Renault Trucks nabízí OptiTrack pro řadu C

 

Společnost Renault Trucks rozšiřuje nabídku verzí modelové řady C s dočasným pohonem předních kol OptiTrack o další konfigurace náprav.

Systém dočasného pohonu předních kol měl premiéru v roce 2010 v tahači Renault Premium Lander 4x2 OptiTrack. V následujícím roce začal Renault Trucks s rozšiřováním nabídky a před nástupem nové generace vozidel Euro 6 byly s tímto systémem pohonu v rámci modelové řady Premium Lander k dispozici podvozky pro montáž nástaveb s konfigurací náprav 4x2, 6x2, 6x4 a tahače 6x4 a 4x2.

V loňském roce byly představeny nové modelové řady Euro 6. Nejmenší z nich je rozvážková řada D, zatímco pro dálkovou dopravu je určena řada T a pro stavebnictví je k dispozici řada C a těžká řada K.

Z této čtveřice nových modelových řad mohou systémem OptiTrack disponovat vozidla Renault Trucks C. První verzí bylo již při loňské premiéře provedení 6x4H4 Optitrack a letos francouzská značka rozšiřuje svou nabídku o vozidla řady C s konfigurací podvozku 4x2 a 6x4 s motory DTI 11 a DTI13, poskytujícími z objemu 11 a 13 litrů výkony od 280 do 383 kW.

Systém OptiTrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je řidič opravdu potřebuje. Na rozdíl od klasického řešení konvečního pohonu všech kol nedochází ke stálému otáčení hnací hřídele k přední nápravě, čímž OptiTrack přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Renaulty vybavené systémem OptiTrack, mohou pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce zapnout dočasný pohon přední nápravy. Princip spočívá v přidání hydrostatického pohonu předních kol. Ten se dá vypnout, protože točivý moment na přední nápravu přenášejí dva hydraulické motory integrované do nábojů kol.

OptiTrack je k dispozici od klidu až do rychlosti 25 km/h, kdy se automaticky odpojí a lze jej aktivovat při jízdě vpřed i vzad. Nepřináší přitom mimořádné náklady spojené s konvenčním pohonem všech kol.

Dopravce má nyní u vozidel řady C ve srovnání s klasickým řešením pohonu všech kol k dispozici o téměř 600 kg větší užitečné zatížení a spotřeba paliva klesá minimálně o 10 %. To se děje díky tomu, že klasický přední pohon nahradil hydraulický.

K významným výhodám vozidel vybavených systémem OptiTrack ve srovnání s plněpohonnými vozy je výrazně nižší hlučnost a vyšší komfort v kabině. Renaulty s tímto systémem pohonu představují alternativu k vozidlům se stálým pohonem všech kol a jsou vhodným řešením například pro zásobování staveb. Pozornost zákazníků rovněž přitahuje jednoduchost používání systému OptiTrack a jeho výkony.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Zdroj: Renault Trucks

Štítky Renault Trucks Nákladní Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…