Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První nové Volvo FH16 750 v České republice

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Společnost Volvo Trucks předala firmě DV-Trans, spol. s r.o. první vůz nové generace Volvo FH16 750 v České republice.

Společnost Volvo Trucks představila novou generaci modelové řady FH počátkem září loňského roku. V druhé polovině letošního srpna došlo k předání úplně prvního tahače Volvo FH16 750 nové generace v nejvýkonnějším provedení na území České republiky.

Nové Volvo FH16 750 se stalo součástí vozového parku společnosti DV-Trans, zaměřující se na přepravu sypkého zboží se specializací na dopravu zemědělských komodit a výrobků z těchto komodit i výrobků chemického průmyslu.

Jeden ze dvou jednatelů společnosti DV-Trans pan Jaroslav Janečka uvedl, že nové Volvo FH16 750 bylo pořízeno pro úplně prvního řidiče společnosti a je do jisté míry i oceněním jeho práce. Dalším důvodem pro nákup tohoto vozidla byla i skutečnost, že nový model zvyšuje prestiž značky.

Volvo FH16 750 dodané společnosti DV-Trans je poháněno přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 16,1 l v provedení EEV, disponujícím výkonem 551 kW (750 k) a točivým momentem 3550 N.m. S tímto motorem spolupracuje převodovka I-Shift a vozidlo je vybaveno systémem I-See. Ten si do paměti ukládá profil každého kopce, a tak může při příštím průjezdu díky optimálnímu řazení ušetřit spoustu paliva.

Řidič má k dispozici kabinu Globetrotter s dvojicí lůžek a může se spolehnout na řadu bezpečnostních systémů od ESP přes systém podpory při změně jízdního pruhu (LCS), hlídání jízdního pruhu (LKS) až po systém upozorňující na přicházející únavu a zesílenou motorovou brzdu VEB+. Tahač je vybaven xenonovými hlavními světlomety, hliníkovými disky kol Dura Brigit a hydraulikou pro sklápění návěsu.

Při zkušební jízdě, kdy se řidič společnosti DV-Trans pod dohledem školitele ekonomické jízdy seznamoval s novým vozidel, na trase Plzeň - Montlucon (F) - Saarbrucken (D) – Plzeň dlouhé 2600 km jelo Volvo FH16 750 zhruba 300 km bez nákladu a zbytek pak s plným zatížením 40 tun celkové hmotnosti. Průměrná spotřeba paliva se přitom dostala na hodnotu 29,7 litrů nafty na 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - mysak2
2. 10. 2013 17:00
mazec
by mě zajímalo jaká by byla spotřeba kdyby byl naloženej třeba na 50%?? Řekl bych že se potvrdilo to co tvrdim pořád že to že máš výkonej motor ještě neznamená vysokou spotřebu. Po evropě jezdí předváděcí Scanie V8 560 naložená na 40tun a někde jsem četl že má průměr 35. to je docela rozdíl víc jak 5L na 100km ve prospěch volva
15. 9. 2013 21:46
spotreba
ty vole, 16liter 750 koníkov a spotreba ľahko pod 30 litrov, no kukám jak puk...pamätám jak moj oco dostal cca 11-12roky dozadu nové Volvo FH12 460 a spotreba cca 30-32...nejakých 29 keď bol prázdny!!! ale závidím tomu šoférovy, čo jazdí s tou 750-kou :-) ...ešte by ma zaujímala cena takej FH16 750...
Avatar - romgator
27. 8. 2013 11:13
Re: úžasné auto
JO jo, trucky, to jsou ještě pořád pořádný kusy železa. Volva a Scanie mám nejradši, ovšem DAF je též zlatíčko. :yes:
27. 8. 2013 09:11
Re: úžasné auto
To asi nebude stejné auto... ;-)
Avatar - vabis
27. 8. 2013 07:56
úžasné auto
aj to mají ve full vývavě :-! to je ono, tady ještě před předáním ;-) [odkaz]