reklama


Peugeot 607 3.0 V6 - kouzlo benzínu

Peugeot 607 3.0 V6 - kouzlo benzínu

 
 

Čtyři motory, čtyři testy. To je docela slušná bilance, nemyslíte? Od roku 2000, kdy Peugeot představil novou 607, jsme čtyřikrát usedli za volant, abychom podrobili francouzskou limuzínu redakčnímu testu a zjistili, zda si zaslouží obdiv nebo...

Čtyři motory, čtyři testy. To je docela slušná bilance, nemyslíte? Od roku 2000, kdy Peugeot představil novou 607, jsme čtyřikrát usedli za volant, abychom podrobili francouzskou limuzínu redakčnímu testu a zjistili, zda si zaslouží obdiv nebo zatracení. Sérii testů odstartovala na začátku roku 2001 varianta s populárním vznětovým motorem 2.2 HDI. O několik měsíců později následoval zážehový čtyřválec se stejným objemem 2.2 litru. To jsme už podruhé konstatovali, že se 607 povedla.

Téměř tříleté odloučení ukončila v březnu 2004 „speciální edice“ Grand Class (testováno s 2,2 HDI), kterou Peugeot zareagoval na snížení hranice odpisů osobních vozů na 900.000 Kč (Vláda a poslanci si na základě stížností prodejců luxusních automobilů a reálného poklesu prodejů v tomto segmentu později uvědomili nesmyslnost nařízení a limity zase zvýšili). Jelikož v září 2004 prošla 607 faceliftem, který nepřinesl pouze optické, ale i technické změny včetně nového motoru, požádali jsme o čtvrtou schůzka.

K té se zástupce vyšší střední třídy dostavil s novým šestiválcovým turbodieselem 2.7 HDI, jehož kvality zakouší i majitelé např. Jaguaru S-Type a Land Roveru Discovery. Faceliftovaná 607 až na drobné nedostatky dokázala, že má co nabídnout, i když cena testovaného modelu atakovala hranici 1.500.000 Kč, kde bychom Peugeot snad ani nečekali. Jakmile jsme přenesli poznatky na virtuální papír, zbývalo vyzkoušet benzínový šestiválec 3.0 litru.

A tak jsme znovu kontaktovali české zastoupení Peugeotu a domluvili schůzku pátou. 607 si oblékla slušivou stříbrnou metalízu a navrch přidala nejlepší možnou výbavou. Pro tentokrát vynechám podrobný popis exteriéru i interiéru, krátkou zmínku si zaslouží pouze tradičně pohodlná sedadla, titěrná (tedy nepraktická) tlačítka na středové konzole a přihlouplá navigace, jejíž znalost Čech i Moravy odpovídá znalostem žáčka třetí třídy. Zaměřím se pouze na motor.

Pohádka za 13 litrů

Mírně posílený zážehový šestiválec se zdvihovým objemem 2946 cm3 poskytující výkon 155 kW (dříve 152 kW) při 6000 ot./min. a točivý moment 290 Nm při 3750 ot./min. se vyhříval dlouhou dobu na výslunní motorizace 607, nebo jinými slovy zastupoval absolutní vrchol nabídky. Nejsilnější a vlastně jediný diesel s objemem 2.2 litru se nemohl benzínovému kolegovi rovnat výkonem a samozřejmě ani kultivovaností, šestiválec přebíjel pouze vyšším točivým momentem.

Zájemci o skutečně luxusní provedení Peugeot 607 včetně šestistupňové automatické převodovky (čtyřválec 2.2 HDI se nabízí pouze se čtyřstupňovým automatem), tak neměli jinou možnost, než zvolit zážehový třílitr. Příchodem nového vznětového šestiválce se situace dramaticky změnila a kdysi dominantnímu benzínovému motoru vyrostl silný konkurent. Při pohledu na parametry obou motorů se dere na jazyk otázka: Má vůbec zážehový šestiválec ještě smysl?

Ale jistěže má. Tvrdit, že vysokoobjemové benzínové šesti či osmiválce ztratily s dokonalejšími, výkonnějšími a kultivovanějšími naftovými motory zcela smysl, je scestné. I ten nejlepší vznětový šestiválec nedokáže zamaskovat kolující naftu v žilách a zřejmě ještě dlouho, ne-li navždy bude oblažovat svého majitele více či méně hlasitým chrochtáním při studených startech, rozjezdech nebo popojíždění v kolonách. Na tohle můžete u benzínového šestiválce zapomenout.

Nejenže neslyšíte chrochtání, ale neslyšíte nic. Tedy alespoň v případě testované 607. Už samotné probuzení motoru připomíná spíše závan větříku než oživování šestiválcového kolosu. Při volnoběžných otáčkách o sobě nedává jednotka vědět a na tomto stavu se nic nemění ani v běžném provozu. Tedy pokud vás neláká vyloženě sportovní jízda. Motor prostě mlčí a například ve městě, kde nafta „zpívá“, tento šestiválec nevydá ani hlásku.

Pokud začnete mít strach, že jste motor ztratili, stačí poškádlit plynový pedál a popohnat ručičku otáčkoměru na hodnotu 5000 – 6000. Tady se šestiválec ozve charakteristickým zvonivým, ale na poslech velmi příjemným zvukem. Co se papírového výkonu a točivého momentu týče, překonává vrcholný benzínový motor naftový protějšek tradičně vyšším výkonem (o 16 kW) a především větším rozsahem využitelných otáček, nafta kontruje vyšším točivým momentem a nižší spotřebou.

Tomu odpovídá chování na vozovce. S Peugeotem 607 poháněným benzínovým šestiválcem můžete jezdit dynamicky, ale svižné předjíždění a akcelerace vyžaduje citlivé zacházení s plynovým pedálem, občasné využití sekvenčního řazení (doporučuji) a častý kickdown. Naštěstí převodovka netrpí syndromy slabé navigace, rychle pochopí zadaný pokyn a hladce změní rychlost. Při kickdownu zbytečně dlouho neváhá. Udávaná kombinovaná spotřeba 10,2 litru pochází z kategorie snů.

Absolutní omezení řidičské vášně a citlivé zacházení s plynovým pedálem přineslo spotřebu 11 litrů, jízda po dálnici s průměrnou rychlostí okolo 130 km/h znamenala spotřebu kolem 13 litrů. Ve městě spotřeba vyskočila na téměř 16 litrů. Jízda s 607 2,7 V6 HDI, barvitě popsaná v našem předchozím testu, se odehrávala podle stejného scénáře s průměrnou spotřebou okolo 10 litrů nafty. Komfortní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči zvládá souboj s děravými vozovkami bez ztráty kytičky, režim Sport umožňuje téměř sportovní jízdu. Jen silný účinek posilovače sportovní zážitek devalvuje, ale na druhé straně koresponduje s luxusním charakterem vozu.

Nezbývá, než vynést závěrečný verdikt. Peugeot 607 poháněný zážehovým šestiválcem je luxusní limuzína, za kterou se nemusí stydět ani francouzský prezident (a taky se za ni nestydí). Neslyšný a přitom výkonný motor hladí smysly, ale samozřejmě trochu bumbá. Za ten zážitek a pohodu ale 13 litrů stojí.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 607 3.0 V6

Cena v základní výbavě: 1 300 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 431 600 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy vpředu a vzadu, ABS, podpora brzdění v kritických situacích, automatická aktivace výstražných světlometů, automatické uzamčení vozu při překročení rychlosti 10 km/h, automatická klimatizace, automatické zapínání světlometů, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu s omezovačem upínací síly, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el.ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el.ovládaná boční okna, automatické zavření oken při uzamčení vozu, el.systém stability jízdy (ESP), vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná sedadla, audiosystém s 12 reproduktory a měničem na 6 CD, xenonové světlomety, mlhová světla vpředu a vzadu, parkovací asistent vzadu, tempomat, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, proměnné pérování AMVAR, automatická převodovka, 17palcová hliníková kola, filtr pevných částic, imobilizér, alarm, senzor tlaku v pneumatikách, síťka v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:parkovací asistent vpředu s vizualizací na displeji (+10 000,-), navigační systém s barevnou obrazovkou (+61 600,-), kožené čalounění (+60 000,-)

Žně automobilek pokračují, prodeje aut v listopadu trhly rekord Žně automobilek pokračují, prodeje aut v listopadu trhly rekord

Prodej nových osobních aut se za jedenáct měsíců roku…

Podepsáno: České dráhy přišly o monopol, mezi Mostem a Plzní bude jezdit GW Train Podepsáno: České dráhy přišly o monopol, mezi Mostem a Plzní bude jezdit GW Train

Společnost ze skupiny Jihotrans bude provozovat první…

Sobotka úkoluje Babiše, do ledna chce novelu rozpočtových pravidel Sobotka úkoluje Babiše, do ledna chce novelu rozpočtových pravidel

Kvůli čerpání evropských dotací chce premiér Bohuslav…

Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy

Menší odborové organizace na České poště by příští týden…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 607 3.0 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2946
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 155 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 236
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.7 / 7.5 / 10.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 558 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1719 / 425
Rozměr pneu:195/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4902
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 520
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Peugeot 607 3.0 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010) Neúspěšné modely: Peugeot 607 (1999-2010)

Hviezda vlajkovej lode Peugeotu pri svojom uvedení v roku…

Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí Peugeot 607 2,7 HDI V6 zlevnil o 100 tisíc Kč, čtyřválec v ČR končí

Z české nabídky Peugeotu 607 byl vyřazen motor 2,2 HDI s…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Odhalujeme tajemství názvů značek: Co znamená Hyundai, Mazda nebo Toyota?

Dnes 19:25

Víte, jaká automobilka v překladu znamená tři kosočtverce a která se překládá jako modernost?




Blesk.cz

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za něj Tchaj-wan?

Trump Čínu po skandálu „odpálkoval“. Odnese to za…

Víkendový telefonický rozhovor budoucího amerického prezidenta Donalda Trumpa s tchajwanskou prezidentkou Cchaj…

Práce za 5,5 miliardy zdarma: Čeští dobrovolníci pomáhali 45 milionů hodin

Práce za 5,5 miliardy zdarma: Čeští dobrovolníci…

Dobrovolníci v Česku každoročně odpracují kolem 45 milionů hodin a odvádějí práci za víc než 5,5 miliardy korun.…

 

iSport.cz

Boj o Néstora! Záložníka Dukly chce Sparta i Plzeň, už poslaly nabídky

Boj o Néstora! Záložníka Dukly chce Sparta i Plzeň,…

Ofenzivní záložník Dukly Néstor Albiach s největší pravděpodobností v zimě změní angažmá. O jeho služby se totiž…

Posily pro tým po nehodě? Hlásí se Gudjohnsen, Ronaldinho pomůže jinak

Posily pro tým po nehodě? Hlásí se Gudjohnsen,…

Tým, který zničila letecká nehoda, začíná znovu žít. Chapecoense se o víkendu při pietní akci rozloučilo s…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama