Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio IV: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (19)
Nové Clio přijíždí s výrazným logem na přídi. Je to jediná změna, nebo nabízí i jiné novinky?

Čtvrtá generace Renaultu Clio bude dostupná pouze s pětidveřovou karoserií, to ale vůbec nevadí, automobil i tak vypadá velice dynamicky a navíc mu to velice sluší.

Přídi automobilu jasně dominuje logo značky, které však ve skutečnosti není tak mamutí, jak se zdá na fotografiích. Kosočtverec je do předku Clia elegantně zakomponován, to se však nedá říci o diodách pro denní svícení, které můžeme nazvat pihou na kráse nového Clia. Ty totiž působí, jakoby je mezi hlavní světlomety a logo Renaultu vložil autor tvarů až dodatečně. Netřeba dodávat, že více než podobné pásy diod se objevují na mnohých starších vozech, které světla pro denní svícení originálně neměly a dostaly je až doma.

Renault klade důraz na to, že Clio IV bude kvalitně zpracováno. Při prvním seznámení se s vozem se zdá, že se to automobilce povedlo. V interiéru nic nevrže, ani nechrastí.

Kabina působí velice luxusním dojmem, použité plasty jsou sice tvrdé, nevypadají však lacině jako u jiných aut. Středový panel je minimalistický, objevuje se zde jen několik tlačítek a obrazovka multimediálního systému. Lesklé černé plasty se však lehce poškrábou, navíc se dostaly i na volant, který se kvůli tomu nedrží tak příjemně.

Schránka před spolujezdcem je malá, nad ní je umístěn poněkud nesmyslný odkládací prostor. Ten je mělký a není schovaný pod víkem. Nezbytnosti odložené sem jsou tak všem na očích, navíc se sem dají položit jen drobnosti jako mobil, peněženka nebo malá láhev.

Oproti minulým generacím se už za volantem nesedí tak vysoko. Na zadních sedadlech je pak více prostoru než v hlavním konkurentovi – Peugeotu 208, a to hlavně z hlediska místa nad hlavou.

Objem zavazadlového prostoru činí 300 litrů, zavazadelník je široký 102 centimerů, dlouhý 65 cm a vysoký 55 mm. Je tu však hluboký schod mezi nakládací hranou a dnem kufru. Víko se pak hůře zavírá.

David Bureš
Diskuze (19)
27. 9. 2012 21:54
Re: Čína pozdravuje
Nemas celkom pravdu. Na fotke v tvojom odkaze je sice pekny volant, ale z RS verzie. Ak pozries na nemecku alebo francuzsku stranku renaultu, tam je uz dlhsi cas funkcny konfigurator noveho clia. Od verzie Dynamique je tam stale plast na volante, ak si nezvolis farebny interier (vtedy je tam plast vo farbe podla vyberu) tak tam bude plast v klavirovom laku. Ale stale plast. Jedine nizsie stupne vybavy maju volant bez tohto modneho vystrelku.
Takze to az tak na mne nie je a v tomto by som si auto neposkladal ako by som chcel ;-\
27. 9. 2012 20:33
Re: Čína pozdravuje
Nikdo ti barevný plast na volant nenutí. U Renaultu si můžeš vybírat a je jen na tobě, jak si auto poskládáš. Třeba pak skončíš u trochu jiného volantu.
[odkaz]
27. 9. 2012 20:05
Re: Čína pozdravuje
Ku kritike noveho Clia, ktore sa mi inac velmi paci ;-) by som este dodal:
- ten nezmysleny farebny plast na volante - evidentne estetika je pre francuzov dolezita, ale ci mysleli na to, ze ten volant plni inu funkciu >:D
- klavirovy lak na stredovej konsole oramcekovany tou imitaciou - nielen ze to bude stale "zababrane" od palcov to este odzrkadlovanie svetla je zarucene
- mala nadrz (v porovnani s III generaciou), ale s tym sa da este zit :-)
Avatar - PeterLuk
27. 9. 2012 18:09
Re: Čína pozdravuje
Ja som nové Cliá videl, a popravde, tiež sa mi viac páči verzia bez LED-iek. ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2012 15:58
Pěkné
Vypadá docela dobře. Hlavně tedy exteriér.