Renault Trafic a Opel Vivaro nastupují v nové generaci

 

Renault i Opel zároveň odhalují podobu nových výsledků své spolupráce, jimiž jsou lehké užitkové modely Trafic a Vivaro.

Začátkem letošního února Renault i Opel ve stejný den zveřejnili oficiální zprávy o připravovaném uvedení nových generací dodávkových modelů Trafic a Vivaro, které doplňovala dvojice skic, naznačujících podobu novinek.

Nyní obě automobilky opět ve stejný den uvolňují první fotografie obou vozů spolu s prvními informacemi o jejich technice.

V případě designu zůstala zachována typická silueta s vyvýšenou střechou, ale vše ostatní je úplně. Přední partie Renaultu i Opelu sázejí na rozměrnou masku chladiče orámovanou velkými hlavními světlomety a kapotou motoru téměř plynule přecházející v linii čelního skla. Opel nezapomíná vyzdvihnout LED pro denní svícení. Podobně jako příď se nových linií dočkaly i prolisy na bocích a vzhledem k určení vozu se nejmenší změny odehrály pochopitelně na zádi.

Ohledně pohonných jednotek Renault i Opel prozatím zmiňují pouze dvojici turbodieselů o objemu 1,6 litru. Ty pocházejí z vývoje francouzské automobilky a v její nabídce ponesou tradiční označení dCi, výkonnější z nich je vybaven dvojicí turbodmychadel a podle Renaultu má mít v kombinovaném režimu spotřebu paliva pod šest litrů na 100 km. U Opelu jsou tyto motory označeny 1.6 CDTI a 1.6 BiTurbo CDTI a i německá značka vyzdvihuje jejich kombinaci výkonu s hospodárností.

Zákazníkům mají Trafic i Vivaro poskytnout možnost výběru z nepřeberného množství variant. Renault uvádí, že bude k dispozici celkem 270 verzí. V nabídce budou dva rozvory a stejný počet celkových délek skříňových verzí. Volit bude možné i ze dvou výšek střechy. Samozřejmostí je vedle čistě dodávkové verze i kombinované provedení pro převoz osob i nákladu a chybět nebude ani minibus. Dále bude v nabídce kabina s plošinou pro montáž nejrůznějších nástaveb a dorazí i čistě osobní provedení, které se postaví Volkswagenu Multivan nebo Fordu Tourneo Custom.

Nová generace dvojčat Trafic a Vivaro byla vyvinuta ve Francii. Výroba Renaultu bude probíhat nejprve v podniku v Sandouville, do jehož modernizace bylo investováno 230 milionů Euro. Později se má Trafic vyrábět v ještě několika dalších evropských závodech. Vivaro pro značky Opel a Vauxhall má vznikat v Lutonu ve Velké Británii.

Končící generace se vyrábí od roku 2001, kromě Renaultu Trafic a Opelu Vivaro existuje i sesterský Nissan Primastar. O vývoj se postaral Renault, výrobu zajišťuje továrna Opelu v anglickém Lutonu a Nissan v Barceloně.

Automobilky ovšem zahájily spolupráci v segmentu lehkých užitkových vozů už dříve, první generace Traficu se od roku 1997 prodávala také jako Opel Arena. Kromě toho se od roku 1997 vyrábí ve Francii také větší řada Renault Master/Opel Movano/Nissan Interstar, roku 2010 nahrazená novou generací.


Renault Trafic
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém Renault Trafic L1H1P1 Van 1.6 DCI Biturbo: Silák v malém

Do nejmenší verze Renaultu Trafic se nastěhoval motor 1.6…

Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku Renault Trafic Formula Edition: Stylové pruhy a alcantara pro francouzskou dodávku

Své angažmá v různých formulových sériích chce Renault…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…