PSA Peugeot Citroën: prodeje klesly v roce 2009 o 2,2 %
Druhý největší evropský výrobce automobilů, kterým je francouzská skupina PSA Peugeot Citroën, oznámila, že jí v loňském roce klesly prodeje osobních a lehkých užitkových vozů o 2,2 procenta na 3,19 milionu jednotek. Co se jednotlivých značek týká, prodeje vozů značky Peugeot klesly o 3,3 %, zatímco prodeje vozů Citroën vykázaly pokles o 0,7 %. V Evropě činil pokles prodeje vozů koncernu PSA 4,4 procenta, což znamenalo 2,13 milionu prodaných vozidel. V Latinské Americe klesly francouzské skupině prodeje o 11 % na 234 tisíc vozů, v Číně naopak prodeje vzrostly o 52 % na 272 tisíc vozidel.
Navzdory poklesu prodeje tržní podíl skupiny PSA Peugeot Citroën na celosvětových prodejích vzrostl, a to na 5,1 %. Celosvětový trh s automobily totiž v loňském roce klesl o zhruba 3,5 %. Vzhledem k tomu, že evropský trh s automobily se v roce 2009 propadl o 5,4 %, vzrostl tržní podíl koncernu PSA na 13,7 %.
Koncern PSA Peugeot Citroën neočekává, že by v letošním roce došlo k oživení evropského trhu. Francouzská skupina předpokládá, že k oživení trhů s novými vozy dojde po celém světě s výjimkou Evropy, která se bude muset potýkat s koncem šrotovného v evropských zemích. Podle koncernu to byla právě státní opatření na podporu automobilového průmyslu, která pomohla zvýšit prodeje vozů v některých evropských zemích, zejména ve Francii a v Německu.