Renault posiluje nejen v ČR

Renault posiluje nejen v ČR

 

Vítězné tažení Francouzů napříč automobilovými trhy pokračuje. Rozsáhlý článek o celosvětových výsledcích Renaultu i o jeho nových značkách Renault Samsung a Dacia.

Přes podmínky na trhu méně příznivé než v roce 2001, dosáhl Renault v prvním pololetí 2002 zvýšení prodeje vozů ve světě a posílil svou pozici nejprodávanější značky v Evropě.

Renault posílil své postavení nejprodávanější značky osobních a lehkých užitkových vozidel v západní Evropě, přičemž se umístil na prvním místě jak v oblasti osobních vozů, tak i v oblasti užitkových vozidel. Na celosvětové úrovni - za podmínek méně příznivých než v roce 2001 - se prodej koncernu v 1. pololetí 2002 zvýšil o 1,3%. Renault dosáhl svých cílů, když uvedl na trh Vel Satis (na konci června nejprodávanější luxusní sedan ve Francii) ve stanoveném termínu. Kromě toho se Renaultu podařilo udržet Mégane mezi třemi nejprodávanějšími vozy dané kategorie a potvrdit pozice vozů Clio, Laguna a Espace v příslušných třídách. Výsledky roku posílí i přínos nových značek Renault Samsung Motors a Dacia, jakož i podzimní uvedení dvou rozhodujících výrobků - Mégane II a Espace. V prvním pololetí 2002 dosáhl prodej koncernu Renault 1 280 812* osobních a užitkových vozidel, t.j. zvýšení o 1,3% proti prvnímu pololetí 2001. Značky Dacia (+6,8%) a Renault Samsung Motors (+82,3%) potvrdily své dobré výsledky a navzdory krizi na tureckém a argentinském trhu přispěly ke zvýšení prodeje koncernu mimo západní Evropu o 4,1%. Prodej se v západní Evropě zvýšil mírně, o 0,6%, ve střední Evropě o 8,2% a ve východní Evropě o 14,8%. V Latinské Americe poklesl (-12,5%), stejně jako v Africe, Maghribu a na Středním Východě (-7,5%).

Renault: nejprodávanější značka osobních vozů v západní Evropě

V západní Evropě, kde trh osobních a užitkových vozů celkem poklesl o 4,8%, potvrdil Renault své první místo mezi značkami s podílem na trhu 11,5%, což je za posledních 10 let rekord. V prvním pololetí si značka také vydobyla první místo na trhu osobních vozů a zvýšila svůj náskok na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3%). Ve stejném období je Renault spolu s koncernem PSA jedinou evropskou nespecializovanou automobilkou, jejíž prodej i podíl na trhu vzrostl. Na trhu osobních vozů dosáhl Renault podílu na trhu 10,9%, t.j. proti roku 2001 zvýšení o 0,5 bodu. K tomuto výsledku významně přispěl úspěch jeho modelů a motorů dCi (+32%). Clio, jehož objem prodeje stoupl o 11,3%, obsadilo ve své kategorii 2. místo. Laguna s nárůstem počtu prodaných vozů o 40,7% se ve své třídě dostala mezi nespecializovanými značkami na 2. místo. Mégane na konci životního cyklu zůstává mezi prvními třemi vozy ve své kategorii. Espace a Kangoo jsou i nadále v čele svých tříd. Renault posílil své první místo na trhu užitkových vozidel (podíl na trhu 16,3% proti 14,8% v roce 2001). Řada nových užitkových vozidel představuje pro Renault významnou konkurenční výhodu. Vynikající náběh Trafiku (Van of the Year 2002) v Evropě umožnil značce získat vyšší podíl na trhu ve třídě skříňových dodávek a posílit tak svou nadvládu na tomto trhu. Na trzích osobních a užitkových vozidel, jejichž celkový trend byl klesající (s výjimkou Velké Británie), zvýšil Renault svůj podíl v téměř všech západoevropských zemích: zejména ve Francii, v Německu, ve Španělsku, Velké Británii, v Řecku a ve Skandinávii. V Itálii zůstala značka na úrovni předchozího roku. Ve Francii je Renault nejprodávanější značkou osobních a užitkových vozidel s podílem na trhu 29,3% (na konci června 2001 28%). Na trhu osobních vozů zvýšila značka svůj podíl o 1,1 bodu, ze 26.9% v prvním pololetí 2001 na 28% ke konci června 2002. Clio je v prvním pololetí nejprodávanějším modelem na francouzském trhu. Mégane, Laguna, Espace a Kangoo vedou ve svých třídách. Konečně Vel Satis, uvedený na trh v plánovaném termínu (od 8.3. 2002), je na prvním místě mezi luxusními sedany. O 26% se také zvýšil prodej Renaultu na trhu vozů se vznětovými motory, což potvrdilo úspěch jeho nových pohonných jednotek. Renault výrazně zvýšil svůj podíl na trhu užitkových vozidel (ze 34.3% ve stejném období 2001 na 36,4%).

Mimo západní Evropu zvýšil koncern Renault prodej o 4,1%

Přes obtížnou hospodářskou situaci v Turecku, v Argentině a dokonce i v Brazílii pokračoval koncern Renault v růstu s 262.352 ks vozů prodaných mimo západní Evropu. K tomuto výsledku aktivně přispělo silné postavení značky Renault ve střední a východní Evropě i na nových trzích, jako je Austrálie nebo Mexiko. Významně se na něm podílel i nárůst dalších značek koncernu - Dacia a Renault Samsung Motors. Ve střední Evropě se Renault díky obzvláště vhodné nabídce během dvou let posunul z 5. na 2. místo. Prodej značky Renault (54.630 ks prodaných vozů) se zvýšil o 7,7% při celkovém poklesu trhu o 8,3% v porovnání se stejným obdobím roku 2001. V prvním pololetí dosáhl Renault podílu na trhu osobních a užitkových vozidel 11,4% (v prvním pololetí 2001 9,7%). Renault potvrdil své vedoucí postavení ve Slovinsku (26,2% trhu, +4,6 bodu) a v Chorvatsku (21,1%, +1,7 bodu). Značka dosáhla značného nárůstu v Polsku (10,2%, +2,7 bodu), v ČR (7,1%, +2,4 bodu) a na Slovensku (9,8%, +0,1 bodu); v těchto 3 zemích je Renault v pořadí značek na druhém místě. V Rumunsku, kde je Renault nejprodávanější dováženou značkou, je na třetím místě s 3864 prodanými vozy (+21%), t.j. podíl na trhu 7,4%. Tyto výsledky lze vysvětlit zejména úspěchem Clia (11.304 ks, +14%), Mégane (10.612 ks, +6,1%) a Laguny (5204 ks, +557%). Ve východní Evropě a v Rusku stoupl prodej Renaultu proti prvnímu pololetí 2001 o 11,5%. V Rusku dosáhla značka zvýšení o 65% s 3758 prodanými vozy (proti 2277 v prvním pololetí 2001) zejména díky úspěšnému uvedení třídílné verze Clia - Clio Symbol (na konci června 49,3% prodaných vozů). V Turecku má v situaci hluboké krize (-40,2%) Renault na trhu osobních a užitkových vozidel podíl 13,9%. Díky úspěchu vozu Clio Symbol fáze 2 (8% trhu), omlazené nabídce a pevné obchodní síti Renault krizi čelí a bez obav vyhlíží do budoucna. Celkem Renault prodal v prvním pololetí 2002 7.274 vozidel proti 21.655 za stejné období roku 2001. V Latinské Americe poklesl prodej značky od počátku roku o 12,7% v důsledku prudkého poklesu argentinského a brazilského trhu a přes zlepšující se výsledky v uvedených dvou zemích. V Brazílii dosáhl Renault stabilního podílu na trhu (4,7%), při celkovém poklesu trhu osobních a užitkových vozidel o 18%. V Argentině, na trhu v krizi (-43,7% proti roku 2001), potvrdil Renault svou vedoucí pozici s podílem na trhu osobních a užitkových vozidel 20,3% (vzestup o 1,2 bodu).V tomto kontextu Renault dobře odolává - od ledna 2002 zde prodal 12.912 vozidel (-40%). Renaultu se rovněž podařilo úspěšně prorazit ve státech Andské dohody: v Kolumbii prodal 6.855 vozidel (proti 4.727, +45%, t.j. 21,2% odhadovaného rozsahu trhu. V Mexiku se prodej Renaultu rozbíhá: 6.034 vozidel proti 779, + 675%. Velkého úspěchu dosáhlo Clio 1,6l vyráběné na místě (stejně jako Scénic); představovalo 48% prodaných vozů značky. V Asii a Tichomoří stoupl prodej značky Renault o 69% s 9.409 prodanými vozy. Značka dosáhla růstu zejména v Číně (+207% proti prvnímu pololetí 2001). V Austrálii, kam se vrátil od roku 2001, prodal Renault v roce 2002 2.639 vozů. Při započtení výsledků značky Renault Samsung Motors dosáhl koncern Renault v této oblasti zvýšení o 80,5% a v prvním pololetí 2002 prodal celkem 62.847 vozů. V Africe a na Středním Východě poklesl prodej Renaultu o 7,5%. Situace se v jednotlivých zemích liší: v JAR utrpěla značka pokles o 31% v důsledku celkového poklesu trhu, naproti tomu v Alžírsku zaznamenala rekordní prodej za 6 měsíců (9.293 vozů proti 5.278, +76,1%) a s 27,8% podílem zaujala první místo na odhadovaném trhu. Clio (ve verzi s třídílnou karoserií) představuje 70% prodaných vozů značky.

Náběh nových značek koncernu

Značka Renault Samsung Motors, která na podzim oslaví druhé výročí existence, potvrdila svůj úspěch v Koreji a přínos k nárůstu exportních prodejů koncernu. Prodej v prvním pololetí 2002 dosáhl 53.546 ks, t.j. proti 1. pololetí 2001 vzestup o 82,3%. Tento vynikající výsledek se opírá o jediný výrobek, SM5 (třída D/M2), který výrazně překročil původně stanovené cíle a zaujal 3. místo na korejském trhu. Na podzim letošního roku rozšíří nabídku značky vůz SM3 (třída C/M2). Dacia po stabilním roce 2001 zvýšila od počátku roku 2002 prodej o 6,8% (27.449 prodaných vozů). Tento výsledek odráží úsilí značky o restrukturalizaci a o neustálé zlepšování nabídky výrobků.

Dva nové rozhodující výrobky ve druhém pololetí 2002

Ve druhém pololetí chce koncern Renault zkonsolidovat svůj celosvětový prodej jak v západní Evropě, tak i na ostatních trzích. K realizaci tohoto cíle přispěje i další růst Dacie a Renault Samsung Motors. Evropský trh by se měl ve druhém pololetí stabilizovat a zůstat na vysoké úrovni kolem 16 miliónů vozidel. K udržení svého vedoucího postavení v Evropě může Renault spoléhat na bohatou a konkurenceschopnou nabídku. Výrazným trumfem jsou i dva nové vznětové motory, které představují 41% prodaných vozů značky, což je o 6% více než odpovídá podílu vznětových motorů v celoevropském mixu. Již na podzim posílí nabídku Renaultu omlazený vůz Espace a náběh nové řady Mégane. Espace IV by měl potvrdit vedoucí postavení Renaultu v této třídě. Musí zajistit hromadnou věrnost stávajících zákazníků a získat nové, které přiláká jeho moderní elegance, vysoká úroveň výbavy, výkonnosti a pohodlí. Nový sedan a kupé Mégane budou prvními z kompletní řady 7 modelů, které budou v krátké době uvedeny na trh, s bohatstvím nabídky a osobností, jež by měla trvale přitáhnout rozsáhlou klientelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Mitsubishi PSA

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…