Renault Laguna GT: aktivní řízení všech kol na českém trhu
Klíčovou novinkou Renaultu Laguna GT je systém řízení všech kol. Komplikované zařízení se vrací na trh po mnohaleté odmlce, aby opět zkusilo štěstí u zákazníků, kteří jsou ochotní platit za jízdní vlastnosti vylepšené náročnou technikou.
Principy a řízení celého systému se nemění. Zadní kola se v závislosti na rychlosti jízdy natáčejí v opačném smyslu resp. ve stejném smyslu jako přední kola, tak aby byla v nízkých rychlostech vylepšena obratnost při manévrování s vozem a ve vysokých rychlostech zase jízdní stabilita. Díky natáčení kol obou náprav se v praxi zmenší úhel natočení volantu i rychlost reakce vozu na změnu polohy volantu.
Sportovně orientovaná Laguna má pod kapotou pouze čtyřválcové motory vyvinuté ve spolupráci s Renault Sport. Zážehový dvoulitr má nejvyšší výkon 150 kW při 5000 ot./min a točivý moment 300 Nm ve 3000 ot./min. Výkon turbodieselu 2.0 dCi povyskočil na 131 kW při 3750 ot./min a momentové maximum 400 Nm je k dispozici od 2000 ot./min.
Unikátnost verze GT má decentně připomínat sada pozměněných dílů a nových prvků výbavy. Patří sem nové nárazníky, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R18, zrcátka jsou nyní černá, stejně jako maska předních světlometů. Zadní svítilny dostaly tmavý kouřový nádech, na B-sloupku je logo GT, které se opakuje i na čalounění sedadel.
Renault Laguna GT na českém trhu | ||
Motor | 2.0 T (150 kW) | 2.0 dCi (131 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 150/5000 | 131/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 300/3000 | 400/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 232 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 8,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,2 | 6,5 |
Cena GT [Kč] | 929.900,- | 959.900,- |
Renault poskytuje na všechny Laguny včetně provedení GT záruku 3 roky nebo do ujetí 150 tisíc km. Verze GT bude zákazníkům k dispozici s karoserií liftback i kombi.
I když se cena Laguny GT přiblížila k milionové sumě, o nejdražší model této řady nejde. Nad sportovním vrcholem je ještě ten luxusní. Šestiválcové motory ale v tuto chvíli Renault v Laguně nenabízí.