reklama


Renault Mégane: První jízdní dojmy

Renault Mégane: První jízdní dojmy

 
 

Silnice v okolí Madridu se staly místem našeho prvního aktivního seznámení s třetí generací vozu Renault Mégane.

Současná, druhá generace Renaultu Mégane sklidila ovace snad všech, kteří jsou ochotni ocenit originalitu a styl. Jenže valnou část zákazníků Renaultu tvoří klientela konzervativní, které svojský „megán“ moc po chuti nebyl, o dani v podobě omezené praktičnosti nemluvě. A tak tu teď máme třetí generaci, která je sice o něco méně stylová, ale rozhodně líbivější a především nesrovnatelně praktičtější. To jsme zjistili už začátkem října na autosalonu v Paříži. Teď je načase zjistit, jak auto vlastně funguje.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Renault Mégane - La Golf française

Konečně máme dost času a klidu, prohlédnout si interiér, aniž by u dveří nervózně podupával další novinář, jenž si musí osahat na výstavišti ještě dalších 26 aut. Zjišťujeme, že je nyní posaz opravdu nižší než doposud, což je velice příjemné, radovat se ale může jen řidič, spolujezdec sedí o kus výš. Volant má dobrou velikost, tloušťku věnce i rozsah nastavení a hodnotně působící materiály na palubní desce v současnosti mají sobě rovné snad pouze v Audi A3. Zatímco vpředu ale nemá asi řidič ani spolujezdec důvod ke stížnostem, vzadu Francouzi s dospělými asi moc nepočítali. Se svými 183 cm mám za sebou (na sebe seřízeným posazem na místě řidiče) kolena v kontaktu s opěradlem sedadla, hlavu nám současně opřenou o čalounění stropu. Takhle málo místa je mezi kompakty snad jen v jedničkovém BMW. Radost ovšem udělá kufr. Se svými 410 litry patří mezi kompaktními hatchbacky k největším, má ale dost vysokou nakládací hranu.

Testovaný model byl vybaven turbodieselem o objemu 1,9 l, o výkonu 96 kW a točivém momentu 300 Nm, jenž je k mání již od 1750 otáček. Je velmi dobře odhlučněn od volnoběhu až do 3500 ot/min, tedy ve většině využitelného spektra. Motor ochotně spolupracuje již od 1500 ot/min a poskytuje velmi dobrý zátah až do 4000 otáček, a teprve poté citelně vadne. Prodleva turba je malá a k nárůstu dynamiky dochází plynule, nic jiného bychom ale od moderního dCička snad ani nečekali. Čtyřválec je zkombinován se šestistupňovým manuálem s přesným řazením a rozumně dlouhými dráhami, změna stupňů ale tradičně vyžaduje dát mechanizmu pauzičku v neutrální poloze. Nedá se ale očekávat, že by někdo u turbodieselu potřeboval rychle sázet kvalty.

Nepřehlédněte
Euro NCAP: Crash test Renault Mégane

Velmi dobrý dojem v nás zanechal také podvozek hatchbacku. Přestože byl vůz obutý do pneumatik Michelin Energy 205/55 R 16, které mají jiné priority než ukázkové jízdní vlastnosti, vůz byl velmi stabilní v zatáčkách, dobře ovladatelný a velmi dobře také maskoval skutečnost, že dvoulitrový diesel přece jen něco váží – nedotáčivost hatchbacku byla relativně malá a michelinky v zatáčkách pískaly mnohem méně, než bychom očekávali. K dobru si vůz může připsat také tužší, ale stále ještě dostatečně komfortní pérování (typický renault posledních cca 5 let), které do kabiny pouští jen minimum rázů.

Brzdy testovaného vozu byly nastaveny stylem „všechno nebo nic“ a jejich účinek se nedávkoval právě nejlépe, je to ale otázka zvyku. Pochvalu zaslouží i dobré odhlučnění podběhů kol. Co se akustického komfortu týče, nejvíce do kabiny proniká aerodynamický svist, ten se ale projevuje asi právě proto, že ostatní části vozu jsou odtlumeny prostě ještě lépe.

Velmi dobře nastavený podvozek doplňuje i neméně zdařilé řízení, které výrazně poskočilo tomu, jaké pracuje v dosluhující generaci. Je přesné, přiměřeně tuhé, dobře vyvážené a nepůsobí tak umělým dojmem, jak tomu bývalo doposud. Najdeme v téhle třídě pochopitelně lepší, Renault se ale tímto rázně vypořádal s doposud nejslabším článkem svých kompaktních modelů. Škoda, že to stejné nelze říci o verzi Mégane Coupé

Minulý Mégane byl jeden čas dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Troufáme si tvrdit, že by na tento úspěch mohla navázat i přicházející třetí generace tohoto kompaktního modelu. Nový Renault je atraktivní, moderně střižený, nabízí dobrý posaz i řízení, kvalitní materiály v interiéru, velký kufr, tichý motor i agilní podvozek kombinující dobré jízdní vlastnosti se slušným komfortem. Slabin má jen velmi málo. Tou nejpalčivější asi bude pro většinu běžných uživatelů málo místa na zadních sedadlech a trochu vzdorovité řazení.

Nepřehlédněte
Za volantem: Renault Mégane Coupé

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci: Když je chytli, odmítli odejít

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci:…

Pořádné překvapení čekalo na zaměstnance fast foodu v anglickém Manchesteru. V neděli na večer v restauraci…

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a náplavě mají nečekané pozadí!

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a…

Svár mezi zpěváky Karlem Gottem (77) a Milanem Drobným (72) se znovu otevřel. Na Drobného veřejném blogu se…

 

iSport.cz

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů a přidal 10 doskoků

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů…

Český basketbalista Tomáš Satoranský dosáhl poprvé v NBA na takzvaný double double. V dnešním odpoledním utkání…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama