Plug-in hybrid Volvo Buses snižuje spotřebu paliva o 81 %

Plug-in hybrid Volvo Buses snižuje spotřebu paliva o 81 %

Na jaře letošního roku byl zahájen program testování trojice plug-in hybridní autobusů v linkovém provozu a nyní Volvo Buses odhaluje první výsledky.

Provozní zkoušky v Göteburgu slouží ke sledování a ověření předpokládaného snížení spotřeby energie a emisí. Zároveň se během nich mohou řidiči a cestující seznámit s plug-in hybridním autobusem v běžném provozu.

Volvo Buses uvádí svůj plug-in hybrid jako autobus zítřka a před zahájením testů se očekávalo, že dosáhne snížení spotřeby paliva a oxidu uhličitého o 75 až 80 % ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie se měla snížit o 60 %.

První výsledky testů v běžném linkovém provozu tyto předpoklady potvrzují a Volvo Buses uvádí, že plug-in hybrid spotřebuje méně než 11 litrů paliva na 100 km, což znamená, že jeho spotřeba je o 81 % nižší než u srovnatelného konvečního autobusu. V případě celkové spotřeby energie bylo dosaženo snížení o 61 % ve srovnání s odpovídajícím autobusem vybaveným vznětovým motorem, splňujícím emisní normu Euro 5.

Plug-in hybridní autobusy společnosti Volvo Buses jsou vybaveny pětilitrovým dieselem a elektromotorem, jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie. Základem pro tato vozidla je autobus Volvo 7900 Hybrid. Od něj se liší především možností dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu umístěného na střeše vozu a bateriemi s větší kapacitou, umožňujícími ujet v čistě elektrickém režimu až sedm kilometrů. Dobíjení na plnou kapacitu baterií trvá šest až deset minut.

Volvo Buses očekává, že k zahájení komerční výroby plug-in hybridních autobusů dojde za pár let. Prozatím je trojice těchto vozidel v rámci testovacího programu využívána v běžném provozu v Goteborgu, kde má za sebou 10.000 provozních hodin a bude využívána do konce letošního a po většinu příštího roku.

Na projektu plug-in hybridních autobusů v Göteburgu spolupracuje Volvo Buses s Göteborg Energi, Business Region Göteborg, Trafikkontoret a Västtrafik. Projekt je částečně financován z programu EU Life.

Na příští rok je naplánován projekt, zahrnující osm plug-in hybridních autobusů ve Stockholmu. Vedle toho projevila o tento typ autobusu zájem řada evropských měst. Zástupci Hamburku a Lucemburska již dokonce podepsali smlouvy na dodávky prvních plug-in hybridních autobusů v letech 2014 a 2015. Volvo Buses pak plánuje zahájení komerční výroby plug-in hybridů na konec roku 2015.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Volvo Buses
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…