Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur 1.2 TCe vs. Opel Mokka 1.4 Turbo: Čerstvá módní vlna

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)
Renault vtrhl s modelem Captur mezi městské crossovery těsně za zády Opelu Mokka a stejně jako on sází na zvýšený posaz a kompaktní velikost do města. Je francouzská „kořist“ lepší než německá „káva“?

Elektřina, potraviny, služby – všechno je dražší. Pouze ceny SUV padají. I když – klesají především proto, že se na trhu objevila SUV menšího vzrůstu. Automobilkám došlo, že většině zákazníků se na této kategorii líbí především zvýšená pozice za volantem, a tak začínají vyrábět kompaktní městské

crossovery. Novinkou na trhu je Renault Captur. Už jen to jméno – ve francouzštině se vyslovuje stejně jako slovo „capture“, které mimo jiné znamená kořist. Francouzské městské SUV módních tvarů měří na délku 4,12 metru a stává se přímým konkurentem Opelu Mokka.

Ačkoli oba vozy sázejí na zajímavý design, je to opel, který se více blíží čistší terminologii SUV. Nabízí se i s pohonem všech kol v kombinaci s přeplňovaným výkonným zážehovým motorem, renault pořídíte pouze jako předokolku.

V mokce řidič sedí o něco výš. Zdá se, že je tu i víc místa na kolena, i když jde o rozdíl téměř zanedbatelný. Kabina potěší celkově kvalitním zpracováním a bytelností. Množství tlačítek na středové konzole může zpočátku působit chaoticky, protože každá funkce má samostatný ovladač. Kdo ale někdy jezdil novými opely, ihned se tu vyzná. Přístrojová deska není žádným posledním výstřelkem módy, posádka se však bude cítit příjemně.

Captur působí jako o generaci mladší soupeř. Digitální rychloměr nebo sedmipalcová obrazovka by mohly oslovit mladší zákazníky, kteří chtějí z malého auta přesednout do malého crossoveru. Zadní lavici lze posouvat v rozsahu 16 cm, takže kabina renaultu je variabilnější než opelu. Pokud by však někomu šlo vyloženě jen o praktičnost interiéru, měl by se podívat na Renault Kangoo, vedle kterého by captur zbledl závistí.

Kompaktní rozměry vozů je ve městě potřeba ocenit. Výkony přeplňované čtrnáctistovky mokky by dokázaly potrápit i zástupce větších automobilových kategorií (zdravíme Kiu Cee´d a Hyundai i30). Agregát capturu má také hladký a jemný chod, nová dvouspojková převodovka umí výkon 88 kW efektivně využívat.

Pro vozy s výše položeným těžištěm bývá zkouška spotřeby nepříjemnou prověrkou, která ukáže nelítostnou pravdu. Vyšší stavba karoserie si vždy vyžádá daň v podobě většího víru v nádrži. Captur vykázal spotřebu od 7,1 litru (při poklidném tempu), do 9,4 litru (na cestě po dálnici). Ještě tristnější je výsledek v případě silnějšího opelu. Přeplňovaná čtrnáctistovka má výraznější zvukový projev, předvádí rychlejší sprinty a spálí téměř o litr více benzinu než motor 1.2 TCe. V zimě vám ale pohon všech kol mokky může přijít vhod. Škoda příliš nejistého řízení a houpavého podvozku v zatáčkách, jinak by se jízdní vlastnosti opelu daly chválit více.

Základní cena Mokky 1.4 Turbo startuje na akčních, ale stále velmi ambiciózních 509 000 Kč. Opel však na rozdíl od Renaultu zařadil do příplatkové výbavy prvky, které si pro captur neobjednáte: například integrovaný nosič kol FlexFix nebo systém varující před kolizí.

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 9/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)