Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy

Frankfurt živě: Renault Fluence – První dojmy

 
 

Nástupce tříprostorového méganu si přiváží skvělý design a velkorysou délku. Chybí mu vůbec něco?

Osobní setkání posílilo dojmy z fotografií – vznešenost, v nižší střední třídě nevídaná, se naživo potvrdila. Renault s nesklonitelným jménem přímo září protáhlou elegancí a znamenitě zamaskoval i vysokou záď.

Přepracovaná příď se na rozdíl od hatchbacku hlásí k jednoznačné eleganci, opačný konec vystavil světu pěkné obliny a přiměřené rozměry. Zejména s přidaným aerodynamickým kitem je krásy na rozdávání. Trochu slabší je to s omezenou motorovou paletou, v níž zcela chybí moderní jednotky TCe i dvoulitrový diesel.

Uvnitř se s nezbytnými změnami opakuje Mégane hatchback, hlavním rozlišovacím znakem je přístrojový štít, který dal přednost klasickým analogovým přístrojům před displeji. Vypadá proto nyní o poznání lépe – něco takového bych bral, klidně jako příplatek, i do hatchbacku. Plasty uvnitř již nejsou měkčené, ale pouze kašírované, tzn. na lehký omak měkké, ale s tvrdým podkladem. Šetřit se tedy začíná zjevně i u Renaultu. Jinak je pocit z interiéru velmi dobrý, podle mého názoru lepší, než v hatchbacku, aniž by pro to byl jednoznačný důvod.

Zklamáním je naopak posezení vzadu. Topologie je neúprosná, a tak elegantně splývající střecha sebrala svislé centimetry nad zadní sedačkou. Podle standardního měření je jich sice dost, ale 186 centimetrů vysoký pasažér se musí hodně skrčit, aby dosáhl na opěrku hlavy. Podle střízlivého odhadu si vzadu opře hlavu postava minimálně o 15 centimetrů nižší. Nelíbil se mi ani krátký sedák – 46 cm je hodnota, obvyklá o třídu níže. Všechny ostatní směry jsou v pořádku – proti hatchbacku o 61 mm protažený rozvor, shodný s kombi, přináší štědré centimetry pro nohy vpředu i vzadu. I na šířku je místa požehnaně a příčných centimetrů je vždy dost.

To platí i o zavazadelníku – vynikajících 530 litrů objemu těží zejména z nadprůměrných 114 centimetrů mezi podběhy a 112 centimetrů od spodní hrany zadního opěradla. Problém je pouze v jednodché konstrukci závěsů, značně vysoké nakládací hraně (73 cm) i „schodu“ (20 cm), nejvíce ovšem v úzkém přístupovém otvoru, kterým se protáhne břemeno nanejvýš 43 centimetry silné. To je ovšem obvyklá cena za rekordní litry u dostupných sedanů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Včera

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky, popsala svědkyně

Střelba v Chomutově: Radek zemřel před očima matky,…

Křik, nadávky, zběsilá jízda po sídlišti, lidé uskakují a řinčí plech nabouraných aut. To vše předcházelo…

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve vedru zoufale volaly o pomoc

Matka zavřela malé děti v kufru a šla na nákup. Ve…

Obvinění z týrání dětí si vyslechla Tori Castillová z města Riverdale v Utahu. Své dvě malé děti totiž v horkém…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…