Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Stanislav Kolman
Diskuze (93)
Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky. Jako první dorazí Cupra Ateca a její parametry jsou hodně sympatické.

Jak Seat během slavnostního představení značky uvedl, Cupra se stává vlastní entitou. Modely bude vyvíjet ve spolupráci s automobilkou, ale prý má dostatek odhodlání k nezávislému růstu. Španělé poskytují ideální základy, vždyť Cupra dostane 265 prodejních ploch u dealerů napříč celou Evropou (20 % celkové prodejní sítě).

Logo nově vzniklé společnosti už jsme si mohli prohlédnout před časem, podle oficiální tiskové zprávy má šířit vášeň, preciznost, odhodlání a odvahu. Značka přitom nemá malé cíle. „Naší ambicí je zdvojnásobení objemu prodeje během následujících čtyř až pěti let,“ uvedl Wayne Griffiths, člen představenstva Seatu, jenž je zodpovědný za marketing.

Nejprve Ateca

Dost bylo obecných informací, my chceme auta! A hned to první je hodně zajímavé. Půjde totiž o model Cupra Ateca, ostře střižené SUV, jež se stane úvodní vlaštovkou společnosti.

Nejsilnější Ateca v historii dostane motor 2.0 TSI s výkonem 221 kW a filtrem pevných částic, který zajišťuje splnění striktních emisních limitů. Jednotka se pod taktovkou Cupry pochlubí vylepšenou a intenzivnější akustikou, páruje se se samočinnou sedmistupňovou převodovkou DSG. V praxi to znamená zrychlení z klidu na stovku za 5,4 sekundy, přičemž maximální rychlost dosahuje 245 km/h.

Samozřejmostí je pohon všech kol 4Drive a možnost volby mezi několika jízdními režimy: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road a konečně Cupra. S posledním nejostřejším režimem se nemění jen zvuk jednotky, ale i chování adaptivních tlumičů DCC.

A jak vlastně sportovní Atecu poznáte? Horní část masky dostala voštinovou mřížku s novým logem, nechybí ani nápis Cupra ve spodní části masky chladiče. Poznávacím znamením mohou být dále černé detaily, kupříkladu střešní nosiče, vnější zpětná zrcátka či rámečky oken. Sportovní Ateca dále disponuje čtyřmi koncovkami výfuku, 19“ koly z lehkých slitin, ve kterých trůní černé brzdové třmeny.

Jiný je i interiér, kde přišla řada na prémiové materiály. Výplně dveří jsou čalouněny Alcantarou, stejně jako sedačky. Šedé prošívání ozdobí kromě jiného i sportovní volant a hlavici voliče automatické převodovky. Sportovní šmrnc pak umocňují hliníkové pedály.

Již v základu jde o slušně vybavený vůz, jenž dostane bezklíčkový přístup se startovacím tlačítkem, bezdrátovou nabíječku, prostorový kamerový systém, navigaci s 8“ dotykovou obrazovkou či již zmiňované adaptivní tlumiče.

Cupra Ateca však půjde vymazlit celou řadou příplatkových položek, za zmínku jistě stojí paket Performance s vysokovýkonnými brzdami Brembo, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér, ale i vnitřek. Od poloviny roku 2019 můžete tento vůz objednat i s anatomickými sedačkami.

A dál?

Dalším projektem z dílny nově vzniklé značky Cupra je vůz TCR, jenž bude v sezoně 2018 působit v šampionátu TCR. Od běžného modelu Cupra se odlišuje jinými nárazníky, volantem nebo kapotou.

Během oficiálního představení ve španělské Barceloně jsme si mohli prohlédnout i další modely, konkrétně Cupra Ibiza a Cupra Arona. Namísto hotových exemplářů jde však o stylistická cvičení, zatím se neví, jestli Seat tyto výrobky nakonec pošle do výroby.

Kromě samotných exemplářů Cupra se veřejnosti ukázala i speciální edice Seat Leon Cupra R ST. Auto dostalo detaily v odstínu mědi. To zajímavější se ukrývá pod kapotou, kde pracuje dvoulitrové TSI s výkonem 221 kW, taktéž se páruje s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou DSG. Tento kousek nebude chybět na blížícím se autosalonu v Ženevě. Ale zálusk si nedělejte, limitovaný počet 799 kusů ostrého „erka“ je beznadějně vyprodaný.

A co Leon Cupra, respektive Cupra Leon? Toho se také dočkáme, ale až v roce 2019. V budoucnu hodlá Cupra ukázat až sedm novinek.

Stanislav Kolman
Diskuze (93)
Avatar - JGucci
25. 2. 2018 11:33
Re: Kez by
Tak nemyslim si, ze je DS na prd, ve Francii nemaji zadnou premiovou znacku, tak se snazi jednu vytvorit :yes:

Pokud je neco exkluzivnejsi, tak se to vzdy muze prodavat za vice.

To, ze Lancia Ypsilon v Italii doziva vim, ale az skonci , tak jiz bohuzel bude Lancia historii...
Avatar - JDM
25. 2. 2018 10:12
Re: Proc?
Jenze krome znacku na kapote se to od zbytku koncernu nelisi .neni tam nic navic ..proto to bude porad seat jak pises vsichni vi ze cupra je sportovni divize seatu ... To ze budes mit misto znaku seat ale cupra z toho nedela nic extra protoze pod kapotou mas to same co cely koncern a jde zase jen o design... Nevidim nic spatnyho na seatu leon cupra me to jako obyc seat neprijde ...
Avatar - white label
24. 2. 2018 01:25
Re: Karoq RS
A proč by takový motor nemohla mít nejdřív vrcholná SUV (Karoq RS/Kodiaq RS), a až potom Superb RS, případně i Octavia RS, ovšem klidně až ve své další/příští generaci...?
Avatar - pumpkin
23. 2. 2018 22:55
Re: Ateca Cupra či Cupra Ateca
Bude to mať ťažké, ale skoro nič to Seat zatiaľ nestojí, takže sa nevrhá tak bezhlavo do toho ako Citroen s DS. Vraj sa im veľmi dobre v Európe predávajú Cupry, tak prečo to neskúsiť. Viem si však predstaviť, že predajcovia z toho nemajú radosť, pretože podobne ako pri DS, neskôr pri Alpine a teraz pri Cupre sú nútení upraviť svoje showroomy. U nás to pre nich je úplne zbytočná investícia.
Avatar - pumpkin
23. 2. 2018 22:35
Re: Tak to je srdcovka
Tak v Škode museli improvizovať a narvať dizajn Kodiaqu na Atecu a to ako nemyslím posmešne, ale úplne vážne s miernym obdivom.