SEAT Ibiza SportCoupé: Bocanegra se vrátila
Nová třídveřová Ibiza se, podobně jako Opelova Corsa v aktuální generaci, profiluje jako model výrazněji odlišený od pětidveřového provedení. Výrobce dokonce přidělil jménu Ibiza ještě přívlastek SportCoupé, který by měl záměr designérů ještě marketingově podporovat. Kolik toho budou mít nové hatchbacky s obvyklými motorizacemi společného se sportem není zatím jisté, ale naše první kilometry za volantem pětidveřové Ibizy (viz odkaz níže) už o kvalitách nové platformy a jejím naladění u SEATu cosi prozradily.
Nový SEAT Ibiza na Auto.cz |
Seat Ibiza: První jízdní dojmy |
PŘEDSTAVUJEME SEAT Ibiza: Die Ibiza-klasse |
Euro NCAP: SEAT Ibiza získal pět hvězd + video |
SEAT Ibiza: Ceny na českém trhu |
Spolu s Ibizou SportCoupé byly zveřejněny také informace týkající se dalších technických detailů celé modelové řady. Nabídku již brzy rozšíří tříválec 1,4 TDI (59 kW), který se později zřejmě ukáže v úsporné verzi ECOMOTIVE, a také motor 1,9 TDI se 66 kW.
SEAT je první značkou skupiny Volkswagen, která nabídne převodovku DSG i pro malé auto. Stane se tak u nové Ibizy. V tomto případě jde o novější sedmistupňové ústrojí, které bude možno kombinovat s nejsilnějším zážehovým motorem 1,6 16V (77 kW). Ten znají i majitelé některých Roomsterů a nových Fabií. Nová převodovka má ve srovnání s pětistupňovou skříní kratší první a druhý rychlostní stupeň, což umožňuje vozu hbitější akceleraci. Sedmý - nejvyšší - rychlostní stupeň je naopak delší a měl by přispět k nižší spotřebě na dlouhých dálničních cestách.
Oficiálně jsou potvrzeny sportovní verze FR a Cupra.