Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008: Na českém trhu od 479.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
Automobilka Peugeot uvádí na český trh svou letošní novinku, kterou je model 3008. Tento kompaktní pětimístný crossover s pohonem předních kol vybočuje s dosavadní nabídky značky nejen svým označením s dvojicí nul ale i svým designem.

Peugeot 3008 jsme měli možnost vidět poprvé v podobě konceptu na loňském pařížském autosalonu a jeho sériová podoba měla světovou premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Francouzská automobilka s tímto modelem vstupuje do neprobádaných vod a zákazníkům se chystá naservírovat crossover, který svou vyšší karoserii připomíná MPV a schopnostmi podvozku s pohonem předních kol se chce přiblížit kategorii SUV.

Na českém trhu je Peugeot 3008 k dispozici s jednou ze tří úrovní výbavy s označeními Confort Pack, Premium a Premium Pack. Nabídka laků karoserie obsahuje devět barevných odstínů a podle úrovně výbavy dvě různá provedení interiéru, která nesou jména Tramontane (antracitová šedá) a Guérande (světle šedá s modrým odstínem). Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky.

Doporučujeme
Peugeot 3008: První jízdní dojmy

Paleta pohonných jednotek při uvedení na český trh zahrnuje dva zážehové a dva vznětové motory. Příznivce spalování benzinu mají uspokojit motory 1.6 16V VTi (88 kW) a 1.6 16V THP (110 kW). Nabídka turbodieselů zahrnuje agregáty 1.6 HDI FAP (80 kW) a 2.0 HDI FAP (110 kW). K dispozici jsou prozatím pouze manuální převodovky, kterou jsou šestistupňové a pouze v případě motoru 1.6 16V VTi je použita pětistupňová.

Koncem roku 2009 rozšíří nabídku pohonných jednotek ještě turbodiesel 2.0 HDI FAP s výkonem 120 kW a automatickou šestistupňovou převodovkou. Ve stejnou dobu by měla také nastoupit nová verze motoru 1.6 16V THP s výkonem 115 kW, splňující emisní normu Euro 5. Českým zákazníkům tak v letošním roce zůstane odepřena pouze možnost volby motoru 1.6 HDI FAP s robotizovanou šestistupňovou převodovkou.

Peugeot 3008 - ceny benzinových motorizací na českém trhu
Motor 1,6 VTi EU5 1,6 THP EU4 1,6 THP EU5*
Převodovka 5M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/Ventily 4/4 4/4 4/4
Nejv. výkon [kW/ot/min] 88/6000 110/5800 115/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 160/4250 240/1400 240/-
Max. rychlost [km/h] 185 201 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 8,9 -
Pružné zrychlení 80-120 km/h [s] 11,8 9,7 -
Komb. spotř. [l/100 km] 7,1 7,4 -
Provozní hmotnost [kg] 1474 1534 1534
Cena Confort Pack [Kč] 479.900,- - -
Cena Premium [Kč] 524.900,- 569.900,- -
Cena Premium Pack [Kč] - 619.900,- -

Startovací bod pro zájemce o Peugeot 3008 představuje provedení s motorem 1.6 16V VTi a výbavou Confort Pack za základní cenu 479.900,- Kč. První stupeň výbavy je možné kombinovat také s motorem 1.6 HDI FAP.

Základní výbava Confort Pack obsahuje ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, systém kontroly stability ESP a ASR, podporu brzdění v kritických situacích se samočinnou aktivací výstražných světel, čelní airbag řidiče i spolujezdce, přední boční i hlavové airbagy, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky, automatickou elektrickou parkovací brzdu s podporou při rozjezdu do kopce Hill Assist, elektrohydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem a elektronický imobilizér.

Součástí výbavy Confort Pack je standardně manuální klimatizace s pylovým filtrem, autorádio s přehrávačem CD i MP3 a šesti reproduktory, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mechanická dětská pojistka, elektrické ovládání předních oken, vrstvené akustické čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo dělené v poměru 60:40, mobilní podlahu zavazadlového prostoru (možnost nastavení tří poloh). V případě výbavy Confort Pack jsou standardem 17palcová plechová kola.

Druhý stupeň výbavy s označením Premium je k dispozici v kombinaci se všemi čtyřmi pohonnými jednotkami. K již zmíněným položkám přidává například systém Dynamic Rolling Control (omezení náklonů karoserie pro motory 1.6 16V THP a 2.0 HDI FAP), tempomat, automatické stěrače, automatické světlomety, funkci doprovodného osvětlení, přenosnou lampičku v zavazadlovém prostoru, osvětlení prahů předních i zadních dveří, tónovaná boční okna, zatmavené zadní okno, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, odkládací schránky v podlaze před druhou řadou sedadel, dvouzónovou automatickou klimatizaci a 17palcová hliníková kola.

Vrchol nabídky na českém trhu představuje výbava Premium Pack, která je kombinována jen s motory 1.6 16V THP a 2.0 HDI FAP. Její součástí je mimo jiné Pack Info Drive, obsahující Head up displej, adaptivní tempomat, impulsní ovladače displeje a indikátor podhuštění pneumatik. Standardem je i zadní parkovací asistent, osvětlení prostoru pro nohy cestujících vpředu, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, dvě čtecí lampičky pro druhou řadu sedadel, elektrické ovládání zadních oken, elektrické dětské pojistky a prosklená střecha s elektrickou clonou.

Od nižších stupňů výbavy se Premium Pack odlišuje i díky chromovaným krytům vnějších zpětných zrcátek i prahů dveří a nárazníkům, jejichž spodní část má vzhled ochranné lišty. Řada z prvkům nejvyššího stupně výbavy je za příplatek k dispozici i pro výbavu Premium, jako například Pack Info Drive, který přijde na 17.000,- Kč.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Peugeot 3008 – Pan Nezařaditelný

Ceník Peugeotu 3008 obsahuje i poměrně širokou nabídku příplatkové výbavy. Například pro verze Premium a Premium Pack je za 2.500,- Kč k dispozici systém Grip Control (regulace protiprokluzu), který přispěje k vylepšení jízdních vlastnosti mimo zpevněné vozovky. Pro Premium Pack je v nabídce paket se samonatáčecími bi-xenonovými světlomety za 8.000,- Kč. Kožené čalounění s vyhřívanými předními sedadly, koberečky, elektrickým ovládáním zadních oken a elektrickými dětskými pojistkami je pro výbavu Premium nabízeno za 46.000,- Kč a pro Premium Pack za 38.000,- Kč. Navigační systém s barevnou výsuvnou obrazovkou, kartografickými daty na SD kartě a funkcí HF Bluetooth je pro všechny tři výbavy dostupný za 22.000,- Kč. Metalické laky si Peugeot cení na 12.000 Kč, zatímco perleťové laky jsou v ceníku za 15.000,- Kč.

Peugeot 3008 - ceny dieselových motorizací na českém trhu
Motor 1,6 HDi FAP EU4 1,6 HDi FAP EU4** 2,0 HDi FAP EU5 2,0 HDi FAP EU5*
Převodovka 6M 6MA 6M 6A
Zdvihový objem [cm3] 1560 1560 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejv. výkon [kW/ot/min] 80/4000 80/4000 110/3750 120/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 240 (260)/1750 240 (260)/1750 340/2000 340/2000
Max. rychlost [km/h] 180 180 195 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,2 12,2 9,7 -
Pružné zrychlení 80-120 km/h [s] 10,4 8,9 8,3 -
Komb. spotř. [l/100 km] 5,1 4,9 5,6 6,7
Provozní hmotnost [kg] 1500 1500 1604 1604
Cena Confort Pack [Kč] 548.900,- - - -
Cena Premium [Kč] 593.900,- - 650.900,- -
Cena Premium Pack [Kč] - - 700.900,- -

* uvedení na konci roku 2009

** v roce 2009 není na českém trhu k dispozici

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (36)
Avatar - positivemind
30. 5. 2009 13:05
Re: Ovládání na volantu
307 jsem si chtěl taky kupovat, ale 3 dělené zadní sedačky u takhle úzkého auta? Je příšerná! Interiér 407 a 307 se vůbec nedá srovnat, je to jako nebe a dudy :-) jsem zvědav na nástupce 408.

PS: ty páčky jsou fakt nejlepší věc! Plus další užitečnou věcí, kterou má aut jako máku, jsou stěrače jdoucí od sebe.
29. 5. 2009 22:53
Re: Ovládání na volantu
He, he. Už mě ,,nadchnul" jeden auto novinář, když řešení páček pod volantem zdupal jako zaostalé a překonané. Já si dnes nedovedu představit mačkat čudlík na volantu. Takhle jenom posunu prst. Tlamoidní pežoty a trapně dlouhé převisy P 407 jsou obecně tak odporné, že ta kára je už 5 roky v TOP 10, heh, že? A 3008 se mi taky líbí. Potvrzuji, že 307ma (308)SW byla ve variabilitě a užitečnosti mnohem dál než 407ma, takže pokud tenhle hybrid spojí aktiva obou, tak je to budoucí kára pro mě.
Avatar - positivemind
29. 5. 2009 12:16
Re: Ovládání na volantu
Jsou to druhé páčky pod volantem - vlevo je tempomat, vpravo rádio. Mají to tak všechny modely (tuším od dob 407) - je to mnohem lepší než na volantu :-)
Avatar - princ
28. 5. 2009 22:24
Ovládání na volantu
Nejak jsem si nevsiml, ze by bylo na volantu ovladni radia nebo tempomatu, coz povazuji urcite za zasadnejsi nez "holograficky" display. Divne namichany koktejl - kolecko na stredovem panelu alias terrain respon. z Landu to asi taky nebude.
Rekl bych, ze Peugeot smeruje spatnym smerem - urcite mel a ma na vic, ale vytvory v poslednich letech nejsou na urovni korejcu. Renault nasplapl urcite lip - a ted nemyslim cenou politiku.
Skoda Peug. jsem povazoval jeste do doby 406 za povedena auta.
Avatar - kolmar
28. 5. 2009 18:42
Re: MPV alebo SUV?
>:D robis si srandu? R8? Tak ja v tom sedel, no toto by ma ani vo sne nenapadlo. Ohladom spracovania celkom ok, sedadla hmm... dajme tomu, no ta rucka na stredovom paneli, ktoru ked zatlacis k spolujazdcovi odchadza od stredoveho panelu o cca 0,5 cm povazujem za znicenie dojmu v interieri. Na aku gutu to tam je? co je to Hummer?

A exterier? tak suhlas s panmi dole, videl som to nazivo a :no: hruza des, v predu gril ako svet, uz len klobasky hodit >:D proste dojmy na zivo :no: . Jedine za co ide pochvala ja variabilita a miesto v inerieri, nic viac...