Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 Sport Engineered Concept se třemi motory vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,3 s

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Peugeot si pro autosalon v Ženevě připravil první ochutnávku svých elektrifikovaných sportovních modelů v podobě 508 Sport Engineered Concept, za jehož vývojem stojí divize Peugeot Sport.

Francouzská automobilka se lvem ve znaku v říjnu loňského roku oznámila, že se její divize Peugeot Sport místo rallycrossového šampionátu WRX zaměří na vývoj elektrifikovaných sportovních modelů.

Video se připravuje ...

Peugeot 508 Sport Engineered Concept je prvním plodem tohoto snažení a veřejnost bude mít možnost se s ním seznámit během letošního autosalonu v Ženevě. Divizi Peugeot Sport při vývoji tohoto vozu posloužil za základ model 508 Hybrid, který teprve zamíří na trh.

Hlavní pozornost byla věnována pohonnému ústrojí. Přeplňovaný zážehový čtyřválce Puretech 200 o objemu 1,6 l a výkonu 147 kW (200 k), který spolu s elektromotorem o výkonu 81 kW (110 k) pohání přední kola, byl u konceptu doplněn o elektromotor s výkonem 147 kW (200 k) roztáčející kola zadní nápravy. Celkový točivý moment této soustavy má být rovných 500 N.m.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept má díky svému sofistikovanému pohonnému ústrojí zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,3 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Peugeot uvádí i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 2,5 s a z 80 na 180 km/h za 9,3 s. Baterie s kapacitou 11,8 kWh má podle WLTP umožnit dojezd čistě na elektřinu kolem 50 km. V případě emisí CO2 uvádí automobilka 49 g/km podle WLTP.

Zaměření konceptu na sportovní jízdu a rychlost vedle pohonného ústrojí odpovídají i úpravy provedené na podvozku. Vedle snížení světlé výšky a sportovního odpružení došlo i na zvětšení rozchodu kol a to o 24 mm vpředu a 12 mm vzadu. Výkonům vozu odpovídá i brzdový systém s předními kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými třmeny. Kontakt se zemským povrchem zajišťují pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S o rozměrech 245/35 R20.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept se od svých sériových a výrazně méně výkonných sourozenců liší i upraveným designem. Karoserie v odstínu „Selenium Grey“ se pyšní ostřejšími liniemi předních partií, novými nástavci prahů i přepracovanou zádí s výrazným difuzorem a delším aerodynamicky tvarovaným víkem zavazadlového prostoru.

Sportovní zaměření konceptu se pak odráží i v jeho interiéru, jemuž vládnou odstíny černé kůže, Alcantary a obložení z uhlíkových vláken.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
22. 2. 2019 13:46
Re: Celkový točivý moment soustavy
:yes:
Avatar - Emel
22. 2. 2019 08:50
Re: ...a není to málo, Antone Pavloviči ?
4,3s na 100 je super hodnota...
22. 2. 2019 08:10
Re: Celkový točivý moment soustavy
StenLi: a ještě jedna drobnost, v českém jazyce slova samostatný a agregát určitě protikladem nejsou. V oblasti konstrukce vozidel určitě ne.

Asi to na Slovensku máte jinak, klidně nás o tom pouč
21. 2. 2019 16:30
Re: Celkový točivý moment soustavy
Čital som pozorně ale ty zjevně nevíš o čem je řeč. Tak dávej pozor - moment se může týkat vždy pouze jedné hřídele ! Což logicky není případ dvou samostatných agregátů a tak pro ně žádný celkový moment neexistuje.
Ovšem u jednoho hybridnícho agregátu se za určitých podmínek o celkovém momentu dá mluvit.

Nový jsi v hybridech asi ty když neznáš ani základní věci a nejspíše jsi nový i ve fyzice. Kdyby ses problematice aspoň trochu věnoval, věděl bys tohle všechno už dávno sám.
Avatar - .StenLi.
21. 2. 2019 16:14
Re: Pomaly ale predsa..
Ak sa toto pytas na auto webe tak si bud potrebujes precitat pred diskutovanim par clankov, alebo sa chystas na trollovanie o autach ktore si nikdy nevlastnil.. v oboch pripadoch si vystacis sam.. :-!