Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan se prý nabije rychleji než vozy značky Tesla

Tomáš Dusil
Diskuze (33)
Spolu s omezeným dojezdem představuje dlouhá doba potřebná k nabití baterií největší nevýhodu elektromobilů v porovnání s auty se spalovacími motory. Porsche to chce změnit.

Na jedno nabití sice může elektromobil ujet stovky kilometrů, jenže jakmile se akumulátor vybije, znamená to zdržení obyčejně v řádu hodin. Doba ale postupuje, takže již nějaký čas nabízí americká Tesla takzvané super nabíjení. Při jeho využití se doba nabíjení podstatně zkrátí. Tesla udává, že polovinu kapacity baterie lze nabít za pouhých 20 minut. V praxi tak za uvedenou dobu prodloužíte dojezd řádově o stovky kilometrů.

Jenže i to je pro mnohé stále málo. Proto výrobci elektromobilů pracují na ještě rychlejším nabíjení. Zatím nejdále je v této oblasti Porsche. Ta připravuje nový elektromobil Taycan, jenž by se měl na trhu objevit už v příštím roce. V rámci jeho uvedení Porsche plánuje výrazně zkrátit dobu nabíjení vozu. Šéf Porsche pro severní Ameriku Klaus Zellmer nešetřil před americkými novináři superlativy. „Budoucí majitelé Taycanu budou do tří let využívat nabíjecí stanice s minimálním výkonem 350 kW.“ O stejném výkonu nabíjení ale mluví také Elon Musk v souvislosti s novou generací super rychlého nabíjení svých vozidel. Současné supernabíječky Tesly nabízejí výkon 120 kW v případě dobíjení jednoho vozu, respektive 145 kW, pokud se nabíjení rozděluje na dvě auta.

Infrastrukturu v podobě supernabíječek Porsche v USA rozjelo coby reakci na kauzu Dieselgate. Při tom se spojilo s Electrify America, a to už v únoru 2017. Spolu s VW Group to ale znamená během příštího desetiletí investici ve výši až dvou miliard dolarů.

V současné době tento ambiciózní plán německého výrobce čítá více než 200 nabíjecích stanic v severní Americe a dalších více než 300 je v plánu postavit v 15 velkých městech. Pro srovnání - Tesla nabízí v severní Americe 675 supernabíjecích stanic, 432 jich je v Evropě a 332 v asijsko-pacifické oblasti.

„Auto, které má zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než tři sekundy je mimořádně působivé. Jenže v daném případě je ještě důležitější, jak rychle se dokážou jeho baterie nabít,“ konstatoval Klaus Zellmer. V případě připravovaného Taycanu Porsche slibuje zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty. Auto bude využívat baterie s napětím 800 voltů, které mají vozu zajistit dojezd až 496 km. Současně ale bude mít jeho pohon výkon více než 600 koní, které slibuje dvojice elektromotorů.

Tomáš Dusil
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - ElectroDad
31. 1. 2019 22:39
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
@rackycz díky za chytré, věcné, kultivované příspěvky, naprosto s vámi souhlasím. :yes: Budování nabíjecí infrastruktury je v Evropě napřed oproti prodejům elektromobilů. Když se podívám na tento týden zveřejněná data o vytížení 140 veřejných nabíjecích stanic ČEZu za rok 2018, tak jednoduchou matematikou spočítáte, že se na každé stanici nabíjelo denně 1,5x, 18 kW, cože je tak 30 min (v případě DC rychlonabíjení). U PRE je vytížení nabíjecích stanic ještě menší. A to je i moje zákaznická zkušenost - přijedu a nabíjím bez čekání v 95% případů. [odkaz]
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 22:30
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Já přece chápu, že pro určité použití může být EV ok. Sám o kousek níž píšu, že bych byl ochoten. Jen mi nepřijde ok ta revoluce. Jako rozumnější bych viděl přirozenou evoluci, kdy je horší postupně nahrazeno lepším. Zatím aktuálně z velké části lepší má být překotně nahrazeno něčím, co jednou možná snad bude lepší. Toť můj pohled.
Avatar - ElectroDad
31. 1. 2019 22:29
Taycan se zdá být velice povedený elektromobil
Design - to auto je jednoduše překrásné, výkon, relativní prostornost, a výkonné nabíjení. Pokud jedete s rodinou a po třech-čtyřech hodinách zastavíte, zkuste si schválně změřit jak dlouho na té benzince skutečně jste, pokud chcete natankovat, všichni si odskočí a koupí něco na zub? My na to těch 20 minut s dětma potřebujeme.
Jsme téměř rok elektromobilní, přestávky zatím musíme dělat každých 150km na 25 min a to trochu omezení komfortu rodiny zatím je, uznávám. 70% času nabíjíme přes noc v garáži. [odkaz]
31. 1. 2019 21:43
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
Stale sa nesnazite pochopit co vam kolega tu pise.
Z pohladu majitela elektromobilu:
Od kupy elektromobilu som nestravil na pumpe ani sekundu. Dialnicnu znamku som si kupil elektronicky a "tankujem" z domacej zasuvky (je pravda ze pripojenie a odpojenie kabla mi zaberie denne max 20s.)
Na ultra dlhe trasy mam este klasicke auto, pretoze terajsie auta na to este nie su stavane (kapacita baterie a nabijacia infrastruktura).
Predpokladam ze casom budu elektromobily s velkym dojazdom, ci sa to vyriesi priamo nabijanim zo stojanu alebo nejakym palivovym clankom nie je momentalne vobec rozhodnute.
V meste su moje emisie 0,0% samozrejme su vypustane niekde inde, ale na takomto mieste je jednoduchsie vybudovat zariadenie ktore ich bude minimalizovat (nehovoriac o tom ze sa produkuju pri najvacsej ucinnosti elektrarne).
Elektro auto zatial nie je volba pre cloveka co ma iba jedno auto a chce ho pouzivat univerzalne a urcite nie pre toho kto byva v panelaku, ale pre urcitu skupinu ludi to uz dava zmysel.
Avatar - _Karel_
31. 1. 2019 17:17
Re: zvýšení dojezdu o více než 96 km za zhruba čtyři minuty
To tankování na dálkách - v ideálním případě půl hodina .Nejčastěji velkou dálku jedu na dovolenou někam k sousedům. Na benzínkách neustálá fronta na šest stojanů. Jedno tankování - ať nežeru - 5 minut. Kolik tam bude muset být stojanů, aby to fungovalo, a nemusel jsem před půlhodinovým tankováním čekat tři hodiny na volný stojan?
Ty argumenty jsou pořád dokola, je to zbytečný. Je třeba ukrutně dodělat infrastrukturu, kterou dosud neumíme (tak aby fungovala). Je třeba ukrutně moc ukrutně drahých změn, a za to dostaneme - o něco méně emisí ve velkých městech. Mě to jako dobrej kšeft nepřijde.