Renault Mégane: První jízdní dojmy

Renault Mégane: První jízdní dojmy

 
 

Silnice v okolí Madridu se staly místem našeho prvního aktivního seznámení s třetí generací vozu Renault Mégane.

Současná, druhá generace Renaultu Mégane sklidila ovace snad všech, kteří jsou ochotni ocenit originalitu a styl. Jenže valnou část zákazníků Renaultu tvoří klientela konzervativní, které svojský „megán“ moc po chuti nebyl, o dani v podobě omezené praktičnosti nemluvě. A tak tu teď máme třetí generaci, která je sice o něco méně stylová, ale rozhodně líbivější a především nesrovnatelně praktičtější. To jsme zjistili už začátkem října na autosalonu v Paříži. Teď je načase zjistit, jak auto vlastně funguje.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française

Konečně máme dost času a klidu, prohlédnout si interiér, aniž by u dveří nervózně podupával další novinář, jenž si musí osahat na výstavišti ještě dalších 26 aut. Zjišťujeme, že je nyní posaz opravdu nižší než doposud, což je velice příjemné, radovat se ale může jen řidič, spolujezdec sedí o kus výš. Volant má dobrou velikost, tloušťku věnce i rozsah nastavení a hodnotně působící materiály na palubní desce v současnosti mají sobě rovné snad pouze v Audi A3. Zatímco vpředu ale nemá asi řidič ani spolujezdec důvod ke stížnostem, vzadu Francouzi s dospělými asi moc nepočítali. Se svými 183 cm mám za sebou (na sebe seřízeným posazem na místě řidiče) kolena v kontaktu s opěradlem sedadla, hlavu nám současně opřenou o čalounění stropu. Takhle málo místa je mezi kompakty snad jen v jedničkovém BMW. Radost ovšem udělá kufr. Se svými 410 litry patří mezi kompaktními hatchbacky k největším, má ale dost vysokou nakládací hranu.

Testovaný model byl vybaven turbodieselem o objemu 1,9 l, o výkonu 96 kW a točivém momentu 300 Nm, jenž je k mání již od 1750 otáček. Je velmi dobře odhlučněn od volnoběhu až do 3500 ot/min, tedy ve většině využitelného spektra. Motor ochotně spolupracuje již od 1500 ot/min a poskytuje velmi dobrý zátah až do 4000 otáček, a teprve poté citelně vadne. Prodleva turba je malá a k nárůstu dynamiky dochází plynule, nic jiného bychom ale od moderního dCička snad ani nečekali. Čtyřválec je zkombinován se šestistupňovým manuálem s přesným řazením a rozumně dlouhými dráhami, změna stupňů ale tradičně vyžaduje dát mechanizmu pauzičku v neutrální poloze. Nedá se ale očekávat, že by někdo u turbodieselu potřeboval rychle sázet kvalty.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Velmi dobrý dojem v nás zanechal také podvozek hatchbacku. Přestože byl vůz obutý do pneumatik Michelin Energy 205/55 R 16, které mají jiné priority než ukázkové jízdní vlastnosti, vůz byl velmi stabilní v zatáčkách, dobře ovladatelný a velmi dobře také maskoval skutečnost, že dvoulitrový diesel přece jen něco váží – nedotáčivost hatchbacku byla relativně malá a michelinky v zatáčkách pískaly mnohem méně, než bychom očekávali. K dobru si vůz může připsat také tužší, ale stále ještě dostatečně komfortní pérování (typický renault posledních cca 5 let), které do kabiny pouští jen minimum rázů.

Brzdy testovaného vozu byly nastaveny stylem „všechno nebo nic“ a jejich účinek se nedávkoval právě nejlépe, je to ale otázka zvyku. Pochvalu zaslouží i dobré odhlučnění podběhů kol. Co se akustického komfortu týče, nejvíce do kabiny proniká aerodynamický svist, ten se ale projevuje asi právě proto, že ostatní části vozu jsou odtlumeny prostě ještě lépe.

Velmi dobře nastavený podvozek doplňuje i neméně zdařilé řízení, které výrazně poskočilo tomu, jaké pracuje v dosluhující generaci. Je přesné, přiměřeně tuhé, dobře vyvážené a nepůsobí tak umělým dojmem, jak tomu bývalo doposud. Najdeme v téhle třídě pochopitelně lepší, Renault se ale tímto rázně vypořádal s doposud nejslabším článkem svých kompaktních modelů. Škoda, že to stejné nelze říci o verzi Mégane Coupé

Minulý Mégane byl jeden čas dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Troufáme si tvrdit, že by na tento úspěch mohla navázat i přicházející třetí generace tohoto kompaktního modelu. Nový Renault je atraktivní, moderně střižený, nabízí dobrý posaz i řízení, kvalitní materiály v interiéru, velký kufr, tichý motor i agilní podvozek kombinující dobré jízdní vlastnosti se slušným komfortem. Slabin má jen velmi málo. Tou nejpalčivější asi bude pro většinu běžných uživatelů málo místa na zadních sedadlech a trochu vzdorovité řazení.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů

Vláda by při projednávání unijní reformy azylové politiky…

Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií

Nový investor, se kterým jedná společnost Vítkovice Heavy…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti už zemřeli

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti…

Nemocných chřipkou od minulého týdne přibylo o 12 procent. Je jich asi 1110 na 100 tisíc obyvatel. Zatím nejde o…

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů nocovaly v autech na dálnici

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů…

Stovky řidičů ve Skotsku musely strávit noc na dnešek ve svých autech kvůli přívalu sněhu, který zasypal hlavní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa čeká druhá operace

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa…

Martin Kolomý s kamionem Tatra se postaral o nejlepší český výsledek v 11. etapě Rallye Dakar. Pilot týmu…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…