Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 RC Z: do výroby v roce 2010

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Sériový model bude odhalen u příležitosti autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti. Obchodní uvedení se uskuteční na jaře roku 2010.

Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, na autosalonu v Lisabonu oficiálně oznámil záměr značky sériově vyrábět koncepční vůz RC Z. V souladu se strategií CAP 2010 jde o krok vedoucí k urychlení rozvoje produktové nabídky Peugeot.

Sériový model bude odhalen u příležitosti autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti. Obchodní uvedení se uskuteční na jaře roku 2010.

Zadávací podmínky pro vývoj budoucího sériového modelu budou vycházet z nejvýraznějších prvků koncepčního vozu RC Z. Jeho výjimečný styl, který je dílem návrhářů střediska Style Peugeot, si má i u sériového modelu zachovat atraktivitu původního konceptu.

Dvoudveřová karoserie konceptu 308 RC Z měla délku shodnou s Peugeotem 308 (4276 mm), šířka byla o 25 mm větší (1840 mm) a výška o 178 mm menší (1320 mm). Lev frankfurtského salónu měl pevnou střechu bez možnosti sklopení, ale je celkem pravděpodobné, že příchozí model, který bude této studii velmi podobný, by mohl dostat i otevřenou alternativu.

Výrazným stylistickým prvkem studie byly dva ocelově kovové podélné oblouky, které spolu s výrazným blatníky a zpětnými zrcátky na stopkách, evokují design Audi TT. Složitý tvar zadního okna, plynule navazujícího na střechu, si vyžádal aplikaci plastů místo konvenčního skla. Logo na zádi našlo své místo v prolisu tvaru U. Je podsvětleno a jeho stisknutím se otevírá víko zavazadlového prostoru (415 l, ovšem ne metodikou VDA, ale vyplněním prostoru vodou). Nová zadní světla, pokrývající velkou plochu zadních blatníků, využívají světelné diody.

Pod kapotou byl loni ve Frankfurtu modifikovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon byl zvýšen na 160 kW (při nespecifikovaných otáčkách), točivý moment dosahuje maxima 280 Nm, resp. krátkodobě 300 Nm (při nespecifikovaných otáčkách). Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou dokázala studie 308 RC Z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund a nejvyšší rychlost činila podle Peugeotu 235 km/h.

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Avatar - Hory
27. 4. 2008 20:12
Re: Peugeot TT
Myslím, že ani nepřestane, s tvejma názorama se budeš bohužel divit po zbytek svýho "moudrýho" života... :no:
Avatar - Ronault.
26. 4. 2008 23:56
Re: Interiér na 1*
No tak, hned z mého překlepu nemusíš dělat komedii, samozřejmě byla myšlena P307 ;-) Docela se mi to plete, 306 má jeden známý a druhý 307 a kdo se z těch čísel má vyznat.

Co se týče umístění na volantu, tak jsem pro kompromis. Osobně mám rádio pod volantem a tempomat na volantu, což považuji za ideální... ;-)
26. 4. 2008 19:13
Re: auto designoval nemec
netvrdim, ze primo kopiruje, ale sam peugeot na vystave ve frankfurtu prohlasil ze vzor je uspesny audi TT.
Z4, Opel GT nebo SLK nebyl urcite jejich vzor.

Tu je Reinmöller [odkaz]
26. 4. 2008 18:11
auto designoval nemec
Jeho designer je 30lety nemec Boris Reinmöller.
Zadni cast vypada jak z porsche cayman, cele pusobi jak TT, ktereho je i konkurent. Mam ale tuseni, ze nazivo bude vypadat levne a dost velkym sklamanim. Podobne kdysi sklamala dopredu vychvalovana Toyota Mr2 kdy se pokousela z kopirovat porsche boxter 1:1 - nakonec to byl smesny debakl

Avatar - Perun
26. 4. 2008 07:20
Re: Interiér na 1*
Kdyby měla 306 takový volant, jdu do ní! >:D :yes: Peugeot jde narozdíl od Citroënu cestou umístění ovladačů pod volantem - na "páčkách". Myslím si, že to má dobře zvládnuté a RC-Z nebude výjimkou. Před pár dny jsem najel něco přes tisíc km v C-Crosserovi s multifunkčním volantem tak, jak ho dělají Japonci a vlastně i mnozí jiní a vůbec mi to nevyhovovalo. Když vynechám pochybnou logiku ovládání, tak natočení volantu kdekoliv ve městě znamenalo jasné STOP mým pokusům o tišení rádia na volantu. Citroën s pevným středem volantu je uživatelskou přívětivostí úplně jinde a Peugeot to pochopil také, jen to provedl jinak ;-)