Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault ve Frankfurtu předvede nový Mégane a Dacii Duster

Diskuze (37)
Francouzská automobilka na září chystá modernizaci dvou svých klíčových modelů. Kromě toho předvede nový motor pro Formuli 1 a nový koncept.

Dvě podzimní novinky Renaultu podpoří vzestup, který momentálně táhne nové Clio a slibný start crossoveru Captur. Nyní jsou na řadě dva další objemové modely – faceliftu se dočká kompaktní Mégane a levné SUV Duster, které se v Evropě prodává pod značkou Dacia.

Mégane během své pětileté kariéry podstoupil už jeden facelift. Současná, třetí generace debutovala současně s předchozím Volkswagenem Golf, loni prošla mírným vylepšením vzhledu. Kromě toho přinesla nové motory 1.2 Energy TCe (85 kW, 190 N.m), 1.6 Energy dCi (96 kW, 320 N.m) a modernizovaný 1.5 Energy dCi (81 kW, 260 N.m).

Od druhého faceliftu lze čekat výraznější zásah do vzhledu, vzorem by mohlo být právě nové Clio a Captur. Renault má v zásobě také nové motory, které zatím Méganu nedopřál – tříválcový 0.9 Energy TCe (66 kW, 135 N.m), který by mohl nahradit základní benzinovou šestnáctistovku, a silnější variantu čtyřválce 1.2 Energy TCe (97 kW, 205 N.m), která už ve Scénicu nahradila původní motor 1.4 TCe, jenž měl stejné základní parametry. Navíc dnes Renault už „umí“ zkombinovat motor 1.2 TCe s dvouspojkovou převodovkou, Méganu momentálně možnost samočinného řazení u benzinových agregátů chybí.

Také u Dusteru se dá očekávat úprava v souladu s nejnovějšími modely. MPV Lodgy by mohlo být inspirací designových úprav i dárcem nového motoru 1.2 TCe o výkonu 85 kW. Renault do Dusteru jistě vkládá velké naděje, za letošní první pololetí se prodalo 188 tisíc kusů, což představuje meziroční růst o 50 %.

Rok 2014 pak bude u Renaultu ve znamení důležitých novinek ve vyšších třídách, představí se zcela nové generace modelů Scénic, Laguna a Espace, přičemž u Laguny výrobce slibuje podstatně atraktivnější design a u MPV Espace přesah do populárního teritoria crossoverů. Všechny tři modely dostanou novou modulární platformu CMF, která se stane i základem nových Nissanů Qashqai a X-Trail.

Diskuze (37)
25. 7. 2013 11:51
Re: confusion
no to se obávám...
25. 7. 2013 00:06
Re: nový koncept
Bodejť by současná Laguna šla na odbyt, když je prostě ŠKAREDÁ, nemá smysl chodit kolem horké kaše. Přední světla, do kterých se absurdně zasekávají rohy nárazníků, nahoru vystrčené a jakoby dlátem opracované koncové svítilny liftbacku. A to už nemluvím o mizerné nabídce prostoru na zadním sedadle. Kdo by tohle proboha chtěl, navíc když to teď na českém trhu ještě brutálně zdražili? >:D
Avatar - Ham.
24. 7. 2013 15:45
Re: nový koncept
Proč bych nesrovnával? Je to snad zakázané? Jsou to oba zástupci střední třídy a i přes vyšší cenu 3er jí Francouzi dávají přednost před Lagunou. Laguna III se naopak z podprůměru spolehlivosti Laguny II vyškrábala, ale problém je, že zákazníci jí už nevěří. LII bylo sice technicky pokrokové auto ale prakticky všechny nové prvky nefungovaly jak měly.Elektronika nefungovala často již u nových vozů, turbodmychadla Garret odcházela jak na běžícím pásu. S prvními mrazy přestaly fungovat detektory tlaku vzduchu v pneumatikách. Nesvítící ovladače a displej automatické klimatizace s opravou za 25 tisíc Kč (nutná kompletní výměna) vedla k tomu, že většina Lagun jezdila se středovým panelem tonoucím ve tmě. Hromada závad na podvozku od uvolněných štítů výfuku až po rychle vytlučená spodní ramena. Elektronická palubní síť často žila vlastním životem. Nejlepší jsou historky, kdy majitel nedokázal auto vůbec nastartovat tlačítkem, Start/Stop nebo jej pro jistotu vůbec nevpustila do auta. Do vozu se sice nakonec dostal s nouzovým klíčem uloženým na kartě, takže v zimě neumrzl, ale nikam neodjel. Kvalita interiéru zoufalá, prosezené sedačky po roce používání, nefunkční sklápění zrcátek, nefunkční palubní počítač, vadné vstřikovače common-railu, protisluneční roletky zapadlé ve výplních dveří, vadné xenonové výbojky etc., etc., etc....
Avatar - Emel
24. 7. 2013 13:51
Re: nový koncept
Proč srovnáváš Lagunu s 3er? To jsou přece jiné cílové skupiny, jak ve Francii tak jinde. První generace Laguny byl velký úspěch, i její předchůdce (21) se prodával dobře. Laguna II měla své problémy, ale na druhou stranu to bylo technicky pokročilé a velmi pohodlné auto... při představení modelu s měřením tlaku v pneu, kartou místo klíčku, moderními commonrail motory atd. Až Laguna III spadla do podprůměru, ze kterého vyčnívá pouze 4Control verze.
Avatar - Ham.
24. 7. 2013 11:40
Re: nový koncept
Ten kdo zvažuje kompaktní SUV nebo dokonce kompaktní MPV nezvažuje klasickou střední třídu a naopak. Kompakt je pořád kompakt i když se na jeho podvozek postaví stodola a střední třída je střední třída.