Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza 25 1,4 16V s automatickou klimatizací nyní za 299.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT slaví letos 25. výročí od své premiéry. Importér vozů SEAT do České republiky připravil při této příležitosti speciální akční model Ibiza 25.

Od začátku června platí ceník SEATu Ibiza v provedení pro modelový rok 2010. Novinkou je motor 1,6 TDI CR o výkonu 66 kW, který nahradil starší stejně výkonný 1,9 TDI PD. Ceny jednotlivých verzí zůstaly beze změn. Od léta vstupuje v platnost akční nabídka na nejprodávanější motorizace a výbavy.

Jen pro úplnost zopakujeme, že v základní výbavě Ibiz Reference je elektrické stahování předních oken a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. Dále toto provedení zahrnuje volant nastavitelný ve dvou osách, elektrohydraulický posilovač řízení, rádio s CD/MP3, šesti reproduktory a konektorem Aux-in a automatické rozsvěcení světel. Kola jsou ocelová s pneumatikami 175/70 R14, rezervní kolo je pouze dojezdové. Bezpečnostní výbava obsahuje ABS, airbag řidiče a spolujezdce (za příplatek 1.200,- Kč s možností deaktivace) a boční airbagy.

Nově je v nabídce pětidveřová Ibiza s motorizací 1,2 (51 kW) ve verzi Reference, doplněná o klimatizaci za celkovou cenu 259.900,- Kč.

SEAT Ibiza - ceny benzinových motorů na českém trhu (červen 2009)
Motor1,2 12V1,4 16V1,6 16V1,6 16V
Převodovka5M5M5M7DSG
Zdvihový objem [cm3]1198139015981598
Válce/ventily3/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/520063/500077/560077/5600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]112/3000132/3800153/3800153/3800
Max. rychlost [km/h]163175187186
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,012,210,510,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,26,66,2
Cena Reference s klimatizací [Kč]259.900,----
Cena Reference [Kč]279.900,-294.900,---
Cena 25 [Kč]-299.900,---
Cena Style [Kč]-329.900,-364.900,-399.900,-
Cena Sport [Kč]-349.900,-384.900,--

Verze Style je středem nabídky. Nechybí v ní manuální klimatizace, tempomat, palubní počítač, ovládání rádia pod volantem a konektorem pro připojení externího přehrávače, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek nebo elektrické stahování zadních oken. Kliky dveří a zpětná zrcátka jsou lakovány v barvě vozu. Přední světlomety mají dvojitou optiku (místo jednoduché), další položkou navíc jsou přední mlhová světla s funkcí odbočovacích světel. Kola jsou stejně jako u Reference ocelová, ale mají průměr 15 palců a obouvají pneumatiky 185/60.

Akční model Ibiza 25 je k dispozici v 5dveřové verzi s motorem 1,4 16V (63 kW), vychází při tom z výbavy Style. Ta je navíc ještě doplněna automatickou klimatizací Climatronic (běžně +8.900,-Kč). To vše se nyní nabízí za 299.900,- Kč, což představuje významnou zákaznickou úsporu 38.900,- Kč proti ceníkové ceně.

Provedení Sport je alternativou ke Style. Má navíc sportovní podvozek, 16palcová litá kola s pneumatikami 215/45, kůží obšitý tříramenný volant, sportovní přední sedadla a boční airbagy. Sport nyní má navíc tempomat. Proti loňskému roku zlevnila tato verze o 7.000,- (1,6 16V) až 27.000,- Kč (1,9 TDI 66 kW).

SEAT Ibiza - ceny dieselových motorů na českém trhu (červen 2009)
Motor1,4 TDI1,4 TDI EM1,6 TDI1,9 TDI
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1442144215861896
Válce/ventily3/23/24/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/400059/400066/420077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/2200195/1800230/2500240/1900
Max. rychlost [km/h]176177177186
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,912,912,010,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,33,74,24,5
Cena Reference [Kč]359.900,----
Cena Ecomotive [Kč]-376.900,---
Cena Style [Kč]--414.900,-434.900,-
Cena Sport [Kč]--434.900,-454.900,-

Třídveřová Ibiza SC je o 15 tisíc Kč levnější než pětidveřové provedení.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Avatar - iudex
1. 7. 2009 08:29
Re: Motor 1,4
V zásade máš pravdu, ja rovnako považujem 1,4-ku, resp. 63 kW za dostačujúcu motorizáciu pre takto veľké auto. Ale ako sám uvádzaš, máš model 2006, teraz sa už začínajú robiť modelové ročníky 2010 a ten motor (a tiež HTP) tu stále je; pritom konkurencia postupuje dopredu. V súčasnej dobe preto považujem 63 kW (resp. 59 kW v Octavii) z 1,4-ky za zúfalo málo, obzvlášť keď konkurencia ponúka bežne 74 kW (i20, Jazz, Yaris). A k trojvalcu si sa vyjadril sám...
P.S. Ja viem, že na internetovej diskusii sa na gramatiku až tak nehľadí, ale "samozrejmä", "zmesy" "Ibizi" by sa nemuselo stávať. ;-)
Avatar - miromen
30. 6. 2009 21:31
Re: Motor
Tak je mi jasne že přednost dostanou nove modely POLO,YETI,GOLF 6 , ale měli by si co nejvic pospišit protože benzinove motory vw groupe pro segment B jsou "ostudne" ikdyž co jsem četl tak 1.4 neni zas až tak špatny motor. To ale nemužu posoudit protože jsem neměl s nim tu čest.
Avatar - white label
30. 6. 2009 20:48
Re: Motor
Je to ještě bohužel tak trochu otázka času, ale nevidím naopak jediný důvod, proč by nakonec Ibiza (i Fabia) 1.2TSI dostat neměla... :-!
Avatar - miromen
30. 6. 2009 20:11
Re: Motor
Souhlasim s tebou ale kde bereš tu jistotu že IBIZA dostane 1.2 tsi a jestli tak kdy protože už teď je pozdě.
Avatar - iudex
30. 6. 2009 16:09
Re: Motor
No ja Ibizu za sunku nepovazujem, vyberajúc v tejto triede mal by som ju na muske. Nová generácia podvozku, vyvázené proporcie (co vynikne obzvlást v priamom porovnaní s Fabiou) a výborné jazdné vlastnosti. I cena sa v akciách dá... len tie motory :-(