP3 přehrávačem, kůží potažený volant i hlavici řadicí páky a samozřejmě sportovní sedačky. Za příplatek bude možné pořídit i GPS, parkovací senzory, tempomat a další.