Seat odhalil své plány do budoucna: více modelů, jasný marketing a rychlý růst
Šéf Seatu Erich Schmitt vyjádřil v rozhovoru pro německý deník Handelsblatt spokojenost s uplynulým rokem. Rok 2007 byl pro Schmitta prvním celým rokem v čele Seatu. Schmitt chce naplnit ambiciozní očekávání šéfa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, který španělské automobilce stanovil prodejní cíl v roce 2018 na 800 tisíc vozů. V uplynulém roce měl Seat podle neoficiálních informací prodat 445 tisíc vozů. Seat v této souvislosti také uvažuje produkci automobilů v zahraničí (lokalizace produkce). Schmitt v rozhovoru zmínil Jižní Ameriku.
Schmitt chce Winterkornova očekávání naplnit expanzí nových modelů. Na následujících pět let si tak Seat naplánoval 13 až 15 nových modelů, z čehož bude osm modelů mířit do segmentů, v kterých automobilka dosud nepůsobí. Klíčovým modelem by pak měl být malý vůz v segmentu B, který bude nabízen ve verzích limuzína a kombi. Spuštění produkce tohoto modelu je naplánováno na letošní podzim a vůz by měl být na trhu od začátku roku 2009. V plánu je například také kompaktní SUV, které bude vycházet z Volkswagenu Tiguan (více v našem článku SEAT: Výroba SUV Tribu bude zahájena v roce 2009).
Marketingově chce Seat své vozy prezentovat jako sportovní rodinné automobily. A tak tomu bude v budoucnu u celé modelové řady španělské automobilky. Sportovního ducha od Seatu očekává i Martin Winterkorn, který již dříve avizoval, že by chtěl ze Seatu udělat konkurenta italské značky Alfa Romeo.