Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Ford Focus Electric opustil evropskou výrobní linku

Michal Fokt
Diskuze (15)
Evropská divize Fordu začala v německém Saarlouis vyrábět elektromobil Focus Electric coby první plně elektrický model v historii značky.

Evropský Ford včera zaznamenal další významný milník své historie. Tato na "Starém kontinentu" už docela dobře domestikovaná značka začala v Saarlouis sériově vyrábět elektromobil Focus Electric, jenž ale není vrcholem, ale jen začátkem ekologických aktivit americké automobilky v této části světa.

Ford Focus Electric je, stejně jako ostatní modely této řady, globálním produktem, jeho specifikace se tedy shoduje s americkou verzí. Li-Ion akumulátory roztáčí 107kW motor s točivým momentem 245.Nm a pětidveřový hatchback s nimi zvládne ujet až 96 km. Maximální rychlost vozu činí 135 km/h a nabíjení článků trvá nejvýše tři hodiny. Výrobce slibuje, že je elektromobil schopen využít až 95 % kinetické energie, která je normálně ztracena při brzdění.

Ford Focus Electric je první z nové generace ekologicky šetrných vozů s modrým oválem ve znaku. Příští rok jej doplní plug-in hybridní model Ford C-MAX Energi a nedlouho poté bude následovat Ford Mondeo Hybrid. Co myslíte, bude mít v Evropě větší úspěch, než v Americe?

Michal Fokt
Diskuze (15)
15. 6. 2013 20:36
96km?
Neviem od kial to redakcia ma ale všade sa uvádza dojazd 100 míľ, čo je v prepočte vyše 160 km.
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2013 18:47
Re: no super
Až tak divní lidé, aby kupovali tohle, tam však očividně nejsou. Hlavně, že Electric "úspěšně" plní sklady a ekoteroristé jsou spokojení.
15. 6. 2013 16:52
Re: no super
96km by bylo jeste pohoda, je potreba rici, ze je to "az 96km" a realne testy s elektromobily ukazuji, ze skutecna hodnota dojezdu muze by i mene nez polovicni proti te idealni. Takze tohle je na to doject do prace, tam zaparkovat, pres den nabijet a pak ject zpatky.
Tohle dava smysl jenom v Kalifornii, kde ziji divni lide a takovehle veci opravdu pouzivaji. Stoji to 40.000USD, z toho dostane clovek 8000USD tax return, muze sam do high occupancy pruhu a ma zadarmo parkovani s nabijenim v miste, kde jinak parkovani vyjde rocne i na vice nez 10.000USD rocne. Pak uz tam nejaka navratnost muze byt. To auto se za tri roky jezdeni zaplati jen na danich a parkovani. Navic clovek usetri nejake dva tisice dolaru rocne za benzin.
15. 6. 2013 11:42
Ďaľšie elektrozúfalstvo ...
Nebyť "ekolegislatívy" a podpôr v EÚ i v USA tak tieto vozidlá by nikoho nenapadlo ani vyrábať ....
14. 6. 2013 22:24
Re: ok
Do kufru mrtvé prase a můžeš jezdit na bioplyn. >:-[]