Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Boxer: Nové vstřikování

Ladislav Černý
Diskuze (6)
Francouzská automobilka na rozdíl od Fiatu používá u spřízněného modelu Boxer agregáty o objemu 2,2 litru, které dostaly vstřikování Continental.

Výrobcem proklamovanou úpravu agregátů jsme při desítkách kilometrů poblíž Paříže nepostřehli, protože výkonem i točivým momentem zůstaly všechny tři verze čtyřválce 2.2 HDi na stejné úrovni 81, 96 a 110 kW, jak je známe již od roku 2012. Tehdy byly verze 74 a 88 kW nahrazeny posílenými 81 a 96 kW. Důvod současné změny na vstřikování je tedy třeba hledat v prodloužení životnosti a přípravě na nadcházející normu Euro 6, protože nové vstřikovače pocházejí od firmy Continental. Změnu techniky tedy spíše prověří provoz se stovkami tisíc kilometrů.

Novinku v pohonném řetězci však tvoří začlenění systému start-stop, který ve velmi hustém městském provozu může ušetřit několik deci nafty na sto kilometrů. Automatické vypínání a startování motoru připadá v úvahu u 2,2litrové jednotky HDi o výkonu 96 a 110 kW. Ke cti výrobce můžeme doplnit, že všechny jednotky používají šestistupňovou převodovku.

Největší dodávka Peugeotu navazuje vzhledem na úspěšný osobní model 308. Velmi široká maska chladiče dostala rámeček v šedé metalíze. Chlazení motoru však ještě podporují průduchy v nárazníku. Ten je nově třídílný, což opět ocení zejména dlouhodobí uživatelé při drobnějších nárazech. Úspora materiálu a času je značná. Maximalizace této úspory si vyžádala vyvedení nárazníků až k předním světlometům, takže na přídi modelu Boxer se nachází velká část černého nelakovaného plastu.

Výrobce nezapomněl na důležitou praktickou skutečnost, aby se v rozích nárazníku nacházely nášlapy pro snadné čištění velkého čelního skla.

Jak jsme již popsali u spřízněného modelu Fiat Ducato, přišlo k sourozencům Citroën Jumper/Fiat Ducato/Peugeot Boxer mnoho elektronických pomocníků. O jedné funkci jsme se dosud nezmínili. Couvací kamera jako součást příplatkové výbavy přenáší obraz na displej uprostřed přístrojové desky. Pokud však jsme otevřeli zadní křídlové dveře, mohli jsme na displeji kontrolovat i zadní část nákladového prostoru. Je to významný bezpečnostní doplněk k oddělenému zamykání nákladového prostoru a kabiny.

Uživatelé provedení kombi se mohou těšit na sériově dodávané monitorování tlaku v pneumatikách. Nejde o prosté sledování případného rozdílu rychlosti otáčení kol na jedné nápravě v přímém směru, ale o čidla tlaku namontovaná do každého kola. Řidič je v případě úniku vzduchu nebo defektu pneumatiky informován na přístrojovém štítu o tom, kterého kola se to týká.

Importér nabízí několik balíčků příplatkové výbavy dle zaměření vozidla. Paket Stavba zahrnující ochranný plech pod motorem, kontrolu trakce a HDC (regulace rychlosti při jízdě ze svahu) usnadní život řidičům ve stavebnictví, zejména při vjezdu a výjezdu ze stavby.

Soubor Look nabízející mlhové světlomety, denní světla s LED diodami či ozdobné kryty kol je vhodný pro řidiče, kteří chtějí, aby byl jejich pracovní nástroj nejen účelný, ale i vzhledově originální a zvyšoval image jejich firmy. Paket Bezpečnost je určen do firemních flotil vyžadujících splnění těch nejnáročnějších požadavků na bezpečnost. Zahrnuje airbag spolujezdce a nejnovější technologické inovace, jako je indikátor podhuštění pneumatik a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Ladislav Černý
Diskuze (6)
Avatar - Auto CZ
22. 10. 2014 20:35
Re: Radsi Citroen
To som netusil, ze Citroen je taka prostitutka, ktora da kazdemu. To tam maju teda pekny bordel. Staci prejavit zaujem a uz sa vyzlieka do naha. Potom aj na servise asi robia to co si povie spediter, a nie konstrukter vozidla. Pobavila ma infoska, ze jumper vychazi omnoho levneji, mozno iba preto, ze ti predali stary model bez esp, a ostatnej vybavy. Ich skvele stare polrocne nepredane zasoby :-)
1. 10. 2014 15:53
Re: Radsi Citroen
Môžem potvrdiť, presne z toho dôvodu jazdia vo firme kde brigádujem len samé Jumpery
Avatar - Vij
29. 9. 2014 21:48
Radsi Citroen
Jsou to stejna auta, ale Citroen Jumper vychazi mnohem levneji. Plno lidi to nevi, ale staci se zajit zeptat nejakeho dealera. Ja sam sice dodavky nepouzivam, ale mam kamarady co jezdi pro spedicni firmy a ti mi potvrdili, ze u Citroenu maji lepsi ceny - ale musite si o ne rici :-)
Jinak tech 40 000 km interval je nejaka teorie, v praxi to je max. 30 tis., ale vetsinou jim pocitac hlasi nutnost servisu kolem 25 tis.
29. 9. 2014 21:06
Re: 40t km interval
40t km je nesmysl na nalákání spotřebitelů. Pokud chci uzivat auto déle tak se to urcite nevyplatí. Pri testech longlife oleju už po 18t km prestaval mazat tak jak by mel. U vw multivan jsme zkratili na dvacet. U svyho menim po deseti a kdybych jezdil vice km za rok tak max po 15. Vic bych svymu autu nenechal.
29. 9. 2014 18:26
40t km interval
Pri výbere firemného vozidla sa vyberajú autá s čo najnižšími prevádzkovými nákladmi, takže čím väčší interval tým lepšie. Ale keď si kúpite Boxer, Jumper tak pri preberaní Vám hneď povedia, že je interval síce 40t km ale mente po 30, lebo motor to nevydrží.
Mám Renault Master a meníme po 40t a všetko ok.