Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Expert Tepee: Od Minibusu po stěhovák

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Nové MPV postavené na základech nedávno představené kompaktní dodávky Peugeot Expert odveze 9 pasažérů nebo nabídne až 7m3 nákladového prostoru.

Peugeot Expert Tepee sice není klasickým MPV, ale blíží se mu více než osobní dodávce, jak bývají obvykle automobily této konstrukce nazývány. Oproti předchůdci vyráběnému od roku 1995 a většině přímých konkurentů nabídne nový model především větší pasivní i aktivní bezpečnost, více komfortu a lepší výbavu. Vůz se bude vyrábět ve společném závodě PSA ve Valenciennes v Sevel Nord.

Tepee bude nabízen ve dvou délkových variantách - 4 805 mm a 5 135 mm. Obě varianty nabídnou místo až devíti pasažérům ve třech řadách sedadel. Zavazadlový prostor nabízí při 9místné konfiguraci objem 327 l (522 l po strop) u kratší verze, resp. 770 l (1239 l ) u delší verze. Při dvoumístné konfiguraci vznikne až 2,88 m dlouhá nákladová plocha a výsledný zavazadlový prostor o objemu 5 až 7 m³. Přístup na zadní řadu sedadel bude snadný díky posuvným zadním dveřím a chytrému sklápění sedadel "easy entry". U interiéru (navrhli jej u Pininfariny) budete moci vybírat z několika kombinací čalounění a barev. Pozice za volantem přináší výrazné zlepšení, více než dodávce bude podobná osobním vozům. Velkou pozornost věnovali vývojáři odhlučnění vozidla, jež bývá často v této kategorii vozů nedostatečné.

Bohatá bezpečnostní výbava obsahuje 6 airbagů (hlavové chrání cestující ve všech řadách sedadel), stabilizační systém ESP, ABS s brzdovým asistentem EBA, trakční kontrolu ASR a systém proti převrácení vozidla ROM.

Neméně bohatá je i komfortní výbava obsahující například klimatizaci, tempomat, parkovací asistent, GPS navigaci, nebo CD přehrávač podporující formát MP3. Zadní řady sedadel mají své vlastní ventilační výdechy na stropě a v podlaze.

V nabídce budou čtyři motory. Benzínový dvoulitr o výkonu 103 kW (140 k) a pak naftové čtyřválce 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k), 2,0 HDI o výkonu 88 kW (120 k) a 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k). Silnější ze dvou nabízených dvoulitrových dieselů bude vybaven filtrem pevných částic (DPFS). Podle typu motorizace vůz dosáhne maximální rychlosti 145 až 170km/h. Zrychlení na stokilometrovou rychlost se odehraje v rozmezí 21,1 až 13,4 sekundy.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
21. 11. 2006 12:22
Re: Zmes kultúr
No neviem, v lesku a sláve Pekingu novinka Peugeotu stojí trochu v tieni, možno chce zrovna podobným dizajnom upútať. Ktovie, možno sa to časom uleží a podobné kreácie nám budú pripadať bežné, normálne a možno dokonca pekné...
21. 11. 2006 11:23
Zmes kultúr
Podľa fotiek veľké a hlavne praktické auto. Pekný interiér. Ale ten vonkajší dizajn....no neviem, na kažej časti auta vidno iný vplyv, akoby z každého auta na trhu niečo okopčili.... Je pekné, že konečne upustili od tej nechutnej obrovskej papule masky chladiča, ale aj tak, ten predok mi pripadá ako keby ho odkukali od Číňanov.....
21. 11. 2006 11:16
OBV TT
Obrněné Bojové Vozidlo, nebo Traffic Tuzing ? :-O