Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic: Modernizovaná MPV na českém trhu od 359.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
Renaulty Scénic a Grand Scénic s upraveným designem dorazily na český trh. Na nové motory si ale budeme muset ještě počkat.

Podoba modelů Scénic a Grand Scénic s novou tváři i první informace o pohonných jednotkách byly sice odhaleny již na konci loňského listopadu, ale světová premiéra se odehrála na autosalonu v Bruselu probíhajícím od 12. do 22.ledna.

Od února jsou modernizovaná MPV oficiálně nabízena i na českém trhu. Zákaznicí si tedy již nyní mohou pořídit Scénic i Grand Scénic s novými předními partiemi. Zájemci o nové přeplňované motory 1,2 Energy TCE 115 a 1,5 dCi 110 si ovšem budou muset ještě počkat. V nabídce českého zastoupení Renaultu prozatím nefigurují ani výkonnější verze zážehových motorů a nejvýkonnější turbodiesel 2,0 dCi 160 je k dispozici pouze pro Grand Scénic.

Renaulty Scénic a Grand Scénic jsou v modernizovaném provedení na českém trhu nabízeny ve čtyřech stupních výbavy. Základ představuje Expression nabízející mimo jiné čtveřici airbagů, ESP, ASR, ABS, EBV, kartu Renault Keyless Drive, palubní počítač, barevnou multifunkční obrazovku, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 Bluetooth a USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky stavitelná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a přední mlhové světlomety.

Druhý stupeň výbavy Dynamique přidává 16-palcová litá kola, boční lišty v barvě karoserie, LED pro denní svícení, volant a hlavici řadicí páky v kůží, hlavové airbagy, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, tempomat a výškově stavitelné sedadlo spolujezdce.

Renault Scénic 2012 - ceny a technická data zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1101,6 16V 110 E85Energy TCE 115TCE 1302,0 16V 140
Převodovka6M6M6M6MCVT
Zdvihový objem [cm3]15981598119813971997
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]81/600081/600085/450096/5500103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250151/4250190/2000190/2250195/3750
Max. rychlost [km/h]185185180190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (12,6)11,7 (12,6)11,7 (12,6)10,5 (11,5)10,6 (11,4)
Město spotř. [l/100 km]10,1 (10,4)9,5 (9,7)7,2 (7,5)9,8 (9,9)10,9 (10,7)
Mimo město spotř. [l/100 km]5,9 (6,2)5,9 (6,0)5,2 (5,4)5,910,5 (6,7)
Komb. spotř. [l/100 km]7,4 (7,7)7,2 (7,5)5,9 (6,1)7,3 (7,4)8,1 (8,2)
Emise CO2 [g/km]174 (178)166 (172)135 (140)168 (170)186 (188)
Pohotovostní hmotnost [kg]1371 (1460)1371 (1460)1410 (1491)1401 (1481)1449 (1517)
Cena Expression [Kč]359.900,- (389.900,-)----
Cena Dynamique [Kč]399.900,- (429.900,-)----
Cena Bose [Kč]-----
Cena Privilege [Kč]-----

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení. Ceny Grand Scénicu v pětimístném provedení jsou oproti němu o 15.000,- Kč nižší.

Od provedení Bose si lze Scénic i Grand Scénic pořídit pouze se vznětovými motory. Předchozí dva stupně výbavy tato verze rozšiřuje o 17-palcová litá kola, Hands-free kartu Renault, bi-xenonové světlomety, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a audio systém Premium Bose s devíti reproduktory.

Vrcholné provedení Privilege přidává systém varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, audio systém Sound by Arkamys a navigační systém Carminat TomTom s pokrytím celé Evropy.

Samozřejmostí je bohatá nabídka příplatkové výbavy. Ta obsahuje například systém kontroly tlaku v pneumatikách za 3.100,- Kč, zatmavená zadní skla za 4.100,- Kč, vyhřívaná přední sedadla za 5.600,- Kč, kožené čalounění za 50.400,- Kč, elektricky otevíratelné panoramatické střešní okno za 25.200,- Kč a zadní parkovací kameru za 15.200,- Kč. Navigační systém Carminat TomTom je pro nižší stupně výbav k dispozici od 13.700,- Kč. Za metalický lak se připlácí 13.700,- Kč.

Renault Scénic 2012 - ceny a technická data vznětových motorizací
MotordCi 95dCi 110Energy dCi 110Energy dCi 130dCi 150dCi 160
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]146114611461159819951995
Válce/ventily4/24/24/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/400081/400081/400096/4000110/4000118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750260/1750320/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]170180180195200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,512,3 (13,3)12,5 (13,5)10,3 (11,1)9,7 (10,1)9,1 (9,5)
Město spotř. [l/100 km]5,45,84,55,19,08,3
Mimo město spotř. [l/100 km]4,04,3 (4,4)3,94,05,95,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,54,94,14,47,06,6
Emise CO2 [g/km]120127 (128)105114184173
Pohotovostní hmotnost [kg]14081421 (1514)1434 (1516)1490 (1563)1583 (1668)1587 (1679)
Cena Expression [Kč]-419.900,- (449.900,-)----
Cena Dynamique [Kč]-459.900,- (489.900,-)-498.900,- (528.900,-)--
Cena Bose [Kč]---533.900,- (563.900,-)--
Cena Privilege [Kč]-506.900,- (536.900,-)-545.900,- (575.900,-)-(606.900,-)

Data v závorkách platí pro Grand Scénic v sedmimístném provedení. Ceny Grand Scénicu v pětimístném provedení jsou oproti němu o 15.000,- Kč nižší.

Příplatek za dvouspojkovou převodovku EDC pro 1,5 dCi je 30.000,- Kč, ostatní motorizace mohou mít jen manuální převodovku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 00:20
Re: motory
OK ;-)
18. 2. 2012 00:17
Re: motory
ano stredovy posuvny tunel je nizky.
18. 2. 2012 00:14
Re: motory
zle som sa vyjadril, mal som na mysli skor vahu, ta nie je az o tolko mensia ako ten vnutorny priestor ;)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2012 00:14
Re: motory
Ono ten rozdíl tam je, hodně v šířce interiéru. Novou Merivu jsem si hodně prolezl a musím uznat, že se mi uvnitř líbilo, vše bytelně zpracováno, příjemně tvarováno, fakt moc pěkné, jen Scénic je uvnitř opravdu vzdušnější a má větší čelní plochu, to udělá ve spotřebě velký rozdíl.
Zafira je opravdu velká, ale má konkurovat i větším MPV a proti ní má Renault Grand Scénic.

Jediné, co se mi na Merivě moc nezdálo, nevím, jestli to tam máš či ne, to je ten středový posuvný tunel, nějak jsem nemohl najít tu správnou polohu. Jo a příplatkové ortopedické sedačky, kde se můj ne až tak velký zadek cítil hodně stísněný a déle jak půl hodiny bych to nevydržel... škoda, opěradla byla velmi dobrá.
18. 2. 2012 00:07
Re: motory
to je sice pravda, ale zase tak giganticky rozdiel tam nie je, aby ospravedlnil ten narast spotreby. V hmotnosti je tam len cca 50 kg. Na Scenicu sa mi paci ze si zachovava kompaktnost. Napriklad so Zafirou to Opel riadne prepiskol.. Tak tazke a velke auto je potom neohrabane v meste a taktiez jedinym pouzitelnym motorom potom ostava nafta co posuva auto do uplne inej roviny.