Peugeot Boxer: Nové vstřikování
Výrobcem proklamovanou úpravu agregátů jsme při desítkách kilometrů poblíž Paříže nepostřehli, protože výkonem i točivým momentem zůstaly všechny tři verze čtyřválce 2.2 HDi na stejné úrovni 81, 96 a 110 kW, jak je známe již od roku 2012. Tehdy byly verze 74 a 88 kW nahrazeny posílenými 81 a 96 kW. Důvod současné změny na vstřikování je tedy třeba hledat v prodloužení životnosti a přípravě na nadcházející normu Euro 6, protože nové vstřikovače pocházejí od firmy Continental. Změnu techniky tedy spíše prověří provoz se stovkami tisíc kilometrů.
Novinku v pohonném řetězci však tvoří začlenění systému start-stop, který ve velmi hustém městském provozu může ušetřit několik deci nafty na sto kilometrů. Automatické vypínání a startování motoru připadá v úvahu u 2,2litrové jednotky HDi o výkonu 96 a 110 kW. Ke cti výrobce můžeme doplnit, že všechny jednotky používají šestistupňovou převodovku.
Největší dodávka Peugeotu navazuje vzhledem na úspěšný osobní model 308. Velmi široká maska chladiče dostala rámeček v šedé metalíze. Chlazení motoru však ještě podporují průduchy v nárazníku. Ten je nově třídílný, což opět ocení zejména dlouhodobí uživatelé při drobnějších nárazech. Úspora materiálu a času je značná. Maximalizace této úspory si vyžádala vyvedení nárazníků až k předním světlometům, takže na přídi modelu Boxer se nachází velká část černého nelakovaného plastu.
Výrobce nezapomněl na důležitou praktickou skutečnost, aby se v rozích nárazníku nacházely nášlapy pro snadné čištění velkého čelního skla.
Jak jsme již popsali u spřízněného modelu Fiat Ducato, přišlo k sourozencům Citroën Jumper/Fiat Ducato/Peugeot Boxer mnoho elektronických pomocníků. O jedné funkci jsme se dosud nezmínili. Couvací kamera jako součást příplatkové výbavy přenáší obraz na displej uprostřed přístrojové desky. Pokud však jsme otevřeli zadní křídlové dveře, mohli jsme na displeji kontrolovat i zadní část nákladového prostoru. Je to významný bezpečnostní doplněk k oddělenému zamykání nákladového prostoru a kabiny.
Uživatelé provedení kombi se mohou těšit na sériově dodávané monitorování tlaku v pneumatikách. Nejde o prosté sledování případného rozdílu rychlosti otáčení kol na jedné nápravě v přímém směru, ale o čidla tlaku namontovaná do každého kola. Řidič je v případě úniku vzduchu nebo defektu pneumatiky informován na přístrojovém štítu o tom, kterého kola se to týká.
Importér nabízí několik balíčků příplatkové výbavy dle zaměření vozidla. Paket Stavba zahrnující ochranný plech pod motorem, kontrolu trakce a HDC (regulace rychlosti při jízdě ze svahu) usnadní život řidičům ve stavebnictví, zejména při vjezdu a výjezdu ze stavby.
Soubor Look nabízející mlhové světlomety, denní světla s LED diodami či ozdobné kryty kol je vhodný pro řidiče, kteří chtějí, aby byl jejich pracovní nástroj nejen účelný, ale i vzhledově originální a zvyšoval image jejich firmy. Paket Bezpečnost je určen do firemních flotil vyžadujících splnění těch nejnáročnějších požadavků na bezpečnost. Zahrnuje airbag spolujezdce a nejnovější technologické inovace, jako je indikátor podhuštění pneumatik a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.