Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Coupé-Cabriolet: Do léta s fluentní přídí

David Bureš
Diskuze (18)
Facelift francouzského kupé-kabrioletu se zaměřil na úpravy vnějšího designu i kabiny. Motory jsou v nabídce tři.

Modelová řada Renaultu Mégane loni na podzim prošla výraznou modernizací. Faceliftu se dočkala i verze kupé-kabriolet. Zatímco loni Renault zveřejnil pouze první fotografie modernizovaného Méganu CC, nyní odhaluje podrobnější informace o tomto autě.

Přídi Méganu Coupé-Cabriolet po vzoru ostatních modelů značky dominuje velké logo Renaultu. Novinkami faceliftovaného Mégane CC jsou nejen světlomety a přední nárazník, ale také třeba kapota. Zpracování přídě má automobil opticky rozšiřovat, nárazník je mimochodem jiný než u ostatních karosářských variant.

Auto si ponechává prosklenou skládací pevnou střechu, díky níž se posádka cítí jako v kabrioletu i při jejím nasazení. Skleněná je také ochrana proti větru, která umožňuje pohodlnou jízdu s otevřeným nebem nad hlavou i v rychlostech do 90 km/h.

Uvnitř se na vrchu palubní desky objevuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému R-Link. Ta mimo jiné umožňuje přístup do Renault R-link Store, prostřednictvím něhož je možné si stáhnout na 50 aplikací pro tento vůz.

V nabídce budou tři motory – jeden zážehový a dva vznětové. Benzinové agregáty zastupuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW a točivém momentu 205 N.m. Od poloviny roku bude k dispozici i verze s funkcí overboost zvyšující krátkodobě točivý moment o 20 N.m. Z turbodieselů budou nabízeny 1.5 dCi (81 kW a 260 N.m) a 1.6 dCi (96 kW a 320 N.m).

Pro zážehovou dvanáctistovku a vznětovou patnáctistovku bude k dispozici také šestistupňová dvouspojková převodovka EDC.

Současná generace Mégane CC je na trhu od roku 2010. O výrobu Renaultu Mégane Coupé-Cabriolet se nadále postará francouzská továrna Douai. Auto bude vznikat na stejné montážní lince jako Scénic, Grand Scénic a Scénic Xmod.

David Bureš
Diskuze (18)
6. 4. 2014 19:43
Re: Motory
Dobre, nie vsetko maju zle. Lagunu 2.0t GT ti schvalujem :-)
6. 4. 2014 13:02
Re: Motory
thp nieje len francuzky motor takze by som ich neociernoval ;-) 1.6hdi poznam dost dobre 3xp307 jeden mal problem s dpf ale je to rocnik 2003 ostatne su uz po fl a tie zatial problemy nemaju to iste aj c-max bohuzial hlava nasich rozbolela pri focuse 1.8tdci mozno len zly kus pocas 2 rokov odislo vsetko turbo cerpadlo...predna naprava taktiez isla na vymenu to by som prekusol ale okrem toho je hlucny a netaha teda ziadna vyhra
laguna3 ma podvozok s laguny2 takze ziadna samovrazda uz je davno zaplateny poskytuje dostatok komfortu dobre drzi stopu problem vidim s riadeneim bez odozvy inak ak sa ti nieco nepaci chyba je v nasich cestach a to uz je jedno ci mas mondeo alebo lagunu uazujem nad kupu laguny gt samozrejme ze s 2.0t nepoznam dôvody preco nekupit toto auto samozrejme ak bude v dobrom technickom stave a s trochou "péče" sa zaiste pripadnym problemom vyhnem
na vw je jednine dobre ich forum >:D
6. 4. 2014 11:28
Re: Motory
Cely cas mi tam nesedela ta torzka s ich vlastnostou vsetko skomplikovat, ale teraz si mi to objasnil. namiesto toho, aby dali do Laguny mulilink ako Nemci, tak tam daju 2 rozne napravy - uctovnici pachaju samovrazdu - a naviac jedna z nich je extremne komlikovana a japonci ju zvrhli uz davno. Ale Francuzov zaujala prave ta komlikovanost.
Podobne PSA - dodava Fordu HDIcka - su to najmenej spolahlive motory vo Focusoch ale pozor. V Peugeotoch su najviac spolahlive, lebo ich THP su este vacsia katastrofa. A ten ich dizajn, ze dat turbo s katom a dpfkom pred motor okolo toho tahat trubku chladenia turba. Na porovnanie - takto to urbili aj v Boleslavy s HTPckom a najnovsie aj s TSI, ale aspon sa mali k tomu, zorganizovat zvolavacku a namontovat na tu trubku tepelny stit.
6. 4. 2014 09:38
Re: Motory
:DD ale vidim ze si v renaulte ani nesedel ;-) respektive ak chces jazdit ako ogier treba vyskusat trocha ine motorizacie
5. 4. 2014 21:05
Re: Motory
Pridavam sa. Frantici su posadnuti sadzometmi. Prsne to koresponduje s ich povahou - vsetko maximalne technicky skomplikovat - cize naftovy motor doplneny turbom, medzichladicom, priamim vstrekom, egr, dpf a milionom senzorov. Dokonca uz aj zabudli robit spolahlivy a usporny benzin - 1.6THP od PSA katastrofa. 1.2tce od Renaultu zere a nejede. Cakal som "majsterstik" od specialistu na F1 motory a podpore od Renault Sport. Ich atmosfericka 1.6ka tiez nic moc - casto odchadzaju cievky a variabil.
A ten ich novy dizajn s obrovskym diamantom na kufri vyzera ako: [odkaz]
To bolo nariekania, ked Octavia opustila Multilink. To Renault dal torzku dokonca do Laguny a to sa pysi posobenim v F1. O nizsej strednej ani nehovorim.