Renault Mégane: První jízdní dojmy

Renault Mégane: První jízdní dojmy

 
 

Silnice v okolí Madridu se staly místem našeho prvního aktivního seznámení s třetí generací vozu Renault Mégane.

Současná, druhá generace Renaultu Mégane sklidila ovace snad všech, kteří jsou ochotni ocenit originalitu a styl. Jenže valnou část zákazníků Renaultu tvoří klientela konzervativní, které svojský „megán“ moc po chuti nebyl, o dani v podobě omezené praktičnosti nemluvě. A tak tu teď máme třetí generaci, která je sice o něco méně stylová, ale rozhodně líbivější a především nesrovnatelně praktičtější. To jsme zjistili už začátkem října na autosalonu v Paříži. Teď je načase zjistit, jak auto vlastně funguje.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française

Konečně máme dost času a klidu, prohlédnout si interiér, aniž by u dveří nervózně podupával další novinář, jenž si musí osahat na výstavišti ještě dalších 26 aut. Zjišťujeme, že je nyní posaz opravdu nižší než doposud, což je velice příjemné, radovat se ale může jen řidič, spolujezdec sedí o kus výš. Volant má dobrou velikost, tloušťku věnce i rozsah nastavení a hodnotně působící materiály na palubní desce v současnosti mají sobě rovné snad pouze v Audi A3. Zatímco vpředu ale nemá asi řidič ani spolujezdec důvod ke stížnostem, vzadu Francouzi s dospělými asi moc nepočítali. Se svými 183 cm mám za sebou (na sebe seřízeným posazem na místě řidiče) kolena v kontaktu s opěradlem sedadla, hlavu nám současně opřenou o čalounění stropu. Takhle málo místa je mezi kompakty snad jen v jedničkovém BMW. Radost ovšem udělá kufr. Se svými 410 litry patří mezi kompaktními hatchbacky k největším, má ale dost vysokou nakládací hranu.

Testovaný model byl vybaven turbodieselem o objemu 1,9 l, o výkonu 96 kW a točivém momentu 300 Nm, jenž je k mání již od 1750 otáček. Je velmi dobře odhlučněn od volnoběhu až do 3500 ot/min, tedy ve většině využitelného spektra. Motor ochotně spolupracuje již od 1500 ot/min a poskytuje velmi dobrý zátah až do 4000 otáček, a teprve poté citelně vadne. Prodleva turba je malá a k nárůstu dynamiky dochází plynule, nic jiného bychom ale od moderního dCička snad ani nečekali. Čtyřválec je zkombinován se šestistupňovým manuálem s přesným řazením a rozumně dlouhými dráhami, změna stupňů ale tradičně vyžaduje dát mechanizmu pauzičku v neutrální poloze. Nedá se ale očekávat, že by někdo u turbodieselu potřeboval rychle sázet kvalty.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Velmi dobrý dojem v nás zanechal také podvozek hatchbacku. Přestože byl vůz obutý do pneumatik Michelin Energy 205/55 R 16, které mají jiné priority než ukázkové jízdní vlastnosti, vůz byl velmi stabilní v zatáčkách, dobře ovladatelný a velmi dobře také maskoval skutečnost, že dvoulitrový diesel přece jen něco váží – nedotáčivost hatchbacku byla relativně malá a michelinky v zatáčkách pískaly mnohem méně, než bychom očekávali. K dobru si vůz může připsat také tužší, ale stále ještě dostatečně komfortní pérování (typický renault posledních cca 5 let), které do kabiny pouští jen minimum rázů.

Brzdy testovaného vozu byly nastaveny stylem „všechno nebo nic“ a jejich účinek se nedávkoval právě nejlépe, je to ale otázka zvyku. Pochvalu zaslouží i dobré odhlučnění podběhů kol. Co se akustického komfortu týče, nejvíce do kabiny proniká aerodynamický svist, ten se ale projevuje asi právě proto, že ostatní části vozu jsou odtlumeny prostě ještě lépe.

Velmi dobře nastavený podvozek doplňuje i neméně zdařilé řízení, které výrazně poskočilo tomu, jaké pracuje v dosluhující generaci. Je přesné, přiměřeně tuhé, dobře vyvážené a nepůsobí tak umělým dojmem, jak tomu bývalo doposud. Najdeme v téhle třídě pochopitelně lepší, Renault se ale tímto rázně vypořádal s doposud nejslabším článkem svých kompaktních modelů. Škoda, že to stejné nelze říci o verzi Mégane Coupé

Minulý Mégane byl jeden čas dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Troufáme si tvrdit, že by na tento úspěch mohla navázat i přicházející třetí generace tohoto kompaktního modelu. Nový Renault je atraktivní, moderně střižený, nabízí dobrý posaz i řízení, kvalitní materiály v interiéru, velký kufr, tichý motor i agilní podvozek kombinující dobré jízdní vlastnosti se slušným komfortem. Slabin má jen velmi málo. Tou nejpalčivější asi bude pro většinu běžných uživatelů málo místa na zadních sedadlech a trochu vzdorovité řazení.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Spolupracujeme s TipCars.com
Penta přihodila dvacet korun, výkup akcií Fortuny je už férovější Penta přihodila dvacet korun, výkup akcií Fortuny je už férovější

Novou nabídkovou cenu na odkup akcií Fortuny, kterou její…

Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o sedm procent Politici si příští rok polepší, platy jim mohou vzrůst až o sedm procent

Politikům by mohly od příštího roku vzrůst platy zhruba o…

Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá Lidí s penzijním připojištěním pořád ubývá

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři…

Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka Komentář Martina Čabana: Vábení zlínského kouzelníka

Zlínsko je rázovitý region. V mnoha ohledech, ale…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec připraví o flek?

Na Primu míří posila! Koho známý moderátor a herec…

Divácké zprávy na Primě od 1. června posílí moderátor a herec, kterého kdysi proslavila role Rudy z Ostravy…

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

 

iSport.cz

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou Mašek či Nečas

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou…

Z nominace fotbalové reprezentace do 21 let před mistrovstvím Evropy vypadl Aleš Čermák. Záložníka Sparty na…

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…