Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč skončí Viper? Nízké prodeje za tím nejsou

Michal Fokt
Diskuze (39)
FCA přestane příští rok prodávat svůj musclecar Dodge Viper a důvodem prý nejsou prodeje. V čem je tedy problém? Mám ale i náznak dobrých zpráv.

Automobilka FCA neudělala vůbec radost svým příznivcům nedávným prohlášením, že kultovní musclecar Viper v roce 2017 skončí, a to bez nástupce. Vzhledem k tomu, že se kvůli malému zájmu musela několikrát zastavit výroba, mělo se za to, že problémem jsou nízké prodeje. Nyní se však ukazuje, že to byl ten menší trabl.

Americký Motor Trend přináší informaci od zdroje zevnitř automobilky, tvrdící, že důvodem tohoto kroku je problém s bezpečností auta. Vůz prý není schopen splnit federální bezpečnostní standard FMVSS #226, vyžadující vybavení automobilů bočními "záclonovými" hlavovými airbagy. Jejich montáž do střechy by totiž výrazně omezila již tak stísněný prostor nad rámem dveří a auto by bylo téměř nepoužitelné.

Když k tomu připočteme nepříliš uspokojivé prodejní výsledky, je zřejmé, že se toto rozhodnutí dělalo manažerům poměrně snadno. Zvlášť, když se Marchionne od počátku netajil tím, že není velkým fandou tohoto modelu. Nebylo tedy nic divného na tom, že informace o ukončení výroby šly ruku v ruce se zprávou, že Viper skončí bez nástupce.

V Detroitu už však Marchionne nasadil smířlivější tón a oznámil, že by se Viper v budoucnosti mohl vrátit, a to díky nové koncernové platformě pro auta s pohonem zadních kol. Jenže to už nebude takový Viper, jak jsme ho znali. Nové šasi prý už nepočítá s motorem V10, takže jestli se v budoucnu něco s označením Viper objeví, dostane v nejlepším případě přeplňovaný V8...

Michal Fokt
Diskuze (39)
Avatar - praděda7
26. 1. 2016 16:10
Re: hm...
.....Motor je úplně to poslední, co má na vítězstvích zásluhu.

Po tomto komentáři už prosím tě nic nepiš........ >:-[]
Avatar - Petrolhead_CZ
26. 1. 2016 16:04
Re: hm...
Nejdůležitější na autě byla konstrukce, aerodynamika, nastavení podvozku, tuhost šasi, řízení a řazení, což obstarala Evropa. Bez těchto prvků by auto nikdy nevyhrávalo. Motor je úplně to poslední, co má na vítězstvích zásluhu. Tenkrát uměli podobné motory udělat i nadšenci v kůlnách >:D Evropa udělala 90% prací na autě a bez toho by GT40 nikdy nevyhrálo...jinak by to byl křáp s výkonným motorem, který by uměl jezdit jen rovně, jako ostatní americká auta.
Avatar - Barrichello
18. 1. 2016 12:21
Re: hm...
to sice jo, ale evidentně ten počet kupců nestačí k tomu aby se model udržel v nabídce. Airbagy sou výmluva, kdby to byl prodejní trhák, něco by s tím vymysleli.
Avatar - praděda7
15. 1. 2016 22:10
Re: hm...
Ale houno, GT40 byl americký projekt, k uskutečnění kterého byl pověřen evropský Ford a Lola cars. Srdcem auta byl americký motor bez kterého by GT40 bylo k ničemu. Toť vše... :-!
Ford Motor Co. engineer Roy Lunn was sent to England; he had designed the mid-engined Mustang I concept car powered by a 1.7 litre V4. Despite the small engine of the Mustang I, Lunn was the only Dearborn engineer to have some experience with a mid-engined car.

Overseen by Harley Copp, the team of Broadley, Lunn and Wyer began working on the new car at the Lola Factory in Bromley.
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 1. 2016 21:50
Re: hm...
Mark IV vycházel stále z předchozích verzí a sdílel hromadu komponentů. Na vývoji Lola stále spolupracovala.

A v Anglii žádní inženýři z USA nepracovali, bylo tam jen pár lidí s vedení a pár konzultantů. To si jen nechceš připustit a zničit ten slepý idealismus. Faktem je, že Ford GT40 je evropské auto a projekt.

Stejně jako v případě jiných úspěšných Fordů, jako např. RS200, Escortů, Focusů nebo speciálů Group 5, za vším stál vývoj buď v UK nebo v Německu.