Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Altea, Altea XL a Leon Ecomotive: Řada ekologických Seatů se rozrůstá

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Španělský Seat představí ve Frankfurtu nové verze Ecomotive v nedávno modernizovaných řadách Altea, Altea XL a Leon.

Seat se v poslední době zaměřil na vývoj vozidel šetrných k životnímu prostředí. Modely Altea, Altea XL a Leon ve verzi Ecomotive tak doplňují již vyráběnou malou Ibizu a poněkud letitou velkoprostorovou Alhambru. Španělská automobilka se chlubí tím, že její vozy jsou nejzelenějšími ve svých třídách. Například malá Ibiza vypouští jen 98 g CO2 na 1 km. Nový Leon Ecomotive má tuto hodnotu jen o 1 g vyšší, oba modely tak překonávají magickou hranici 100 g/km. Koncept Leon Ecomotive byl představen již na jaře v Ženevě, ve Frankfurtu se objeví sériová verze. Dodejme, že emise CO2 u sedmimístné Alhambry představují údaj 159 g/km, zatímco u nové Altey v krátké i prodloužené verzi XL jsou o 40 g/km nižší.

Všechny nové verze sesterských modelů jsou poháněny turbodieselem 1,6 TDI CR o výkonu 77 kW (105 k), mají funkce Auto Start/Stop a rekuperace energie. Motor tedy disponuje moderním vstřikováním common-rail, nesmí chybět ani filtr pevných částic (DPF). Díky aplikaci těchto technických fines došlo ke snížení spotřeby paliva a tím pádem i výše zmíněných emisí CO2. Vždyť emise verze Leon Ecomotive 1,6 TDI CR v porovnání se stejně výkonným klasikem 1,9 TDI klesly o 20 g/km.

Auto Start/Stop funguje obdobně jako ve vozech ostatních výrobců. Pokud se vůz blíží například k semaforu, na kterém svítí červená, řidič zařadí neutrál a pustí spojku. Motor se automaticky zastaví. Blikne-li zelená, řidič sešlápne spojkový pedál, agregát znovu naskočí a po zařazení jedničky automobil dále pokračuje v jízdě. Funkce rekuperace recykluje elektrickou energii z alternátoru, pokud řidič sundá nohu z plynu, nebo se dotkne brzdového pedálu. Tím pochopitelně klesá spotřeba.

Konstruktéři zapracovali i na pětistupňové převodovce. Všechny tři nové modely jsou vybaveny indikátorem zařazeného rychlostního stupně, který navíc upozorňuje, kdy má řidič přeřadit nahoru nebo dolů, aby jel co nejekonomičtěji. Tradiční součástí všech úsporných verzí současných automobilů jsou i pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Řada Ecomotive je k mání ve dvou stupních výbavy – Reference a Style. Paket Reference zahrnuje například elektronické pomocníky ABS, TCS, ESP a EBA, šestici airbagů (přední, boční a hlavové), bezpečnostní úchyty dětských sedaček Isofix, tónovaná skla, patnáctipalcová ocelová kola, palubní počítač, rádio s CD/MP3, šesti reproduktory a AUX konektorem, monitor tlaku v pneumatikách a manuální klimatizaci. Style přidává další luxusní prvky jako například mlhovky, které vidí do zatáčky, tříramenný kožený multifunkční volant, koženou hlavici řadicí páky, elektricky vyhřívaná zrcátka, tempomat, přední světlomety s funkcí Coming Home (zůstanou svítit i chvíli poté, co řidič opustí vozidlo), automatickou klimatizaci, audio systém se vstupy AUX a USB, výškově stavitelná sedadla řidiče i spolujezdce s bederní opěrkou a konečně kola z lehké slitiny o průměru 16 palců.

Zákazníci, kteří preferují ekonomický provoz, ale také sportovní vzhled, si nejspíše vyberou hatchback Leon, ti, kteří mají rodiny, zvolí Alteu, nebo ještě větší Alteu XL. Obě verze této řady, řazené mezi střední MPV, samozřejmě neztratily nic ze své variability. Pasažéři vzadu mají dostatek místa pro nohy, ale jejich sedadla je možné také sklopit nebo posouvat, u Altey v rozmezí 14 cm, u Altey XL dokonce 16 cm. Zvětší se tak základní objem zavazadelníku, který činí 510, respektive 732 l.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:45
Re: jaky smysl maji tyto ekoverze?
njn, kdyz to beres takhle...ale me emise nastesti moc nezajimaji...a taky souhlasim s tim ze emise aut jsou dnes spis marketingovym nastrojem...
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:42
Re: jaky smysl maji tyto ekoverze?
:yes:
11. 9. 2009 11:21
Re: jaky smysl maji tyto ekoverze?
Podľa tohto postupu nemajú nulové emisie ani tvoje ponožky, aj keď samy nijaké emisie neprodukujú. A v konečnom dôsledku produkuješ emisie ty, aj tým, že vozíš svoj vzácny zadok v nejakom aute, a to auto pri jazde vypúšťa niečo do vzduchu...takže tie emisie máš na krku ty, nie to auto, lebo ty sa na ňom vozíš a emisie vznikajú pri tvojom presúvaní sa z miesta A do miesta B alebo dokonca pri bohapustom plytvaní, keď sa vozíš "iba tak pre radosť"...
11. 9. 2009 11:17
Re: jaky smysl maji tyto ekoverze?
Vyčítaš mi to, čím zjavne trpíš sám. Ak už hovoríme o emisiách a porovnávame ich, tak porovnávajme relevantné údaje, a nie merať iným metrom spaľovacie motory a iným elektrické. Práve to, čo píšeš vyššie ty, je zneužívanie emisií na skreslenie informácií.
Avatar - WinDiesel
11. 9. 2009 06:33
Re: jaky smysl maji tyto ekoverze?
To je všechno moc hezké, jen kdyby se "nulové" emise a jejich používání tak nezvrhly - stal se z toho ubohý marketingový nástroj. Zneužívaný nástroj, mimochodem. A ty tomu zjevně věříš.....