Peugeot nabídne v prosinci nový turbodiesel
V prosinci se pod kapotou Peugeotu 206 objeví nový přeplňovaný motor 1.4 HDI.
Zatímco od října se v České republice prodává dvoulitrový turbodiesel s výkonem 80 kW, v závěru roku jej doplní o poznání menší sourozenec. Ten bude mít objem 1,4 l a je výsledkem spolupráce koncernu PSA (Peugeot Citroën) a Fordu. Pohonná jednotka s rozvodem SOHC má výkon 50 kW při 4000/min a její točivý moment činí solidních 150 N.m, které jsou k dispozici již při 1750/min. Turbodmychadlo je vybaveno neměnnou geometrii lopatek a vstřikování směsi zajišťuje systém common rail.
Motor se bude nabízet výhradně s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením. Vůz s ním dokáže jet rychlostí až 168 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 14,7 s.
Pro zájemce o takovouto pohonnou jednotku je pochopitelně jedním z nejdůležitějších údajů ten o spotřebě. V kombinovaném režimu si tento motor řekne pouze o 4,3 l na 100 km, takže majitel vozu nebude u čerpacích stanic zrovna častým hostem. Ve městě spotřeba stoupne na 5,5 l na 100 km, při mimoměstském provozu by však měla "dvěstěšestka" spotřebovat jen 3,6 l nafty. Za zmínku jistě stojí i to, že pohonná jednotka váží jen 98 kg, což je o 50 kg méně, než výkonově shodný stávající motor 1,9 l s nepřímým vstřikováním.
A kolik že bude vůz Peugeot 206 s motorem 1.4 HDI stát? U třídveřové verze si připravte 349 900 Kč, s pěti dveřmi přijde na 364 900 korun, a to ve výbavě XR Présence.
Typ 206 však nebude jediným Peugeotem, který novou čtrnáctistovku dostane. Těšit se na ní mohou i zájemci o větší model 307, ti si ale u nás budou muset počkat až na leden příštího roku. A jak napovídá informace o spolupráci PSA a Fordu, uvidíme jí asi i ve vozech Citroën C3 a Xsara, ale také u Fordu Fiesta.