Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA Peugeot Citroën: Hybride HDi

Libor Zezulka
Diskuze (18)
Skupina PSA Peugeot Citroën představuje dvojici modelů, které jsou nositeli nové technologie, Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi. Oba modely jsou vybaveny hybridním diesel – elektrickým pohonem.

Skupina PSA Peugeot Citroën představuje dvojici modelů, které jsou nositeli nové technologie, Peugeot 307 a Citroën C4 Hybride HDi. Oba modely jsou vybaveny hybridním diesel – elektrickým pohonem. Průměrná spotřeba „hybridů“ se pohybuje kolem 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 vykázaly hodnotu 90 g na 1 kilometr. Technologie Hybride HDi je použita u motoru 1,6 l HDi s filtrem pevných částic FAP. Systém Stop&Start (STT) poslední generace je doplněný o elektromotor s převodníkem, velkokapacitní baterie a elektronickou kontrolu. Přenos výkonu probíhá přes manuální převodovku.

Technologie Hybride HDi umožňuje např. obnovovat energii během zpomalování nebo brždění vozu, využití elektrické energie bez znečisťujících emisí a zvýšeného hluku v městském provozu až do rychlosti 50 km/hod, standardní využívání elektrické energie v tzv. Modu ZEV nebo zlepšení akcelerace na silnicích a dálnicích až o 35 % proti srovnatelným motorům. PSA Peugeot Citroën plánuje první vozy s tímto pohonem uvést na trh v roce 2010. Nicméně tento počin je závislý na dostupnosti technologie a přijatelné ceně.

V současné fázi by byl cenový rozdíl mezi vozem s technologií Hybride HDi a srovnatelným modelem HDi pro většinu zákazníků nepříznivý. PSA Peugeot Citroën proto hodlá pokračovat ve vývoji a soustředit se zejména na velkokapacitní baterie, elektromotor – generátor, převaděč a systém obnovy energie bržděním, a to za účasti nejlepších vědeckých a výzkumných týmů.

Libor Zezulka
Diskuze (18)