Renault-Nissan vyhlásil strategii tržního podílu v Číně a USA
Francouzsko japonská aliance Renault Nissan chce do roku 2013 dosáhnout v Číně desetiprocentního tržního podílu na tamním trhu s novými automobily. V rozhovoru pro francouzský týdeník Paris Match to uvedl šéf obou automobilek Carlos Ghosn.
Naprosto stejný cíl si aliance vytyčila také pro trh ve Spojených státech. I tam hodlá do roku 2013 dosáhnout 10% tržního podílu. Podíl aliance na americkém trhu se nyní pohybuje kolem osmi procent.
Podíl Nissanu a Renaultu na čínském trhu je nižší než v USA, činí 6 %. Čína je aktuálně zejména pro Nissan velmi zajímavým trhem, protože podle informací Carlose Ghosna z počátku tohoto měsíce se Čína stala pro japonskou automobilku nejziskovějším trhem. Nissan v Číně podniká společně s domácí automobilkou Dongfeng Motor od roku 2002, vozidla Renault se zatím v Číně nevyrábí, pouze se na čínský trh dováží. Renault však plánuje, že v Číně v budoucnu vyrábět bude, přičemž se počítá se tím, že využije zázemí svého japonského partnera.
Japonský Nissan očekává, že se letos prodej jeho vozů na čínském trhu zvýší o 12 % na 850 tisíc jednotek. V souvislosti s růstem proto automobilka počítá s rozšířením výrobních kapacit na 900 tisíc jednotek do roku 2012.