Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza s novým turbodieselem 1,6 TDI CR

Ondřej Láník
Diskuze (70)
Do malých vozů značek skupiny Volkswagen se poprvé dostávají vznětové motory se vstřikováním common-rail.

Ibiza a třídveřová Ibiza SC dostanou nejprve čtyřválec 1,6 TDI CR se 66 kW doplněný filtrem pevných částic. Jeho výroba by se měla rozeběhnout v červnu 2009. Řadu těchto motorů později obohatí také verze s 55 a 77 kW. Silnější provedení se na přelomu června a července dostane také do Škody Octavia, kde postupně nahradí motor 1,9 TDI PD. Motor 1,6 TDI CR se v obou silnějších provedeních objeví ve Škodě Fabia v první polovině příštího roku.

SEAT Ibiza 1,6 TDI CR nahradí motorizaci 1,9 TDI (66 kW), ale provedení 1,9 TDI (77 kW) zůstává nadále v nabídce, stejně jako tříválec 1,4 TDI PD (59 kW). Standardem je i nadále pouze pětistupňová převodovka, se kterou Ibiza zvládne evropský jízdní cyklus se spotřebou 4,2 l/100 km. Točivý moment této verze vrcholí hodnotou 230 Nm mezi 1500 a 2500 min-1.

Ondřej Láník
Diskuze (70)
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2009 11:18
Re: NE moc milý Dinar(e)!
MOžná by to chtělo NEJDŘÍVE si něco přečíst a až PAK se zde "rozepisovat" - doporučila bych vám (v češtině) ProfiDIESEL. Můj názor se - spíše -"shoduje" s jejich (váš - spíše - s MARKETINGem vw :-) - řekla bych).
A abych vás "poškádlila" (když vy na mne že "protivwBLÁBOLím) - ten 2.0 T(F)Si - to je ale HODNĚ povedený motor! Možná ve svém objemu ten NEJ-lepší na světě! V 1.6 diesel je to možná trochu "naopak", ale tak to BÝVÁ = rozdělovat na "dobré/špatné" dle ZNÁČKU na kapotě či plastovém krytu motoru - to může jen ... Dinár?
NEjsem odbornice na kurzy, ale DINAR jednu dobu HODNĚ "devalvoval", ne? NEjste vy zrovna v TOMTO "období"?
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 4. 2009 10:21
Re: NE moc milý Dinar(e)!
Vy jste se ale HODNĚ špatně vyspinkal (nebo maminka NEdala kapesné?)
Neb jste NEpochopil MERITUM věci, zkusím to ještě jednou a hodně p-o-m-a-l-u a p-o-l-o-p-a-t-i-c-k-y (snad se "chytnete"/tempo "udržíte" - a ne jako vw s 1.6 TDi - to byste byl POSLEDNí) ;-)
PODSTATOU je, že vw přichází s naftovým motorem 1.6 jako POSLEDNí
PODSTATOU je, že byť o MNOHO LET za ostatními, tak VÝKONově SLABŠí, než "ti druzí"
PODSTATOU je, že vw (konečně dorazivším motorem 1.6 TDi) současně "supluje" další MENŠí motorizaci (a PROTO se jako NOVINKA v roce 2009 objevuje i trochu "legrační" hodnota 55 kW u tak velkého objemu)
Již CHÁPETE o co celou diskuzi jde?
PS: Můj "rozoumek" ve světě auto pracoval - co ten váš? ;-)
Avatar - Dinar
29. 4. 2009 07:53
Re: NE moc milý Dinar(e)!
Víš leda kulový, jen se pokoušíš z jednoho blábolu dostat jiným blábolem. Jistě, konkurence je "dál", napříště už budou všechny dýzlové motorizace subkompaktů začínat na min. 90kW. Proboha, běž radši zas obšívat volanty do Bristolu, věřím, že tam ses našla. :-!
Avatar - Dinar
29. 4. 2009 07:42
Re: Milý Dinar(e)!
Jasně, teď 94 pak 108kW a příští generace subkompaktů pojedou standardně na dýzlech o dvě stě koních. Ten tvůj "rozoumek" je opravdu krátký na pochopení toho, jak to ve světě aut funguje. Možná je pro tebe stejně jako pro některé místní závodníky s holým zadkem úžasným trhákem i20 s 94kW motorem, ale pořád to nic nemění na faktu, že nechápeš psaný text. Článek je o 1,6 Tdi v ibize ve variantách 55 a 66 kW, jež mají být náhradou za 1,4tdi, resp. slabší variantu 1,9tdi. Výkony 55 a 66 jsou varianty, které ve svých dýzlových motorizacích nabízí v subkompaktech prakticky každý výrobce, argumentovala jsi PSA, dal jsem ti tedy příklad Peugeotu, teď jsi rychle hledala, kdo nabízí z malého dýzlu nejvyšší výkon, tak tu máme Hyundai (průhlednost tvého uvažování je fakt legrační, vede mě k úvaze, že největším přeměřovačem penisů na auto.cz je právě osoba, která ho nemá :-) :no: ) no, jenže i ten zmíněný Hyundai nabízí dýzlové varianty o 55 a 66kw. Tak snad bude mít tvůj rozoumek dneska lepší den a dokáže konečně podstatu informace z článku pobrat.
Ono tam taky nikde není napsáno, že ibiza nedostane žádnou silnější variantu toho motoru, resp. že žádná silnější dýzlová motorizace nebude. U VW, které začalo první strkat do aut této kategorie silné dýzly je podobná obava spíš úsměvná. Ono totiž, pokud by ti nešlo jen o kritizování za každou cenu, tím myslím tu poslintanou bradu pokaždé, když uvidíš písmena VW, byl bych ochoten uvěřit dokonce i tobě, že je ti celkem jasné, že motorizace typu 1,6tdi je schopna dle naladění software obsáhnout výkonové varianty od té minimalistické 55 až po třeba 100kW. Ale je mi jasné, že ses tu prostě jen potřebovala jako vždy proTIfauvéééévYblábolit. ;-)
Avatar - Jetty
28. 4. 2009 22:29
Tedy jossalito ...
Chip je dnes docela normální věc. Myslím, že hyundai a kia přichází s těmito balíčky právě díky tomu, že se na tuto značku nespecializuje žádná tuningová firma. Mercedes má AMG, Audi MTM, Škoda Cimbu,atd. atd.
Právě to dloubání jsem ale pochopil :-)
Hezký den.