Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 Affaire: Dobře maskovaný pracant

Aleš Dragoun
Diskuze (6)

Peugeot uvádí na francouzský trh další verzi Peugeotu 208. Ač vypadá jako nejlevnější model řady, není tomu tak.

Peugeot 208 Affaire má sice pětici prosklených dveří a navenek se skutečně tváří levněji díky absenci mlhovek a méně chromování, ve skutečnosti se ovšem jedná o dodávku. Peugeot dal vale třídveřové koncepci i zaplechovaným zadním bočním oknům, které měli předchůdci. Proč? Možná kvůli lepší manévrovatelnosti ve městě i přístupnosti k nákladu. Zadní sedačky ovšem uvnitř nehledejme. Na druhou stranu, zmíněná skla dokonce nejsou ani zatmavená. Název Affaire se bude používat hlavně doma, na jiných trzích zůstane XA, respektive XAD pro turbodiesely.

Užitkovou „dvěstěosmičku“, která převeze dle provedení 420 až 490 kg nákladu, pohánějí tři motory. Základem je zážehový tříválec 1,0 VTi/50 kW (68 kW). Doplňují jej dva čtyřválcové turbodiesely: 1,4 HDi s totožným výkonem jako benzinový „litr“ a dokonce i 1,6 e-HDi/68 kW (92 k). Standardem je pětistupňová přímo řazená převodovka, pro naftovou čtrnáctistovku je k dispozici také robotizované ústrojí se stejným počtem rychlostí. Normovaná spotřeba se pohybuje mezi 3,4 a 4,4 l/100 km.

Na francouzském trhu jsou k dispozici dvě výbavy, které ukazují, že nejde o žádnou chudobku. Levnější Pack CD Clim nabídne kromě ABS, ESP a EBD také šest airbagů, manuální klimatizaci a rádio s CD a ovládáním na volantu, elektrická přední okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant se dá seřizovat dvouose. Nechybí důležitý kryt zavazadelníku ani dálkové centrální zamykání. Luxusnější Pack Clim Comfort obsahuje navíc klimatizaci automatickou včetně chlazené schránky před spolujezdcem, dotykovou obrazovku, rádio s Bluetooth a USB, tempomat, automatické zapínání, stěrače s dešťovým senzorem či zatmavovací zpětné zrcátko. Zrcátka a kliky už nejsou v černé barvě.

Francouzské ceny se pohybují mezi 11.050 a 14.350 eury (275.200-357.400 Kč). České zájemce v tuto chvíli zklameme, importér jim zatím užitkovou verzi 208 nenabídne. Předchůdci 206 a 207 se přitom coby XA u nás prodávali.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2012 18:46
Re: Počet airbagů
Však všech 6 airbagů chrání hlavně řidiče a spolujezdce. ;-)
17. 10. 2012 12:45
Počet airbagů
Na co to má 6 airbagů když vzadu nejsou sedadla? snad EU nemyslí i na bezpečnost krabic :-)
Taky měli zadní a boční okna minimálně zatmavit, zřejmě netuší jak to v ČR chodí.
17. 10. 2012 08:17
Re: Nie som istý
Taky toho nejsu zastáncem.
16. 10. 2012 21:25
Pro koho?
Ani nevím proč, ale nadpis jsem četl jako "Dobře maskovaný pacient". A tohle si jedině "pacient" koupí. Je to malé, nepraktické, drahé. Co se tam asi odveze? Nakládat něco dvojicí zadních dveří asi taky nebude úplně ono. To už si každý raději vezme mnohem praktičtější Kangoo, Berlu, Doblo, Fiorino, možností je nepřeberně.
Mám pocit, že Peugeot musí být už úplně zoufalý když vypustí mezi lidi něco takového.
16. 10. 2012 20:19
Re: Nie som istý
Nějak nechápu účel tohodle zpracování,si takhle budoucí majitelé mohou udělat ,,pracanta,, i z běžné verze.