Porsche připravuje Speedster s technikou 911 GT3. Prohlédněte si všechny jeho předchůdce

 

Porsche se připravuje na premiéru nové generace modelové řady 911, ale ještě před tím se máme dočkat speciální limitované edice na základech té odcházející v podobě modelu 911 Speedster.

Porsche již lehce poodhalilo podobu nejnovější generace modelu 911 a to prostřednictvím snímků kupé, jehož karoserie i přes maskování odhaluje, že známá silueta zůstane zachována.

Před uvedením nového Porsche 911 má dojít k důstojnému rozloučení s dosavadní generací 991 a to prostřednictvím modelu 911 Speedster. Ten má podle neoficiálních zdrojů svým vzhledem navazovat na své předchůdce, které charakterizovalo především nízké čelní sklo i boční okna spolu s jednoduchou plátěnou střechou, skládající se pod výrazný plastový kryt za dvojici předních sedadel.

Nové Porsche 911 Speedster má zachovávat siluetu svých předchůdců a pod ní se má údajně ukrývat technika aktuálního modelu 911 GT3, což znamená, že za zadními koly má být uložen atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l s nejvyšším výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 460 N.m, který může spolupracovat se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Porsche 911 potvrzeno jako plug-in hybrid a může mít výkon kolem 700 koní

Pokud se tyto neoficiální informace potvrdí, pak se můžeme nejpozději na podzim letošního roku těšit na další Porsche, které udělá radost milovníkům tradičních hodnot sportovních vozů značky Porsche podobně jako modely 911 GT3 s Touring Package nebo 911 Carrera T, které byly představeny v loňském roce.

Porsche 911 Speedster a rychlý pohled do jeho historie

První model s označením Speedster byl odvozen do modelu Porsche 356 v roce 1953 a charakterizovalo jej nízké čelní sklo, jehož horní okraj byl pouhých 1120 mm nad zemí.

Hmotnost tohoto vozu se pohybovala okolo 770 kg, tedy přibližně o 50 kg méně než u kupé řady 356. Vyráběl se s motory o objemu 1,5 l a 1,6 l, které nabízely výkony od 40 kW (54 k) až po 77 kW (105 k). Výroba probíhala v karosárně Reutter v letech 1954 až 1958.

Pohled do historie Porsche 356 (1948 – 1965)

První Porsche 911 Speedster vzniklo již v roce 1981, ale tehdejší vedení automobilky dalo přednost klasickému kabrioletu. Sériový Speedster, jehož jméno i design odkazují na slavné Porsche 356 Speedster z padesátých let, měl premiéru až v roce 1987 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Základem první generace 911 Speedster vyráběné v letech 1987 až 1989 byl kabriolet Carrera 3,2 s plochým vzduchem chlazeným šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonem 170 kW (231 k). Maximální rychlost se pohybovala okolo 230 km/h, ale díky turbulencím vzduchu v interiéru ji se staženou střechou okusili jen ti nejotrlejší.

Ve srovnání s výchozím kabrioletem byl Speedster podle automobilky o 70 kg lehčí, ale ve skutečnosti to bylo jen o 40 kg. Oblíbeným doplňkem pro Speedster byla sada Turbo Look, obsahující širší blatníky a další komponenty přibližující atmosférické verze přeplňované 911 Turbo. Tato sada zároveň stírala váhovou výhodu nad kabrioletem na nulu.

Kompletní historie legendy. Porsche 911: Od první 901 až po současnou 991. Obrovská galerie!

Zajímavé a zároveň velmi málo rozšířené provedení bylo Clubsport Speedster. U něj bylo možné demontovat čelní sklo i hrb za sedadly a na jejich místo umístit plastový kryt přes celý interiér, v němž byl výřez pouze nad sedadlem řidiče. Dostat se do interiéru vozu s tímto krytem vyžadovalo trochu cviku a ohebná záda, protože kryt byl vzadu na pantech a nadzvedával se vpředu jako kapota. Bylo tedy potřeba otevřít dveře shrbit se pod kryt, usadit se, zavřít dveře a nakonec přiklopit a zajistit kryt. Řidiči pak z vozu vykukovala pouze hlava.

V období od září roku 1987 do července roku 1989 bylo vyrobeno celkem 2065 Speedsterů první generace, z nichž jen 171 nebylo vybaveno sadou Turbo Look.

Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii!

Druhá generace Porsche 911 Speedster byla založena na modelové řadě s interním označením 964. Kola zadní nápravy poháněl vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru z Carrery 4 naladěný opět na výkon 170 kW (231 k). Podvozek měl výrazně tvrdší nastavení než výchozí kabriolet a opět bylo ušetřeno 40 kg hmotnosti, resp. 50 kg u provedení Clubsport.

Nabídku příplatkové výbavy opustila sada Turbo Look a to i přes skutečnost, že u předchozí verze patřila k nejpopulárnějším doplňkům. Novinkou byla sedadla Recaro, jejichž zadní strana byla v barvě karoserie. V první polovině devadesátých let bohužel zákazníci příliš netoužili po spartánském Speedsteru a namísto plánovaných 3000 vozů jich vzniklo jen 936. Produkce tohoto modelu probíhala od října roku 1992 do července roku 1994.

Vzácné Porsche 911 Strosek Mega Speedster míří do aukce

V roce 1993 se ve Frankfurtu nad Mohanem představila nová generace 993, která je často označována jako nejlepší ze všech vzduchem chlazených devětsetejedenáctek. Realita je taková, že je rozhodně nejpropracovanější. I od ní měl být odvozen Speedster, ale automobilka údajně vyrobila pouze dva prototypy a po neúspěchu předchozí verze 964 od sériové produkce upustila.

I přesto několik soukromníků svépomocí modernizovalo exteriér svých Speedsterů do podoby nevyráběné třetí generace odvozené od řady 993. To jim umožnila skutečnost, že na skelet karoserie Carrery 3.2 i řady 964 je možné namontovat blatníky, kapoty a nárazníky z řady 993 a na dveřích stačí vyměnit kliky a zpětná zrcátka.

Porsche 911 Speedster: Čtvrtá generace

Prozatím poslední Porsche 911 Speedster vycházelo z generace 997 a mělo výstavní premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2010. Přesně jako jeho prapředek z padesátých let a stejnojmenné modely z konce osmdesátých a první poloviny devadesátých let se i tento model pyšní velmi nízkou siluetou.

Sportovní otevřený vůz se vyznačuje o 60 mm sníženým a více sklopeným čelním oknem stejně jako specifickým tvarem manuálně ovládané plátěné střechy, na jejímž pevném krytu je ve složeném stavu dvojice typických vyboulení. Právě jejich prostřednictvím se nový 911 Speedster přibližuje svým stejnojmenným předchůdcům. K ještě sportovnějšímu vzhledu přispívají o 44 mm rozšířené zadní partie z modelů s pohonem všech čtyř kol.

Porsche 911 Speedster z roku 2010 má ve své zádí atmosférický plochý šestiválec o objemu 3,8 l s nejvyšším výkonem 300 kW (408 k), roztáčející kola zadní nápravy prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Porsche tento model uvedlo na trh v limitované edici 356 exemplářů a cena pro český trh byla v roce 2010 stanovena na 5.122.000,- Kč včetně DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc

Útraty Čechů v zahraničních e-shopech či při rezervacích…

Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg

Byť americko-ruské vztahy procházejí složitými časy, je…

Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl

České pobočce tabákového koncernu Japan Tobacco…

Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu

Skupinu, která stojí za sobotním útokem na vojenskou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Porsche 911 R je zpět ve výrobě a nejedná se o limitovanou edici Porsche 911 R je zpět ve výrobě a nejedná se o limitovanou edici

Porsche 911 R představuje jednoho z nejobdivovanějších…

Porsche 911 Speedster Concept je čistá radost z jízdy s šancí na sériovou výrobu Porsche 911 Speedster Concept je čistá radost z jízdy s šancí na sériovou výrobu

Porsche si k 70. narozeninám svých sportovních vozů…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl třikrát nahrával

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl…

PŘÍPRAVA NA NHL | Český útočný talent Filip Zadina poprvé gólově uspěl v barvách Detroitu. Jeho branka v…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící stroj dokáže i sám zastavit a nepřevrhne se

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící…

Samořídicí automobily už dnes nikoho nepřekvapí. Jenže když to jde na čtyřech kolech, proč by to nemělo jít na…

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka tance Jana Drdácká

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka…

Tanec je jedním z nejstarších druhů umění v historii lidstva. Znají ho všichni, má tisíce nejrůznějších podob…