Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy

Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy

 
 

Nástupce tříprostorového méganu si přiváží skvělý design a velkorysou délku. Chybí mu vůbec něco?

Osobní setkání posílilo dojmy z fotografií – vznešenost, v nižší střední třídě nevídaná, se naživo potvrdila. Renault s nesklonitelným jménem přímo září protáhlou elegancí a znamenitě zamaskoval i vysokou záď.

Přepracovaná příď se na rozdíl od hatchbacku hlásí k jednoznačné eleganci, opačný konec vystavil světu pěkné obliny a přiměřené rozměry. Zejména s přidaným aerodynamickým kitem je krásy na rozdávání. Trochu slabší je to s omezenou motorovou paletou, v níž zcela chybí moderní jednotky TCe i dvoulitrový diesel.

Uvnitř se s nezbytnými změnami opakuje Mégane hatchback, hlavním rozlišovacím znakem je přístrojový štít, který dal přednost klasickým analogovým přístrojům před displeji. Vypadá proto nyní o poznání lépe – něco takového bych bral, klidně jako příplatek, i do hatchbacku. Plasty uvnitř již nejsou měkčené, ale pouze kašírované, tzn. na lehký omak měkké, ale s tvrdým podkladem. Šetřit se tedy začíná zjevně i u Renaultu. Jinak je pocit z interiéru velmi dobrý, podle mého názoru lepší, než v hatchbacku, aniž by pro to byl jednoznačný důvod.

Zklamáním je naopak posezení vzadu. Topologie je neúprosná, a tak elegantně splývající střecha sebrala svislé centimetry nad zadní sedačkou. Podle standardního měření je jich sice dost, ale 186 centimetrů vysoký pasažér se musí hodně skrčit, aby dosáhl na opěrku hlavy. Podle střízlivého odhadu si vzadu opře hlavu postava minimálně o 15 centimetrů nižší. Nelíbil se mi ani krátký sedák – 46 cm je hodnota, obvyklá o třídu níže. Všechny ostatní směry jsou v pořádku – proti hatchbacku o 61 mm protažený rozvor, shodný s kombi, přináší štědré centimetry pro nohy vpředu i vzadu. I na šířku je místa požehnaně a příčných centimetrů je vždy dost.

To platí i o zavazadelníku – vynikajících 530 litrů objemu těží zejména z nadprůměrných 114 centimetrů mezi podběhy a 112 centimetrů od spodní hrany zadního opěradla. Problém je pouze v jednodché konstrukci závěsů, značně vysoké nakládací hraně (73 cm) i „schodu“ (20 cm), nejvíce ovšem v úzkém přístupovém otvoru, kterým se protáhne břemeno nanejvýš 43 centimetry silné. To je ovšem obvyklá cena za rekordní litry u dostupných sedanů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

Madrid správu nad Katalánskem nepřevezme, pokud v regionu proběhnou předčasné volby Madrid správu nad Katalánskem nepřevezme, pokud v regionu proběhnou předčasné volby

Místopředsedkyně španělské vlády Soraya Sáenzová ve…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Dnes 18:50

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet během porodu císařským řezem

Děs na porodním sále: Pod rodičkou začalo hořet…

Ty nejděsivější vzpomínky bude mít na porod osmadvacetiletá prvorodička Marta ze Slovenska. Přímo během porodu…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

Atlético opět lovilo v Anglii! Pro nový stadion má experta na trávník

Atlético opět lovilo v Anglii! Pro nový stadion má…

Atlético Madrid hlásí další posilu. A stejně jako Diego Costa přichází z Anglie. Tentokrát se však nejedná o…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…