Renault Mégane: První jízdní dojmy

Renault Mégane: První jízdní dojmy

 
 

Silnice v okolí Madridu se staly místem našeho prvního aktivního seznámení s třetí generací vozu Renault Mégane.

Současná, druhá generace Renaultu Mégane sklidila ovace snad všech, kteří jsou ochotni ocenit originalitu a styl. Jenže valnou část zákazníků Renaultu tvoří klientela konzervativní, které svojský „megán“ moc po chuti nebyl, o dani v podobě omezené praktičnosti nemluvě. A tak tu teď máme třetí generaci, která je sice o něco méně stylová, ale rozhodně líbivější a především nesrovnatelně praktičtější. To jsme zjistili už začátkem října na autosalonu v Paříži. Teď je načase zjistit, jak auto vlastně funguje.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française

Konečně máme dost času a klidu, prohlédnout si interiér, aniž by u dveří nervózně podupával další novinář, jenž si musí osahat na výstavišti ještě dalších 26 aut. Zjišťujeme, že je nyní posaz opravdu nižší než doposud, což je velice příjemné, radovat se ale může jen řidič, spolujezdec sedí o kus výš. Volant má dobrou velikost, tloušťku věnce i rozsah nastavení a hodnotně působící materiály na palubní desce v současnosti mají sobě rovné snad pouze v Audi A3. Zatímco vpředu ale nemá asi řidič ani spolujezdec důvod ke stížnostem, vzadu Francouzi s dospělými asi moc nepočítali. Se svými 183 cm mám za sebou (na sebe seřízeným posazem na místě řidiče) kolena v kontaktu s opěradlem sedadla, hlavu nám současně opřenou o čalounění stropu. Takhle málo místa je mezi kompakty snad jen v jedničkovém BMW. Radost ovšem udělá kufr. Se svými 410 litry patří mezi kompaktními hatchbacky k největším, má ale dost vysokou nakládací hranu.

Testovaný model byl vybaven turbodieselem o objemu 1,9 l, o výkonu 96 kW a točivém momentu 300 Nm, jenž je k mání již od 1750 otáček. Je velmi dobře odhlučněn od volnoběhu až do 3500 ot/min, tedy ve většině využitelného spektra. Motor ochotně spolupracuje již od 1500 ot/min a poskytuje velmi dobrý zátah až do 4000 otáček, a teprve poté citelně vadne. Prodleva turba je malá a k nárůstu dynamiky dochází plynule, nic jiného bychom ale od moderního dCička snad ani nečekali. Čtyřválec je zkombinován se šestistupňovým manuálem s přesným řazením a rozumně dlouhými dráhami, změna stupňů ale tradičně vyžaduje dát mechanizmu pauzičku v neutrální poloze. Nedá se ale očekávat, že by někdo u turbodieselu potřeboval rychle sázet kvalty.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Velmi dobrý dojem v nás zanechal také podvozek hatchbacku. Přestože byl vůz obutý do pneumatik Michelin Energy 205/55 R 16, které mají jiné priority než ukázkové jízdní vlastnosti, vůz byl velmi stabilní v zatáčkách, dobře ovladatelný a velmi dobře také maskoval skutečnost, že dvoulitrový diesel přece jen něco váží – nedotáčivost hatchbacku byla relativně malá a michelinky v zatáčkách pískaly mnohem méně, než bychom očekávali. K dobru si vůz může připsat také tužší, ale stále ještě dostatečně komfortní pérování (typický renault posledních cca 5 let), které do kabiny pouští jen minimum rázů.

Brzdy testovaného vozu byly nastaveny stylem „všechno nebo nic“ a jejich účinek se nedávkoval právě nejlépe, je to ale otázka zvyku. Pochvalu zaslouží i dobré odhlučnění podběhů kol. Co se akustického komfortu týče, nejvíce do kabiny proniká aerodynamický svist, ten se ale projevuje asi právě proto, že ostatní části vozu jsou odtlumeny prostě ještě lépe.

Velmi dobře nastavený podvozek doplňuje i neméně zdařilé řízení, které výrazně poskočilo tomu, jaké pracuje v dosluhující generaci. Je přesné, přiměřeně tuhé, dobře vyvážené a nepůsobí tak umělým dojmem, jak tomu bývalo doposud. Najdeme v téhle třídě pochopitelně lepší, Renault se ale tímto rázně vypořádal s doposud nejslabším článkem svých kompaktních modelů. Škoda, že to stejné nelze říci o verzi Mégane Coupé

Minulý Mégane byl jeden čas dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Troufáme si tvrdit, že by na tento úspěch mohla navázat i přicházející třetí generace tohoto kompaktního modelu. Nový Renault je atraktivní, moderně střižený, nabízí dobrý posaz i řízení, kvalitní materiály v interiéru, velký kufr, tichý motor i agilní podvozek kombinující dobré jízdní vlastnosti se slušným komfortem. Slabin má jen velmi málo. Tou nejpalčivější asi bude pro většinu běžných uživatelů málo místa na zadních sedadlech a trochu vzdorovité řazení.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…