SEAT jen těsně před VW nejprodávanější značkou roku 2011 ve Španělsku

SEAT jen těsně před VW nejprodávanější značkou roku 2011 ve Španělsku

 
 

Ve Španělsku se loni prodalo o 175.355 aut méně než v roce 2010. Pořadí modelů vede SEAT Ibiza.

Nejprodávanější značkou na španělském trhu se v roce 2011 opět stala domácí automobilka SEAT. Na paty ji však šlapal Volkswagen, který loni prodal jen o 1.842 aut méně. Španělský trh s automobily se kvůli hospodářské krizi meziročně propadl o 17,8 %.

Za rok 2011 se ve Španělsku prodalo 809.948 automobilů, což je méně než polovina ve srovnání s rokem 2005, kdy se zde prodalo 1.647.837 vozů.

SEAT na domácím španělském trhu loni prodal 73.540 automobilů, o 17,8 % méně než v roce 2010. Nejprodávanějším SEATem byla Ibiza, které se ve Španělsku loni prodalo 31.105 exemplářů. Díky tomu se Ibiza stala ve Španělsku i vůbec nejprodávanějším automobilem.

Druhým nejprodávanějším autem ve Španělsku byl loni Nissan Qashqai s 24.375 prodanými exempláři. Na první pohled může být překvapivé, že se tento japonský crossover umístil tak vysoko, Qashqai je ale mezi španělskými zákazníky dlouhodobě v oblibě. Druhým nejprodávanějším vozem tu byl i loni.

Na třetím místě skončil Renault Mégane s 23.599 prodanými exempláři, který tak porazil čtvrtý SEAT Leon s 22.410 prodanými kusy. Pořadí na prvních třech místech bylo loni stejné jako o rok dříve.

Španělský trh - přehled nejprodávanějších modelů (2011)
Poř.ModelOA (2011) [ks]OA (2010) [ks]Meziroční rozdíl [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.Seat Ibiza31.10539.905-800-22
2.Nissan Qashqai24.37530.050-5.675-19
3.Renault Mégane23.59929.442-5.843-20
4.Seat Leon22.41025.177-2.767-11
5.VW Golf21.72225.743-4.021-16
6.VW Polo20.91719.794+1.123+6
7.Ford Focus20.59621.612-1.016-5
8.Peugeot 20720.35629.046-8.690-30
9.Opel Corsa19.93723.728-3.791-16
10.Opel Astra17.77724.405-6.628-27
11.Ford Fiesta17.43624.600-7.164-29
12.Peugeot 30817.21124.329-7.118-29
13.Citroën C416.26522.288-6.023-27
14.Renault Clio13.76519.738-5.973-30
15.Citroën C4 Picasso12.56013.401-841-6
16.VW Passat12.05217.820-5.768-32
17.Renault Scénic12.01015.786-3.776-24
18.Citroën C311.59519.875-8.280-42
19.Toyota Auris11.57211.740-168-1
20.Opel Insignia11.23813.157-1.919-15
21.Seat Altea10.80315.080-4.277-28
22.Audi A310.08513.928-3.843-28
23.Hyundai i309.69413.829-4.135-30
24.Ford C-Max9.4345.486+3.748+72
25.Audi A49.41711.348-1.931-17
SEATu Mii, jehož prodej byl ve Španělsku zahájen loni v říjnu, se během tří měsíců prodalo 365 exemplářů. SEAT loni prodal 7.148 kusů modelu Exeo, což je méně než v případě Audi A4 (9.417 prodaných vozů). Na třetí místo v pořadí značek se loni vyšvihl Ford (64.994 prodaných aut), který za sebou nechal v roce 2010 úspěšnější francouzské trio Peugeot, Renault, Citroën.

Mezi 25 nejúspěšnějšími značkami na španělském trhu byly loni jen dvě, jejichž prodeje meziročně vzrostly. Těmito automobilkami byla čtrnáctá Kia, která prodala 20.015 automobilů (+8,8 oproti roku 2010), a 25. Alfa Romeo, která loni prodala 5.113 vozů, což znamenalo dokonce 37,1% nárůst proti roku 2010.

Španělské prodeje Škody Auto meziročně klesly o 19,5 %. Nejúspěšnějším modelem byla Fabia se 7.947 prodanými exempláři (28. místo, meziročně -13 %), Octavia skončila v celkovém pořadí 60. (4.078 prodaných kusů, meziroční propad o 41 %), Yeti byl 95. s 1,771 prodanými exempláři.

Superbů se ve Španělsku loni prodalo 1.756, Roomsterů pak jen 374, což je stejné číslo jako počet prodaných exemplářů Taty Indica.

Jake.auto.cz: SEAT Ibiza (přehled testů a dalších článků)

SEAT.auto.cz: Vše o značce SEAT na Auto.cz

Španělský trh - přehled nejprodávanějších značek (2011)
Poř.ZnačkaOA (2011) [ks]OA (2010) [ks]Meziroční rozdíl [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.SEAT73.54089.423-15.883-17,76
2.VW71.69883.370-11.672-14
3.Ford64.99477.999-13.005-16,67
4.Peugeot64.06282.745-18.683-22,58
5.Renault63.71581.603-17.888-21,92
6.Citroën59.20481.186-21.982-27,08
7.Opel58.29772.057-13760-19,1
8.Nissan39.67741.545-1.868-4,5
9.Toyota38.96848.752-9.784-20,07
10.Audi38.22840.868-2.640-6,46
11.BMW28.36032.390-4.030-12,44
12.Hyundai28.21831.377-3.159-10,07
13.Mercedes23.48928.391-4.902-17,27
14.Kia20.01518.394+1.621+8,81
15.Chevrolet17.47822.961-5.483-23,88
16.Škoda15.92619.778-3.852-19,48
17.Fiat15.87223.730-7.858-33,11
18.Dacia15.42321.392-5.969-27,9
19.Volvo8.6269.353-727-7,77
20.MINI8.3838.722-339-3,89
21.Honda8.32012.080-3.760-31,13
22.Mitsubishi7.7198.890-1.171-13,17
23.Mazda5.8459.391-3.546-37,76
24.Suzuki5.2938.557-3.264-38,14
25.Alfa Romeo5.1133.730-1.383+37,08
Spolupracujeme s TipCars.com
Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů Bitcoin je na novém rekordu, stojí přes 2400 dolarů

K růstu bitcoinu v poslední době přispívá příliv nového…

Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě Pilný je osmým novým ministrem v Sobotkově vládě

První personální změnou v současné vládě byl odchod…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s nevlastním tátou!

Syn Agáty Prachařové Kryšpín: Zahraje si ve filmu s…

Jde ve stopách svého babičky Veroniky Žilkové (55) a nevlastního otce Jakuba Prachaře (33)? Syn Agáty Prachařové…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin uhlídal růžový trikot

Sedmnáctou etapu Gira ovládl Rolland. Dumoulin…

Sedmnáctou etapu Gira d'Italia ovládl po samostatném úniku v závěru francouzský cyklista Pierre Rolland z týmu…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci lidí pocházeli z jižní Evropy a byli staří 7 milionů let

Převratný objev: Vědci tvrdí, že první předchůdci…

Nejnovější výzkumy tvrdí, že první předchůdci člověka nepocházeli z Afriky, jak se vědci domnívali doteď, ale…