Renault Latitude: Kompletní technická data

Renault Latitude: Kompletní technická data

 
 

Mainstreamová vyšší střední třída nevymře. Renault nasazuje nový sedan Latitude s pestrou paletou čtyř motorů.

O novém Renaultu Latitude jsme poprvé informovali na začátku léta. Sedan vyšší střední třídy měl světovou premiéru na pařížském autosalonu, tehdy ovšem chyběly podrobné technické specifikace i další údaje. Zatím nezveřejněné informace Renault publikoval nyní.

Latitude je klasický tříprostorový sedan. Měří na délku 4897 mm, na šířku 1832 mm, na výšku 1483 mm a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2762 mm. Konstrukčně se jedná o kombinaci Renaultu Laguna, ze kterého pochází přední část platformy včetně celé přední nápravy (MacPherson), a velkých Nissanů, od kterých si Latitude půjčuje zadní víceprvkové zavěšení.

Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault
ModelLatitudeLagunaFluence
Délka [mm]489746954618
Šířka [mm]183218111809
Výška [mm]148314451479
Rozvor [mm]276227562702
Objem zav. prostoru [l]477-511450496

Latitude nabídne 477litrový zavazadlový prostor, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel. V případě varianty bez náhradního kola je základní objem 511 litrů. Standardem budou například adaptivní bi-xenonové světlomety, zadní diodová světla nebo osm airbagů. Renault bude mít jako první v segmentu ionizátor a osvěžovač vzduchu zkombinovaný s třízónovou klimatizací. Zákazníci si dále budou moci vybrat mezi audiosystémy Arkamys a Bose, dostanou navigaci Carminat TomTom a za příplatek i zadní parkovací kameru.

Čtveřice motorů, v hlavní roli turbodiesely

Pro Latitude Renault nabídne čtyři motory s objemem od 2 do 3 litrů, všechny se šestistupňovou převodovkou. Zajímavostí je, že všechny čtyři agregáty mají navzdory rozdílným palivům i konfiguracím válců vrtání shodně 84 mm a zdvih 90 mm.

Jediným zážehovým motorem je 2,0 16V z konstrukční řady M4R. Dosahuje nejvyššího výkonu 103 kW a maximum točivého momentu 197 Nm je dostupné v relativně nízkých 3750 min-1. Motor je připraven také pro spalování směsi etanolu E85, v takovém případě ovšem kombinovaná spotřeba vzroste na 10,7 l/100 km, ze 7,9 l při jízdě na benzin.

Jake.auto.cz: Renault Latitude – všechny články

Základní turbodiesel označovaný dCi 150 (typ M9R) dává z objemu 2,0 litru 110 kW a 340 Nm. Jako jediný motor vykazuje zrychlení z 0 na 100 km/h za více než 10 sekund (konkrétně 10,3 s). Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km je naopak v rámci řady Latitude nejnižší. Jedinou možností je manuální převodovka PK4.

Výkonnější variantu představuje tentýž agregát naladěný na 127 kW, dle počtu koní obchodním označením dCi 150. Ten umožňuje volbu mezi manuální převodovkou PK4 a automatickou AJ0. V případě automatu je ovšem maximum výkonu posunuto do nižších otáček a točivý moment je snížený z 380 na 360 Nm.

Vrcholem je šestiválec dCi 240 o objemu 3,0 litru. Jedná se o agregát V9X poprvé uvedený ve vozech Infiniti. Výkon je shodných 177 kW, maximum točivého momentu však bylo sníženo na 450 Nm (Infiniti má 550 Nm). Kombinovaná spotřeba ve spojení s automatickou převodovkou dosahuje 7,2 l/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 7,6 sekundy.

Renault Latitude - technická data motorů
Motor2,0 16V 140dCi 150dCi 175dCi 175dCi 240
Převodovka6M6M6M6A6A
Zdvihový objem [cm3]19981995199519952998
Válce/ventily4/44/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]103/6000110/4000127/4000127/3750177/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750340/2000380/2000360/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]205210220215235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,310,39,29,97,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,95,35,56,57,2
Poh. hmotnost [kg]14251535153516201655

Brzdovou soustavu tvoří čtyři kotouče – vpředu o průměru 296 mm, resp. 320 mm (u šestiválce a 2,0 dCi s automatickou převodovkou), vzadu vždy 300 mm. Délka brzdné dráhy ze 100 km/h je 39,5 metru.

Stejně jako u dalších modelů z horního okraje portfolia, i u Latitude Renault nabídne záruku v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc km, servisní interval je 30 tisíc km a 1 rok u benzinového motoru nebo 2 roky u dieselových motorů. Záruka na neprorezivění je 12 let.

Renault Latitude: První dojmy

Anketa

Ohodnoťte design Renaultu Latitude jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Latitude: Kompletní technická data







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Renault Latitude: Facelift a nový motor 1.6 TCe Renault Latitude: Facelift a nový motor 1.6 TCe

Zatím neoficiální cestou se odhalil modernizovaný Renault…

Renault zlevnil Latitude, stojí od 460 tisíc Renault zlevnil Latitude, stojí od 460 tisíc

Ve výbavě Privilege je Latitude s 2,0 dCi (127 kW) nyní…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…