Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Černý den příznivců Škodovky: Fabia RS skončí bez náhrady

Michal Fokt
Diskuze (188)
S koncem aktuální generace modelu Škoda Fabia definitivně skončí i model Fabia RS. V nové generaci už se s ním v Mladé Boleslavi nepočítá.

Kategorie malých hot-hatchů teď neprožívá úplně dobré období. Starší kupující tahle ostrá malá auta už asi moc nelákají, mladí na ně nemají peníze a tak se nakonec obě skupiny zákazníků zaměří rovnou na mnohem univerzálnější kompaktní hot-hatche a to bez ohledu na to, o kolik jsou kapesní rakety segmentu B zábavnější. Priority jsou teď zkrátka jinde...

Tento trend se zdál zažehnán poté, co se opatrný Ford uvolil postavit Fiestu ST, ale zdá se, že tomu tak není. Tedy minimálně v případě Škodovky. Ta podle britského časopisu Auto Express neprodává tolik Fabií RS, kolik by chtěla, a došla tedy k rozhodnutí, že tato verze skončí se současnou generací Fabie a ta nová, která přijde v roce 2014, už verze RS a RS Combi (v Británii vRS) mít nebude.

Známe ty britské poplašné zprávy, jenže tohle by mělo být z první ruky, přímo od šéfa vývoje Škodovky Franka Welsche. Podle něj je Fabia RS na cílovou skupinu tohoto modelu příliš drahá a klientela tedy tím pádem prý dává přednost spíše doplňky vyšperkovaným verzím, jako je Fabia Monte Carlo nebo prostě jen drobnému příslušenství, třeba litým kolům. Monte Carlo se dokonce prodává nad očekávání dobře a Škoda Auto se z tohoto trendu hodlá do budoucna poučit.

Welsch si ovšem ponechává zadní vrátka: „Pokud by byla na některých trzích silná poptávka, budeme rychle připraveni takové auto postavit, naši inženýři milují vyvíjení takových aut.“ To nepochybně, zvlášť když technika Pola GTI a patrně i Ibizy Cupra bude i nadále k dispozici...

Welsch také prozradil, že se Fabia v nové generaci zas tak moc nezmění. Bude o něco širší a nižší a můžeme se těšit též na nový atraktivní design, ale jinak by měla zůstat na podobné velikosti jako nyní, tedy pod Rapidem. Jisté také je, že nebude stát na zmenšené MQB platformě. Ta je sice určena i pro vozy velikosti VW Polo, ale příští Fabia ji možná ještě mít nebude.

Bude vás mrzet konec modelu Fabia RS, ať už proto, že jste si tohle auto oblíbili, nebo prostě proto, že šlo o přímý odkaz na současné úspěchy Škody v rallye? Nebo je vám to jedno, případně to dokonce schvalujete? Bude Monte Carlo jako imagemaker řady stačit?

Michal Fokt
Diskuze (188)
13. 9. 2013 10:56
Re: ŠKODA ŠKODY
Super je, že mi o znalosti jazyka píše někdo, kdo píše "vís" místo "výše" >:D

Mimochodem - ten tvůj styl psaní a neschopnost argumentace mi někoho připomíná, nejezdils náhodou před pár lety v Range Roveru?...
13. 9. 2013 09:36
Re: ŠKODA ŠKODY
Že se ti chce...
13. 9. 2013 09:33
Re: ŠKODA ŠKODY
Být tebou a gilgitem, tak ty palce raději ještě jednou přepočítám, ono to pro vás není tak zlaté, jak si myslíte...
Avatar - Jirka.12345
12. 9. 2013 22:33
Za nižší prodejnost ereska můžou hlavně dvě věci.
Ač jsem nejsem příznivce manuálu a fofrklacek nechám raději dinosaurům, tak musím uznat že tah Škodovky vnucovat DSG za každou cenu postrádá logiku, když chce někdo manuál tak proč mu ho nedopřát? Nechápu, absolutně to postrádá logiku.
Druhá věc je motor, jedničkový eresko bylo ve své době výjmečné naftovým motorem se slušným výkonem 96kw a malou spotřebou, kdyby ve Fll RS byl 2.0tdi 125kw tak jsou prodeje myslím někde úplně jinde.
Možná by to trochu užíralo prodeje Oktávky RS, ale je to úplně stejné jako užírá Rapid Fabce nebo Oktě...
Avatar - Biest
12. 9. 2013 21:55
???
dpc ludia co tu riesite? komu sa nepaci, nech si ju nekupuje. komu sa paci, nech bezi zadat objednavku kym to ide. a smitec