Renault Trucks nabízí OptiTrack pro řadu C

 

Společnost Renault Trucks rozšiřuje nabídku verzí modelové řady C s dočasným pohonem předních kol OptiTrack o další konfigurace náprav.

Systém dočasného pohonu předních kol měl premiéru v roce 2010 v tahači Renault Premium Lander 4x2 OptiTrack. V následujícím roce začal Renault Trucks s rozšiřováním nabídky a před nástupem nové generace vozidel Euro 6 byly s tímto systémem pohonu v rámci modelové řady Premium Lander k dispozici podvozky pro montáž nástaveb s konfigurací náprav 4x2, 6x2, 6x4 a tahače 6x4 a 4x2.

V loňském roce byly představeny nové modelové řady Euro 6. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

Z této čtveřice nových modelových řad mohou systémem OptiTrack disponovat vozidla Renault Trucks C. První verzí bylo již při loňské premiéře provedení 6x4H4 Optitrack a letos francouzská značka rozšiřuje svou nabídku o vozidla řady C s konfigurací podvozku 4x2 a 6x4 s motory DTI 11 a DTI13, poskytujícími z objemu 11 a 13 litrů výkony od 280 do 383 kW.

Systém OptiTrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je řidič opravdu potřebuje. Na rozdíl od klasického řešení konvečního pohonu všech kol nedochází ke stálému otáčení hnací hřídele k přední nápravě, čímž OptiTrack přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Renaulty vybavené systémem OptiTrack, mohou pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce zapnout dočasný pohon přední nápravy. Princip spočívá v přidání hydrostatického pohonu předních kol. Ten se dá vypnout, protože točivý moment na přední nápravu přenášejí dva hydraulické motory integrované do nábojů kol.

OptiTrack je k dispozici od klidu až do rychlosti 25 km/h, kdy se automaticky odpojí a lze jej aktivovat při jízdě vpřed i vzad. Nepřináší přitom mimořádné náklady spojené s konvenčním pohonem všech kol.

Dopravce má nyní u vozidel řady C ve srovnání s klasickým řešením pohonu všech kol k dispozici o téměř 600 kg větší užitečné zatížení a spotřeba paliva klesá minimálně o 10 %. To se děje díky tomu, že klasický přední pohon nahradil hydraulický.

K významným výhodám vozidel vybavených systémem OptiTrack ve srovnání s plněpohonnými vozy je výrazně nižší hlučnost a vyšší komfort v kabině. Renaulty s tímto systémem pohonu představují alternativu k vozidlům se stálým pohonem všech kol a jsou vhodným řešením například pro zásobování staveb. Pozornost zákazníků rovněž přitahuje jednoduchost používání systému OptiTrack a jeho výkony.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Nákladní Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…