Renault Mégane: První jízdní dojmy

Renault Mégane: První jízdní dojmy

 
 

Silnice v okolí Madridu se staly místem našeho prvního aktivního seznámení s třetí generací vozu Renault Mégane.

Současná, druhá generace Renaultu Mégane sklidila ovace snad všech, kteří jsou ochotni ocenit originalitu a styl. Jenže valnou část zákazníků Renaultu tvoří klientela konzervativní, které svojský „megán“ moc po chuti nebyl, o dani v podobě omezené praktičnosti nemluvě. A tak tu teď máme třetí generaci, která je sice o něco méně stylová, ale rozhodně líbivější a především nesrovnatelně praktičtější. To jsme zjistili už začátkem října na autosalonu v Paříži. Teď je načase zjistit, jak auto vlastně funguje.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française

Konečně máme dost času a klidu, prohlédnout si interiér, aniž by u dveří nervózně podupával další novinář, jenž si musí osahat na výstavišti ještě dalších 26 aut. Zjišťujeme, že je nyní posaz opravdu nižší než doposud, což je velice příjemné, radovat se ale může jen řidič, spolujezdec sedí o kus výš. Volant má dobrou velikost, tloušťku věnce i rozsah nastavení a hodnotně působící materiály na palubní desce v současnosti mají sobě rovné snad pouze v Audi A3. Zatímco vpředu ale nemá asi řidič ani spolujezdec důvod ke stížnostem, vzadu Francouzi s dospělými asi moc nepočítali. Se svými 183 cm mám za sebou (na sebe seřízeným posazem na místě řidiče) kolena v kontaktu s opěradlem sedadla, hlavu nám současně opřenou o čalounění stropu. Takhle málo místa je mezi kompakty snad jen v jedničkovém BMW. Radost ovšem udělá kufr. Se svými 410 litry patří mezi kompaktními hatchbacky k největším, má ale dost vysokou nakládací hranu.

Testovaný model byl vybaven turbodieselem o objemu 1,9 l, o výkonu 96 kW a točivém momentu 300 Nm, jenž je k mání již od 1750 otáček. Je velmi dobře odhlučněn od volnoběhu až do 3500 ot/min, tedy ve většině využitelného spektra. Motor ochotně spolupracuje již od 1500 ot/min a poskytuje velmi dobrý zátah až do 4000 otáček, a teprve poté citelně vadne. Prodleva turba je malá a k nárůstu dynamiky dochází plynule, nic jiného bychom ale od moderního dCička snad ani nečekali. Čtyřválec je zkombinován se šestistupňovým manuálem s přesným řazením a rozumně dlouhými dráhami, změna stupňů ale tradičně vyžaduje dát mechanizmu pauzičku v neutrální poloze. Nedá se ale očekávat, že by někdo u turbodieselu potřeboval rychle sázet kvalty.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Velmi dobrý dojem v nás zanechal také podvozek hatchbacku. Přestože byl vůz obutý do pneumatik Michelin Energy 205/55 R 16, které mají jiné priority než ukázkové jízdní vlastnosti, vůz byl velmi stabilní v zatáčkách, dobře ovladatelný a velmi dobře také maskoval skutečnost, že dvoulitrový diesel přece jen něco váží – nedotáčivost hatchbacku byla relativně malá a michelinky v zatáčkách pískaly mnohem méně, než bychom očekávali. K dobru si vůz může připsat také tužší, ale stále ještě dostatečně komfortní pérování (typický renault posledních cca 5 let), které do kabiny pouští jen minimum rázů.

Brzdy testovaného vozu byly nastaveny stylem „všechno nebo nic“ a jejich účinek se nedávkoval právě nejlépe, je to ale otázka zvyku. Pochvalu zaslouží i dobré odhlučnění podběhů kol. Co se akustického komfortu týče, nejvíce do kabiny proniká aerodynamický svist, ten se ale projevuje asi právě proto, že ostatní části vozu jsou odtlumeny prostě ještě lépe.

Velmi dobře nastavený podvozek doplňuje i neméně zdařilé řízení, které výrazně poskočilo tomu, jaké pracuje v dosluhující generaci. Je přesné, přiměřeně tuhé, dobře vyvážené a nepůsobí tak umělým dojmem, jak tomu bývalo doposud. Najdeme v téhle třídě pochopitelně lepší, Renault se ale tímto rázně vypořádal s doposud nejslabším článkem svých kompaktních modelů. Škoda, že to stejné nelze říci o verzi Mégane Coupé

Minulý Mégane byl jeden čas dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Troufáme si tvrdit, že by na tento úspěch mohla navázat i přicházející třetí generace tohoto kompaktního modelu. Nový Renault je atraktivní, moderně střižený, nabízí dobrý posaz i řízení, kvalitní materiály v interiéru, velký kufr, tichý motor i agilní podvozek kombinující dobré jízdní vlastnosti se slušným komfortem. Slabin má jen velmi málo. Tou nejpalčivější asi bude pro většinu běžných uživatelů málo místa na zadních sedadlech a trochu vzdorovité řazení.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…