Peugeot 308 RC Z: do výroby v roce 2010
Jean-Philippe Collin, generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, na autosalonu v Lisabonu oficiálně oznámil záměr značky sériově vyrábět koncepční vůz RC Z. V souladu se strategií CAP 2010 jde o krok vedoucí k urychlení rozvoje produktové nabídky Peugeot.
Sériový model bude odhalen u příležitosti autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009, tedy dva roky po prvním představení konceptu veřejnosti. Obchodní uvedení se uskuteční na jaře roku 2010.
Zadávací podmínky pro vývoj budoucího sériového modelu budou vycházet z nejvýraznějších prvků koncepčního vozu RC Z. Jeho výjimečný styl, který je dílem návrhářů střediska Style Peugeot, si má i u sériového modelu zachovat atraktivitu původního konceptu.
Dvoudveřová karoserie konceptu 308 RC Z měla délku shodnou s Peugeotem 308 (4276 mm), šířka byla o 25 mm větší (1840 mm) a výška o 178 mm menší (1320 mm). Lev frankfurtského salónu měl pevnou střechu bez možnosti sklopení, ale je celkem pravděpodobné, že příchozí model, který bude této studii velmi podobný, by mohl dostat i otevřenou alternativu.
Výrazným stylistickým prvkem studie byly dva ocelově kovové podélné oblouky, které spolu s výrazným blatníky a zpětnými zrcátky na stopkách, evokují design Audi TT. Složitý tvar zadního okna, plynule navazujícího na střechu, si vyžádal aplikaci plastů místo konvenčního skla. Logo na zádi našlo své místo v prolisu tvaru U. Je podsvětleno a jeho stisknutím se otevírá víko zavazadlového prostoru (415 l, ovšem ne metodikou VDA, ale vyplněním prostoru vodou). Nová zadní světla, pokrývající velkou plochu zadních blatníků, využívají světelné diody.
Pod kapotou byl loni ve Frankfurtu modifikovaný čtyřválec 1,6 THP s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem. Nejvyšší výkon byl zvýšen na 160 kW (při nespecifikovaných otáčkách), točivý moment dosahuje maxima 280 Nm, resp. krátkodobě 300 Nm (při nespecifikovaných otáčkách). Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou dokázala studie 308 RC Z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund a nejvyšší rychlost činila podle Peugeotu 235 km/h.