Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Latitude: Kompletní technická data

Diskuze (197)
Mainstreamová vyšší střední třída nevymře. Renault nasazuje nový sedan Latitude s pestrou paletou čtyř motorů.

O novém Renaultu Latitude jsme poprvé informovali na začátku léta. Sedan vyšší střední třídy měl světovou premiéru na pařížském autosalonu, tehdy ovšem chyběly podrobné technické specifikace i další údaje. Zatím nezveřejněné informace Renault publikoval nyní.

Latitude je klasický tříprostorový sedan. Měří na délku 4897 mm, na šířku 1832 mm, na výšku 1483 mm a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2762 mm. Konstrukčně se jedná o kombinaci Renaultu Laguna, ze kterého pochází přední část platformy včetně celé přední nápravy (MacPherson), a velkých Nissanů, od kterých si Latitude půjčuje zadní víceprvkové zavěšení.

Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault
ModelLatitudeLagunaFluence
Délka [mm]489746954618
Šířka [mm]183218111809
Výška [mm]148314451479
Rozvor [mm]276227562702
Objem zav. prostoru [l]477-511450496

Latitude nabídne 477litrový zavazadlový prostor, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel. V případě varianty bez náhradního kola je základní objem 511 litrů. Standardem budou například adaptivní bi-xenonové světlomety, zadní diodová světla nebo osm airbagů. Renault bude mít jako první v segmentu ionizátor a osvěžovač vzduchu zkombinovaný s třízónovou klimatizací. Zákazníci si dále budou moci vybrat mezi audiosystémy Arkamys a Bose, dostanou navigaci Carminat TomTom a za příplatek i zadní parkovací kameru.

Čtveřice motorů, v hlavní roli turbodiesely

Pro Latitude Renault nabídne čtyři motory s objemem od 2 do 3 litrů, všechny se šestistupňovou převodovkou. Zajímavostí je, že všechny čtyři agregáty mají navzdory rozdílným palivům i konfiguracím válců vrtání shodně 84 mm a zdvih 90 mm.

Jediným zážehovým motorem je 2,0 16V z konstrukční řady M4R. Dosahuje nejvyššího výkonu 103 kW a maximum točivého momentu 197 Nm je dostupné v relativně nízkých 3750 min-1. Motor je připraven také pro spalování směsi etanolu E85, v takovém případě ovšem kombinovaná spotřeba vzroste na 10,7 l/100 km, ze 7,9 l při jízdě na benzin.

Základní turbodiesel označovaný dCi 150 (typ M9R) dává z objemu 2,0 litru 110 kW a 340 Nm. Jako jediný motor vykazuje zrychlení z 0 na 100 km/h za více než 10 sekund (konkrétně 10,3 s). Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km je naopak v rámci řady Latitude nejnižší. Jedinou možností je manuální převodovka PK4.

Výkonnější variantu představuje tentýž agregát naladěný na 127 kW, dle počtu koní obchodním označením dCi 150. Ten umožňuje volbu mezi manuální převodovkou PK4 a automatickou AJ0. V případě automatu je ovšem maximum výkonu posunuto do nižších otáček a točivý moment je snížený z 380 na 360 Nm.

Vrcholem je šestiválec dCi 240 o objemu 3,0 litru. Jedná se o agregát V9X poprvé uvedený ve vozech Infiniti. Výkon je shodných 177 kW, maximum točivého momentu však bylo sníženo na 450 Nm (Infiniti má 550 Nm). Kombinovaná spotřeba ve spojení s automatickou převodovkou dosahuje 7,2 l/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,6 sekundy.

Renault Latitude - technická data motorů
Motor2,0 16V 140dCi 150dCi 175dCi 175dCi 240
Převodovka6M6M6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]19981995199519952998
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]103/6000110/4000127/4000127/3750177/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750340/2000380/2000360/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]205210220215235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,39,29,97,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,95,35,56,57,2
Poh. hmotnost [kg]14251535153516201655

Brzdovou soustavu tvoří čtyři kotouče – vpředu o průměru 296 mm, resp. 320 mm (u šestiválce a 2,0 dCi s automatickou převodovkou), vzadu vždy 300 mm. Délka brzdné dráhy ze 100 km/h je 39,5 metru.

Stejně jako u dalších modelů z horního okraje portfolia, i u Latitude Renault nabídne záruku v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km, servisní interval je 30 tisíc km a 1 rok u benzinového motoru nebo 2 roky u dieselových motorů. Záruka na neprorezivění je 12 let.

Diskuze (197)
18. 11. 2010 21:19
Re: dvě palubní desky
Europska (okrem Ruska) palubna doska bude ta druha, nie lagunovska >:D
Avatar - white label
18. 11. 2010 14:31
Re: Cena rozhodne
Tak v tom případě se především vyhýbej sám sobě... 8-s ;-)
18. 11. 2010 09:16
Re: KUDY Z NUDY
Tak ten legend je konkurence pro tebou zmíněné volvo, ne pro renault. Tady si střílel dost vedle
Re: Cena rozhodne
Nemám čas, s hlupáky ztrácet čas!!!
17. 11. 2010 20:21
Re: Cena
Ono i těch 10 000 kousků v Evropě pro Samsung navíc se taky počítá. V Africe a v Rusku se taky někdo najde. Stejně jako u Koleosu. Větší ambice to auto nemá. Uvidíme za měsíc až budou prodeje z Francie. V každém případě budou prodeje Latitude vyšší než u konkurentů z Citroenu nebo Peugeotu. Základza 32 000,- Eur je docela dobrá cena.