27.2. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Škoda Octavia Combi III: První statické dojmy

 

Automobilový svět zatím zná jenom několik málo fotografií, my jsme si však novou Škodu Octavii Combi již prohlédli naživo a poctivě změřili. Co jsme zjistili?

Jako jedni z mála vybraných médií jsme byli pozváni na statickou prohlídku nové Octavie Combi. V ateliérech na pražském Strahově čekal nezamaskovaný předprodukční exemplář, který jsme si mohli důkladně prohlédnout a změřit ještě před oficiální ženevskou premiérou.

Téměř každé kombi od Škody bývá po stránce designu hodnoceno jako velmi povedené a ani Octavia třetí generace rozhodně nebude výjimkou. Boční profil působí velmi sportovně a to zejména díky nižšímu prosklení (ve srovnání s předchozí generací) a splývavější zádi. I zadní okno se zdá být, po vzoru moderních sportkombi, o něco více skloněné; Octavia Combi se chce zbavit nálepky stěhováka. To se jí však, přes všechnu snahu šéfdesignéra Jozefa Kabaně, podaří jenom stěží: základní objem zavazadlového prostoru 610 litrů je hodnota, na kterou nemají často odpověď ani vozy ze střední třídy. Lidé, kteří vyžadují co největší zavazadelník, tak při výběru nového auta mají stále stejného žhavého kandidáta.

TEST Škoda Octavia 1,6 TDI – Superb v ohrožení

Následující tabulka srovnává základní a maximální objemy zavazadlových prostorů vybraných konkurentů, jakož i mladoboleslavských sourozenců Octavie.

Škoda Octavia Combi - srovnání zavazadlového prostoru s dalšími modely
Modelobjem zavazadlového prostoru [l]
Škoda Octavia III vs ostatní kombi Škoda
Octavia III Combi610 / 1740
Superb Combi633 / 1865
Octavia II Combi605 / 1655
Octavia I Combi548 / 1512
Fabia Combi505 / 1485
Škoda Octavia III vs vybraní konkurenti
Škoda Octavia III Combi610 / 1740
Renault Grand Scénic752 / 2050
VW Passat Variant603 / 1731
Peugeot 308 SW560 / 1735
Hyundai i40 Kombi553 / 1719
Ford Mondeo Kombi549 / 1740
Kia Cee'd SW528 / 1642
Hyundai i30 Kombi528 / 1642
Toyota Avensis Kombi509 / -
Renault Laguna Grandtour508 / 1593
Opel Astra Sports Tourer500 / 1550
Chevrolet Cruze SW500 / 1478
Renault Mégane Grandtour491 / 1567
Opel Astra Classic Caravan490 / 1590
Ford Focus Kombi476 / 1502
Seat Exeo ST442 / -

Chytrá řešení, dostatek místa

Vyvážený vzhled a velký objem je pouze část úspěchu: moderní kombíky musejí být uživatelsky příjemné. Škodovka nabízí hned několik chytrých řešení, které i přes svou zdánlivou samozřejmost rozhodně nebývají mezi konkurencí běžné. Tak například roletu zavazadlového prostoru lze ukrýt pod dvojité dno, což se hodí například v případě převozu většího nákladu. Stejně tak sem můžete umístit i střešní příčníky.

Škoda Octavia III, Octavia II a Rapid: Kdo je nejlevnější

Velmi příjemná je i možnost sklopení zadních opěradel pouhým odjištěním páček v kufru, takže si můžete připravit místo pro dlouhý náklad přímo od otevřených pátých dveří. Pružiny udělají práci za vás. Velký zavazadelník může být nepříjemný v okamžiku, kdy se chystáte převážet jen „pár“ věcí. Škoda proto nabízí nejen síťový program a přemístitelné „Cargo elementy“ se suchým zipem, které mají zabránit posouvání nákladu, ale také například čtveřici háčků na malé tašky a igelitky s nákupem.

Dvojitá podlaha se skládá ze čtyř dílů, přičemž vyklápí a sklápí se jednoduchým pohybem, kterým se uchycení jednotlivých spojených dílů odjistí. Grif je opravdu jednoduchý a celá operace trvá snad ani ne dvě sekundy. To, že po sklopení zadních sedadel díky podlážce vznikne ložná plocha bez schodu (byť bohužel nejde o zcela rovnou plochu, sedáky výklopné nejsou), už bereme jako samozřejmost. Zvednutá podlaha je celistvá, takže se vám mandarinka nikam nezatoulá; předchozí Octavie mívaly podlážku jenom mezi podběhy, zde je i vyjímatelné dvojité dno v prostorech za podběhy.

Na obrázcích vidíte vůz vybavený příplatkovou audio aparaturou, jejíž subwoofer je umístěn za levým zadním podběhem. Kdyby zde nebyl, mohli byste v kufru Octavie Combi převážet napříč předměty dlouhé až 154 centimetrů. Při převážení těžkých břemen je velmi důležité, aby nakládací hrana byla nízko nad zemí a aby nebylo nutné překonávat vysoký schod. Obojí Octavia splňuje, nakládací hrana je ve výšce 60 centimetrů nad zemí a schůdek, tvořený plastovou ochranou hrany kufru, je vysoký jenom pár milimetrů.

TEST Škoda Octavia 1,2 TSI – Český Passat

Délka zavazadlového prostoru se dle našich měření mezigeneračně zmenšila o tři centimetry, naměřili jsme využitelnou délku 105 centimetrů. Šířka mezi podběhy se zvýšila o jeden centimetr na 101 cm, výška po plato s vysunutou podlážkou zůstává stejná: 45 centimetrů. S podlážkou v dolní poloze jsme naměřili o 11 centimetrů více. Na základě naměřených hodnot tak lze soudit, že mezigenerační zvýšení objemu zavazadlového prostoru mají na svědomí zvětšené, volně přístupné prostory za podběhy.

Víko zavazadlového prostoru bude možno objednat i s elektrickým pohonem a právě tímto typem pátých dveří byl vybaven stříbrný prototyp. Při procházení pod otevřeným víkem se průměrně vysoký muž rozhodně nemusí bát boule, naměřili jsme, že zámek dveří je v solidní výšce 187 centimetrů nad zemí. A jak je to s prostorem na zadních sedadlech?

Vůz byl vybaven panoramatickým střešním oknem, i přesto se však 180 centimetrů vysoký redaktor usadil na zadní sedadla a nad hlavou mu zbývala přibližně dvoucentimetrová rezerva.

Škoda Octavia: Ceny, data, výbavy (+129 fotek)

Oficiálně se Octavia Combi světu předvede už příští týden na autosalonu v Ženevě a do prodeje zamíří zkraje léta. Nabídku motorů převezme z liftbacku a k vybraným jednotkám přidá novou generaci pohonu 4x4 založenou na spojce Haldex 5. generace.

Oficiální cenu se dříve než na ženevském autosalonu nedozvíme, podle nás by však nárůst proti liftbacku neměl překročit 25.000 korun. Vyjádřeno čísly by to znamenalo, že se základní provedení 1,2 TSI/63 kW bude prodávat od cca 360.000 korun, zatímco vrcholná verze s turbodieselem 2,0 TDI/110 kW přijde na přibližně 565.000 korun.

Foto: David Rajdl, Svět motorů

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi III: První statické dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH Škoda Octavia RS může mít až 315 koní, když navštíví ABT Sporstline GmbH

Dvorní úpravce vozů značek Volkswagen, Audi, Seat a Škoda…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…