Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha se vysmívala majitelům SUV. Teď je pořídila městské policii

Stanislav Kolman
Diskuze (72)
Není to tak dávno, co se internetem šířilo video pražského magistrátu, které bojuje proti velkým SUV v centru. Bizarní příběh má nyní zajímavé pokračování…

Špatný výhled, vysoké emise či nemožnost zaparkovat. To je jen hrstka negativních bodů na vozech SUV, které pražský magistrát v polovině května demonstroval novým spotem. Kampaň má upozornit na nevýhody těchto aut v městském provozu, ale svým obsahem diváky spíše pobavila.

Přes minutu trvající video je totiž plné komických situací. Tak například řidič Touaregu nemůže se svým vozem zaparkovat podélně, protože se zkrátka nevejde. Co na tom, že o pár metrů dále je jasně vidět volné parkovací místo. To už se do klipu řítí cyklista, který nad řidičem jen nevěřícně kroutí hlavou. Nikomu nepřijde zvláštní, že jednosměrnou ulici projíždí v protisměru. Navíc bez přilby, i když jedním z hlavních témat této kampaně je také bezpečnost.

Argumenty pražského magistrátu proti vozům SUV mají spoustu trhlin. Uvádí, že vozy jsou větší a ve městě méně obratná. Na zajímavý fakt upozornil krátce po zveřejnění klipu aktivista Janek Rubeš. „SUV ve videu, které nemůže zaparkovat, je dlouhé 4795 mm. Superb, který používají pražští radní 4803 mm,“ napsal na svůj Twitter.

Další hrozby podle kampaně čekají na řidiče SUV na úzkých silnicích, které často doprovází nezpevněné krajnice. Při neopatrné jízdě můžete sjetím z vozovky ohrozit nejen sebe, ale třeba i další účastníky provozu. V hatchbacku nebo sedanu se vám podle autorů asi nic podobného stát nemůže.

SUV fasuje městská policie

Když už se začala situace kolem úsměvné kampaně Čistou stopou Prahou uklidňovat, objevila se další zajímavost. Městská policie hlavního města Prahy totiž bude nově používat šestnáct vozů. A hádejte jakých! Ano, SUV.

Konkrétně půjde o modely Hyundai Tucson s motorem 2,0 CRDi o výkonu 136 kW. Pohonné jednotky spolupracují se šestistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmostí je pohon všech čtyř kol. Jeden z exemplářů byl před pár dny k vidění na veletrhu ISET v Brně a očekává se, že do ostrého pražského provozu zamíří co nevidět.

Policie sice avizuje, že auta jsou určena zejména pro okrajové části města, ale i zde bude potřeba s velkým vozem parkovat. Snad budou mít strážníci při hledání volného místa více štěstí než řidič z videa. A také doufejme, že dají pozor na nezpevněné krajnice…

Stanislav Kolman
Diskuze (72)
Avatar - praděda7
9. 6. 2017 09:19
Re: Jéjda
Vstáváš brzo ráno a to je dobře. Eště si potřebuješ poštelovat zapalování...
Avatar - Barrichello
9. 6. 2017 08:45
Re: chudaci mestaci
A druhá část jezdí v Chargerech, Fordech Interceptor a Chevy Caprice vid :-)
9. 6. 2017 06:02
Re: Nafta do města?
Gratuluji všem kupujícím >:-[]
9. 6. 2017 06:00
Re: Jéjda
Noooo pradědo... tvůj věk je znát, bohužel :-!
8. 6. 2017 19:08
Re: Fakt psycho.
Vitara by byla fajn, jen nevím,jestli by jim to dalo Suzuki za 300k ;-)