Peugeot 407 Coupé 3,0 V6 HDi: Nejsilnější sériový Peugeot je turbodiesel
Ani po příchodu Laguny Coupé nehodlá Peugeot v kategorii dvoudveřových neprémiových kupé házet flintu do žita. Modernizace 4,8 m dlouhého dvoudveřového Gran Turisma, které je na trhu od roku 2005, je ve znamení naftových jednotek. Zájemci lví kupé s vůní benzinu dnes mají jedinou možnost - letitý na komfort orientovaný vidlicový šestiválec 3,0 V6 se 155 kW.
Omluvným gestem Peugeotu vůči ekologicky smýšlejícím aktivistům je zachování klíčové čtyřválcové motorizace 2,0 HDi. Její kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km může směle konkurovat výrobkům mnichovských motorářů a jde tak o horkého adepta na nejprodávanější motorizaci modelové řady. Proti dosavadním dvoulitrům je tento motor výkonnější (120 kW při 3750 min-1) a má točivý moment 340 Nm dostupný mezi 2000 a 3000 min-1.
Nositelem prestiže a velkého stylu bude při morálním zastarání řady 607 (premiéra se odehrála již ve Frankfurtu 1999) nově model 407 Coupé 3,0 V6 HDi. Modernizovaný šestiválec, který jsme představili již při příležitosti uvedení uvedení v Citroënu C5, má 177 kW při 3800 min-1 a 450 Nm mezi 1600 a 3600 min-1.
S přenosem takové porce síly na přední kola bývá problém, ale Peugeot vybavil celou řadu 407 ji před lety mimořádně vyspělým podvozkovým aparátem, který neduhy této koncepce omezuje na technicky dosažitelné minimum.
Peugeot 407 Coupe - přehled modelové řady (2009) | |||
Motor | 3,0 V6 | 2,0 HDi | 3,0 HDi |
Převodovka | 6A | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2946 | 1997 | 2992 |
Válce/ventily | 6/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 155/6000 | 120/3750 | 177/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 290/3750 | 340/2000-3000 | 450/1600-3600 |
Max. rychlost [km/h] | 235 | 210 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 9,1 | 7,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,2 | 5,4 | 7,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1637 | 1532 | 1706 |