Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Twingo (2012): První jízdní dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (51)
V okolí deštěm zmáčeného Bilbaa jsme otestovali modernizovaný Renault Twingo. Co je nového?

Hlavní změnou je odlišný vzhled novinky. Jde o nový korporátní design, který bude v budoucnu sdílen dalšími novými či omlazenými modely Renaultu, jako například blížícím se novou generací Clia. Co tedy do nového designového jazyka patří?

Předně, asi každý si všimne předních i zadních svítilen, rozdělených do dvou celků. Na studiových fotkách to sice nevypadá úplně skvěle, ale živé setkání nás rychle přesvědčilo: změna přídě Twingu rozhodně prospěla, na čemž jsme se ostatně shodli s ostatními přítomnými novináři. Menší, kruhová část je nyní určena obrysovým světlům.

Podle Renaultu má nyní design připomínat...schválně hádejte...první generaci Twinga a jeho jednoduché a elegantní půlkruhové světlomety. Méně viditelnou odlišností je pak zvětšené a napřímené logo Renaultu, doplňující černou horizontální linku připomínající mřížku chladiče.

Barevnou škálu doplňují fialová „Fuchsia“ a modrá „Bermudes“, exkluzivně pro RS je nově žlutá „Sirius“. Hračičkové si s konfigurátorem opravdu vyhrají, je totiž možná kombinace dvaceti čtyř ráfků a ozdobných krytů kol, některé z nich ve dvou barevných variantách. Tím ale zdaleka nekončíme, facelift totiž přináší třeba kolekci sedmi střešních pruhů, takže je nyní k dispozici patnáct nálepek, s nimiž (přesněji řečeno, se dvěma z nich) můžete sladit i vnitřek a čalounění vozu. Střešní spojler je dostupný ve čtyřech barvách: šedá platinová, kovově šedá, černá a bílá.

Renault Twingo 2012: přehled motorizací (část 1.)
Motor1,2 LEV 16V1,2 16V1,2 16VTce 100
Zdvihový objem [cm3]1149114911491149
Převodovka5M5M5A5M
válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550055/550055/550075/5500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]107/4250107/4250107/4250155/3500
Max. rychlost [km/h]170170172189
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,312,313,69,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,55,15,65,7

Všechna rádia Twinga jsou nově vybavena Bluetooth konektivitou a USB připojením (od března 2012). Objem zavazadlového prostoru je 165 až 285 litrů, v závislosti na poloze zadní dělené posuvné lavice. Tam nelze, v přední poloze, posadit bez výčitek asi nikoho jiného než děti, ale v zadní poloze už nabízí poměrně sympatický prostor. S pevně uchycenou zadní řadou sedadel je objem kufru 230 litrů. V interiéru najdeme nové plasty a barevné kombinace, celek tak vypadá hodnotněji.

Oproti předcházejícímu provedení je znatelná snaha o co nejnižší emise CO2, v průběhu roku by u nejžádanějšího agregátu 1,2 16V měly emise CO2 klesnout na 102 gramů na kilometr. Na náš dotaz, jakým konkrétním způsobem technici Renaultu hodlají emise snížit bylo odpovězeno, že například dalším vývojem olejů a povrchů s nižším třením či (a to zřejmě zejména) lehce odlišným naprogramováním řídící jednotky.

Jízda s TCe

Z konstrukčního hlediska se nic nezměnilo, takže můžeme s klidem konstatovat, že 3.687 mm dlouhý vůz s rozvorem 2.367 mm neztratil nic ze své hravosti a lehkosti. Aby také ano, když naše konkrétní testovaná verze má pohotovostní hmotnost 980 kilogramů.

Renault Twingo 2012: přehled motorizací (část 2.)
Motor1,6 16V Renault SportdCi 75dCi 85
Zdvihový objem [cm3]159814611461
Převodovka5M5M5M
válce/ventily4/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]98/675055/400063/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]160/4400180/1750200/1750
Max. rychlost [km/h]201170185
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,713.511,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,73,43,4

Twingo je doma hlavně ve městské džungli, avšak neodolali jsme a na skvělých španělských okreskách jsme Twingo s přeplňovanou dvanáctistovkou ve vrcholné výbavě Gordini trochu prohnali. Podvozek vycházející z Clia má ve spojení s přeplňovaným agregátem co nabídnout i sportovněji orientovanému řidiči, ač to na papíře může vypadat až nemístně. Je tomu ale opravdu tak, TCe lze s klidem pasovat do role malého RS, protože jeho 75 kW a 155 Nm je na malé Twingo více než dost. Síla motoru ve spojení s nízkou hmotností je ve středních otáčkách poměrně velká, až sportovní. Na rozdíl od verze RS však velké vytáčení agregátu nemá valný smysl, to nejlepší se totiž odehrává mezi čtyřmi a pěti a půl tisíci otáček (tedy hodnotou maximálního výkonu).

Spotřeba je při dynamickém způsobu jízdy docela příznivá; palubní počítač (nyní u všech verzí s ukazatelem dojezdu) zobrazil hodnotu 8,5 litru Naturalu. Jediným slabým místem vozu je pětistupňová převodovka JH3-309, která je nepřesná a má dlouhé, gumové dráhy.

Omlazené Twingo bude vyráběno ve slovinském závodě Novo Mesto, na náš trh se první vozy dostanou v půlce ledna. To bude spuštěn i 3D konfigurátor, podobně jako dosud jsou však pro náš trh určeny pouze benzinové verze. Ceny se nebudou výrazně lišit od současného provedení, konkrétní částky zveřejníme zítra.



Aleš Jungmann
Diskuze (51)
8. 12. 2011 10:13
Re: Ten, kdo delal u toho rendliku interier
To je důležité. Pochval se.
Avatar - deliqent4
7. 12. 2011 19:08
Re: Design
Co třeba škoda Yeti ? to je dost podobné
7. 12. 2011 17:05
Re: Design
Prostě mi k sobě vůbec neladí ta klasická kulatá světla a hned nad nimi ta zapuštěná, na můj vkus prostě chaos. Podobně divný je i Nissan Juke. Možná až to bude na víc autech a já to uvidím podvacáté v reálu, tak si zvyknu a už mi to tak nepřijde :-)
7. 12. 2011 15:14
Re: Design
Na čem jedeš?
7. 12. 2011 15:14
Re: CITITRUMF
Konečně Twingo dostalo pytlík toho, co mu nejvíc chybělo. Věřím, že příští generace bude opět veselá a invenční, nikoliv opatrná a krabicoidní jako tato.