reklama


Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

 

Renault i Opel zároveň odhalují podobu nových výsledků své spolupráce, jimiž jsou lehké užitkové modely Trafic a Vivaro.

Začátkem letošního února Renault i Opel ve stejný den zveřejnili oficiální zprávy o připravovaném uvedení nových generací dodávkových modelů Trafic a Vivaro, které doplňovala dvojice skic, naznačujících podobu novinek.

Nyní obě automobilky opět ve stejný den uvolňují první fotografie obou vozů spolu s prvními informacemi o jejich technice.

V případě designu zůstala zachována typická silueta s vyvýšenou střechou, ale vše ostatní je úplně. Přední partie Renaultu i Opelu sázejí na rozměrnou masku chladiče orámovanou velkými hlavními světlomety a kapotou motoru téměř plynule přecházející v linii čelního skla. Opel nezapomíná vyzdvihnout LED pro denní svícení. Podobně jako příď se nových linií dočkaly i prolisy na bocích a vzhledem k určení vozu se nejmenší změny odehrály pochopitelně na zádi.

Ohledně pohonných jednotek Renault i Opel prozatím zmiňují pouze dvojici turbodieselů o objemu 1,6 litru. Ty pocházejí z vývoje francouzské automobilky a v její nabídce ponesou tradiční označení dCi, výkonnější z nich je vybaven dvojicí turbodmychadel a podle Renaultu má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva pod šest litrů na 100 km. U Opelu jsou tyto motory označeny 1.6 CDTI a 1.6 BiTurbo CDTI a i německá značka vyzdvihuje jejich kombinaci výkonu s hospodárností.

Zákazníkům mají Trafic i Vivaro poskytnout možnost výběru z nepřeberného množství variant. Renault uvádí, že bude k dispozici celkem 270 verzí. V nabídce budou dva rozvory a stejný počet celkových délek skříňových verzí. Volit bude možné i ze dvou výšek střechy. Samozřejmostí je vedle čistě dodávkové verze i kombinované provedení pro převoz osob i nákladu a chybět nebude ani minibus. Dále bude v nabídce kabina s plošinou pro montáž nejrůznějších nástaveb a dorazí i čistě osobní provedení, které se postaví Volkswagenu Multivan nebo Fordu Tourneo Custom.

Nová generace dvojčat Trafic a Vivaro byla vyvinuta ve Francii. Výroba Renaultu bude probíhat nejprve v podniku v Sandouville, do jehož modernizace bylo investováno 230 milionů Euro. Později se má Trafic vyrábět v ještě několika dalších evropských závodech. Vivaro pro značky Opel a Vauxhall má vznikat v Lutonu ve Velké Británii.

Končící generace se vyrábí od roku 2001, kromě Renaultu Trafic a Opelu Vivaro existuje i sesterský Nissan Primastar. O vývoj se postaral Renault, výrobu zajišťuje továrna Opelu v anglickém Lutonu a Nissan v Barceloně.

Automobilky ovšem zahájily spolupráci v segmentu lehkých užitkových vozů už dříve, první generace Traficu se od roku 1997 prodávala také jako Opel Arena. Kromě toho se od roku 1997 vyrábí ve Francii také větší řada Renault Master/Opel Movano/Nissan Interstar, roku 2010 nahrazená novou generací.


Renault Trafic
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama