Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Německu v srpnu klesl o deset procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Důvodem byl hlavně nižší počet pracovních dní. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil spolkový úřad pro registraci vozidel KBA.

Prodej osobních aut v Německu se v osmém měsíci letošního roku snížil o 10,4 procenta na 214.386 vozů, k poklesu prodeje však došlo v letošním roce teprve potřetí. Důvodem byl hlavně nižší počet pracovních dní. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil spolkový úřad pro registraci vozidel KBA.

Prodej aut v největší ekonomice eurozóny je od počátku letošního roku poměrně stabilní; za osm měsíců se počet registrací nových aut zvýšil o 1,7 procenta na 2,11 milionu. Analytici však upozorňují, že Německo si sice vede mnohem lépe než ostatní západoevropské země jako Itálie a Španělsko, důvodem jsou však hlavně slabé srovnávací údaje za loňský rok. Rok 2007 byl pro německý automobilový trh nejhorší od sjednocení v roce 1990.

Analytici upozorňují, že k srpnovému poklesu prodeje přispěla také špatná ekonomická situace a vysoké ceny pohonných hmot. Reálné mzdy na hlavu se snižují, což výrazně omezuje nákup aut pro soukromé potřeby. Zástupci automobilových asociací VDA a VDIK proto vyzvali vládu, aby podpořila průmysl a pomohla spotřebitelům, pokud si budou chtít koupit nové úsporné auto.

V Itálii prodej nových aut v srpnu klesl o 26 procent a ve Španělsku dokonce o 41 procent. Ve Francii se prodej aut i přes vládní pobídky snížil o 7,1 procenta. Naopak v Rusku, které by již v příštím roce mohlo překonat v počtu prodaných aut Německo, prodej aut prudce roste, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
6. 9. 2008 13:08
Re: A pokles bude pokracovat
K věčně omýlanému tématu "dřív byla auta úspornější" je v aktuálním německým Auto-motor-sportu zajímavý článek. Srovnání BMW 2002tii s 118i, pak Audi quattro z roku 88 s 200PS s TT 2.0TSI a nakonec MB S 530 někdy z 80. let se současnou S500. No a bez výjimky všechny současné modely žerou míň. A to minimálně o 2 litry. A teď nemluvím o jakési skleníkové normované spotřebě, ale o reálné spotřebě, kterou redaktoři zjistili srovnávací jízdou na stejný trati. Neboli ty dost vysoký investice do motorů se musely někde ukázat. Spíš bych brečel nad vysokou hmotností. Protože auta s dnešními motory ale s hmotností třeba před 20ti lety, by žrala ještě daleko míň...
6. 9. 2008 13:02
Re: A pokles bude pokracovat
A to číslo z poslední věty jsi vzal kde? Pracuju v Německu už nějaký ten pátek a oobně mám z každého Eura cca. 72 Centů, protože moje žena ještě studuje a mám proto daňovou třídu 5. Od ledna už bude taky pracovat, a to budu mít s daňovou třídou 4 cca. 60 Centů/€. Neříkám, že to je hodně, ale rozhodně dost daleko od 48 Ct./€...

A k tématu diskuze: velkou příčinu vidím i v tom, že sice možná platy minulý léta trochu rostly. Ale pro naprostou většinu lidí výrazně pomaleji, než ceny aut... U některých aut už máš pomalu cenu v Eurech stejnou, jako dřív v Markách, což se o platech bohužel říct nedá.
5. 9. 2008 21:02
Re: A pokles bude pokracovat
No drahe palivo je jedno z ohniviek retaze preco si ludia odkladaju a nekupuju nove auto. V SRN uz je celkom dost znaciek, ktore predavaju svoje auta na splatky a bez navysenia!!!, no napriek tomu si ludia nekupia tieto auta a radsej si vystacia so starsim, aj ked im ponuka menej luxusu, vybavy , bezpecnosti a dynamiky. S tym usetrenym palivom, ak dovod na kupu noveho auta, no neviem neplati vzdy + vaha auta, rozmery neustale rastu, naroky na emisky stupaju a spotreba miesto toho aby rapidnejsie klesala, bud neklesa vobec alebo len malicko.

tzv. bolestiva hranica, kedy nemci uz nechu akcepotvat cenu benzinu a obmedzuju sa v jazdeni uz bola davno prekrocena niekdy v april/maj2008
5. 9. 2008 20:23
Re: A pokles bude pokracovat
Ale to jsou preci 2 strany teze mince. Krize znamena drahe palivo a mene penez na nej a drahe palivo znamena krizi. V dobe krize odlozim nakup auta s vysokymi provoznimi naklady, ale soucasne se chci zbavit zravych vozu a urychlit jejich nahradu uspornymi vozy, abych mohl i v dobe krize fungovat jako drive. A kdyz usporna auta nejsou, nekupuju nic. A presne to se deje v USA. Prodeje drahych SUV a pickupu propadaji a prodeje uspornych aut rostou. V Evrope je to mene patrne, protoze se tu extremne zrava auta diky vyssimu zdaneni prilis nenosi, ale trend je uplne stejny. Zatimco to tady pisu, tak v televiznich novinach bezi klip, podle ktereho klesa zap. Evropa, dokonce uz i Cina. Ale zejmena USA, kde podle autora automobilky nedokazaly zareagovat na rust cen paliv. Celou dobu nerikam nic jineho.
5. 9. 2008 19:14
Re: A pokles bude pokracovat
Priemerny vek aut v SRn je 8,5roka. Jednoducho ludia nemaju peniaze na nakup novych aut a jazdia do vtedy, pokial prejdu ich auta cez TÜV. Ludi, ktori sa pohybuju na hranici slabeho prijmu (1200-1600 brutto )je predsa len vacsina. Neustale stupajuce ceny zakladnych potravin, ceny el. energie, paliv, teraz od septembra plynu o 25%,... nic prijemne.
Uz niekolko rokov v Nemecku rastu platy -chvalyhodne, ale stale si za svoje platy Nemeci mozu kupit menej a menej statkov. Z kazdeho Eura , ktore zarobi Nemec mu ostane vo vrecku iba 48 Centov. :-(