Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 407 Coupé 3,0 V6 HDi: Nejsilnější sériový Peugeot je turbodiesel

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Ve Francii jakoby rezignovali na výrobu silných zážehových jednotek už před lety. Vše podstatné, co z této automobilové velmoci Evropy přichází, obvykle pohání naftové motory.

Ani po příchodu Laguny Coupé nehodlá Peugeot v kategorii dvoudveřových neprémiových kupé házet flintu do žita. Modernizace 4,8 m dlouhého dvoudveřového Gran Turisma, které je na trhu od roku 2005, je ve znamení naftových jednotek. Zájemci lví kupé s vůní benzinu dnes mají jedinou možnost - letitý na komfort orientovaný vidlicový šestiválec 3,0 V6 se 155 kW.

Omluvným gestem Peugeotu vůči ekologicky smýšlejícím aktivistům je zachování klíčové čtyřválcové motorizace 2,0 HDi. Její kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km může směle konkurovat výrobkům mnichovských motorářů a jde tak o horkého adepta na nejprodávanější motorizaci modelové řady. Proti dosavadním dvoulitrům je tento motor výkonnější (120 kW při 3750 min-1) a má točivý moment 340 Nm dostupný mezi 2000 a 3000 min-1.

Nositelem prestiže a velkého stylu bude při morálním zastarání řady 607 (premiéra se odehrála již ve Frankfurtu 1999) nově model 407 Coupé 3,0 V6 HDi. Modernizovaný šestiválec, který jsme představili již při příležitosti uvedení uvedení v Citroënu C5, má 177 kW při 3800 min-1 a 450 Nm mezi 1600 a 3600 min-1.

S přenosem takové porce síly na přední kola bývá problém, ale Peugeot vybavil celou řadu 407 ji před lety mimořádně vyspělým podvozkovým aparátem, který neduhy této koncepce omezuje na technicky dosažitelné minimum.

Peugeot 407 Coupe - přehled modelové řady (2009)
Motor3,0 V62,0 HDi3,0 HDi
Převodovka6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]294619972992
Válce/ventily6/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]155/6000120/3750177/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]290/3750340/2000-3000450/1600-3600
Max. rychlost [km/h]235210245
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,79,17,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,25,47,2
Pohotovostní hmotnost [kg]163715321706

Ondřej Láník
Diskuze (9)
8. 7. 2009 12:10
Re: Manual vs automat
Automaty pokud vím, byly vžycky takhle laděné. Měli tedy další převody, aby se motor převaloval v nižších otáčkách. Výsledkem je nižší hluk, spotřeba...což se k tomuhle GT hodí.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2009 20:40
Re: Moment
Myslím že přední náprava by to i "rozchodila".. ;-)
.. neb trakce je VELMi "v pohodě" (dokonce lepší než u některých ZADOkolek), ale já "bubka" si to dříve NEuvědomila, ale bylo by to "cítit" v řízení - což by byl HRUBÝ "zásah" do "charakteru" hydraulických CITROËNů které řídíte/zatáčíte málem jen "myšeňkou" (proč se mezi lidmi říká "pravý OPAK" NEtuším). Prostě náprava by "unesla" i větší porci Nm, ale jednak to možná OPRAVDU NE"utáhne" převodovka Aisis, která je sice SKVĚLÁ a jedno v jakém jste jízdním režimu řadí VŽDY naprosto "sametově" a NEmáte šanci poznat přeřazení, ale neb japonského původu a VÝBORNĚ se "činí" i v LEXUSech, tak "dieslové" porce Nm možná opravdu NE"umí" ;-)
NEvidím to ale jako "problém" - k charakteru/stylu Citroën C5 V6 spíše "sedí" ta ULTRAplochá křivka "od nevidím do nevidím" - a zbytečně to NE"tahá" za řízení :-)
Pěkný den (s a v Citroën C5 3.0 HDi Exclusive Criollo Plus ;-)
7. 7. 2009 20:23
Re: Moment
nebo ten automat ;-)
Avatar - iudex
7. 7. 2009 15:41
407C vs. CLK
Tu sa ten motor podla údajov správa o chlp zivsie ako v C5: 245 km/h a 7,7s na sto nie je zlé, pre porovnanie kupé CLK 320 CDI dá 246 km/h a na sto za 8,2s.
Avatar - iudex
7. 7. 2009 14:52
Re: technicka otazka
Som rád, ze sa tu niekto rozumie technickým veciam, pretoze ja som Ti rozumel iba spojky a predlozky >:-[]